Sony ifrågasätter Nintendos 3DS

Robot
Medlem
Sony ifrågasätter Nintendos 3DS

Sant, faktiskt. Får hoppas Nintendo satsar på lite fler åldrar än 8~9. Men så tycker jag inte att Nintendo DS har en dålig upplaga av spel. Finns många som passar alla!

Inaktiv

Är Nintendo 3DS faktiskt endast inriktat till 8-9 åringar eller är det här ännu bara ett sånt där "Jag är en cool nörd och därför tycker jag att allt Nintendo gör är inriktat till 8-åringar!" uttalande?

Medlem
Skrivet av robineng:

Är Nintendo 3DS faktiskt endast inriktat till 8-9 åringar eller är det här ännu bara ett sånt där "Jag är en cool nörd och därför tycker jag att allt Nintendo gör är inriktat till 8-åringar!" uttalande?

Förstår om det handlar om Wii. 8 åringar kanske är att ta i men man kan ju knappast säga att Wii har en värst stor samling spel som riktar sig mot en "äkta" gamer.

Nintendo DS där emot har ju ett par JÄKLIGT bra spel som gör det, så vet inte riktigt vad Sony menade med det uttalandet.

Prata om korkat uttalande. Självklart kommer denna maskin att sälja som smör och vad kan Sony göra när deras bärbara endast har ett fåtal spel som är värda att spela medan DS:n sitter på 60-talet topptitlar. 3D är den nya given, den kan jag hålla med om, men Sony måste ju komma med ett sådant här uttalande eftersom de vet att de inte kan konkurrera på den bärbara sidan, samtidigt som detta är en långt större nyhet än att man kan köra 3D på PS3:an. Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray (då licenskostnaderna för BR är orimligt låga för närvarande och bara kommer att sjunka ännu mer i pris) samtidigt som de har den rörelsekänsliga helkroppskontrollen som är tämligen originell till skillnad från Sonys dito som förmodligen bara är en upphottad kopia av Wii motion plus. Detta gör att om Microsoft vill behöver de bara addera två rörelsekänsliga kontroller också så är rörelsefriheten total. Gör Sony detsamma som Microsoft har gjort, dvs. en helkroppskontroll så kommer de bara bli utskrattade för att de sneglar på deras värsta konkurrent i branschen för tillfället´- tracklash-backlash.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Prata om korkat uttalande. Självklart kommer denna maskin att sälja som smör och vad kan Sony göra när deras bärbara endast har ett fåtal spel som är värda att spela medan DS:n sitter på 60-talet topptitlar. 3D är den nya given, den kan jag hålla med om, men Sony måste ju komma med ett sådant här uttalande eftersom de vet att de inte kan konkurrera på den bärbara sidan, samtidigt som detta är en långt större nyhet än att man kan köra 3D på PS3:an. Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray (då licenskostnaderna för BR är orimligt låga för närvarande och bara kommer att sjunka ännu mer i pris) samtidigt som de har den rörelsekänsliga helkroppskontrollen som är tämligen originell till skillnad från Sonys dito som förmodligen bara är en upphottad kopia av Wii motion plus. Detta gör att om Microsoft vill behöver de bara addera två rörelsekänsliga kontroller också så är rörelsefriheten total. Gör Sony detsamma som Microsoft har gjort, dvs. en helkroppskontroll så kommer de bara bli utskrattade för att de sneglar på deras värsta konkurrent i branschen för tillfället´- tracklash-backlash.

Yeah PS3 kan slänga sig i väggen, MS kommer ta över hela marknaden!
.........
....
..

lol...
......

Skrivet av Fearnox:
Skrivet av dahlbäckkrome:

Prata om korkat uttalande. Självklart kommer denna maskin att sälja som smör och vad kan Sony göra när deras bärbara endast har ett fåtal spel som är värda att spela medan DS:n sitter på 60-talet topptitlar. 3D är den nya given, den kan jag hålla med om, men Sony måste ju komma med ett sådant här uttalande eftersom de vet att de inte kan konkurrera på den bärbara sidan, samtidigt som detta är en långt större nyhet än att man kan köra 3D på PS3:an. Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray (då licenskostnaderna för BR är orimligt låga för närvarande och bara kommer att sjunka ännu mer i pris) samtidigt som de har den rörelsekänsliga helkroppskontrollen som är tämligen originell till skillnad från Sonys dito som förmodligen bara är en upphottad kopia av Wii motion plus. Detta gör att om Microsoft vill behöver de bara addera två rörelsekänsliga kontroller också så är rörelsefriheten total. Gör Sony detsamma som Microsoft har gjort, dvs. en helkroppskontroll så kommer de bara bli utskrattade för att de sneglar på deras värsta konkurrent i branschen för tillfället´- tracklash-backlash.

Yeah PS3 kan slänga sig i väggen, MS kommer ta över hela marknaden!
.........
....
..

lol...
......

Lol? Eh, det man kan läsa mellan raderna i det jag har skrivit är att Microsoft knappast kommer att bli omsprungna av Sony då det kommer att ses som en ofantligt mycket större nyhet att MS kommer med en blu-ray spelare istället för dvd:n som nu och du skriver lol. Oerhört korkat om du frågar mig. Vettvilliga småbarn som skriver på forum och inte har någon koll är utan tvekan bland det värsta som finns on teh internetz. Internet-police for teh win!...:(

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av dahlbäckkrome:

Prata om korkat uttalande. Självklart kommer denna maskin att sälja som smör och vad kan Sony göra när deras bärbara endast har ett fåtal spel som är värda att spela medan DS:n sitter på 60-talet topptitlar. 3D är den nya given, den kan jag hålla med om, men Sony måste ju komma med ett sådant här uttalande eftersom de vet att de inte kan konkurrera på den bärbara sidan, samtidigt som detta är en långt större nyhet än att man kan köra 3D på PS3:an. Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray (då licenskostnaderna för BR är orimligt låga för närvarande och bara kommer att sjunka ännu mer i pris) samtidigt som de har den rörelsekänsliga helkroppskontrollen som är tämligen originell till skillnad från Sonys dito som förmodligen bara är en upphottad kopia av Wii motion plus. Detta gör att om Microsoft vill behöver de bara addera två rörelsekänsliga kontroller också så är rörelsefriheten total. Gör Sony detsamma som Microsoft har gjort, dvs. en helkroppskontroll så kommer de bara bli utskrattade för att de sneglar på deras värsta konkurrent i branschen för tillfället´- tracklash-backlash.

Yeah PS3 kan slänga sig i väggen, MS kommer ta över hela marknaden!
.........
....
..

lol...
......

Lol? Eh, det man kan läsa mellan raderna i det jag har skrivit är att Microsoft knappast kommer att bli omsprungna av Sony då det kommer att ses som en ofantligt mycket större nyhet att MS kommer med en blu-ray spelare istället för dvd:n som nu och du skriver lol. Oerhört korkat om du frågar mig. Vettvilliga småbarn som skriver på forum och inte har någon koll är utan tvekan bland det värsta som finns on teh internetz. Internet-police for teh win!...:(

Yepp, jag är 12 år fyller snart 13 och du och microsoft men inte sony vet precis vad alla vill ha...

Medlem

Tror Sony återigen hamnat steget efter Nintendo på bärbart, 3D utan glasögon på en handhållen konsol är värt 10ggr mer än 3D med glasögon på en stationär. Nu vill inte Sony erkänna att de missat "det senaste" utan väntar tills deras 3D-PSP är redo, på drygt 1-2år.
För övrigt så stödjer PS3 inte 3D fullt ut då den saknar HDMI 1.4/1.4a som krävs för optimal upplevelse, å andra sidan har nog ingen en TV som klarar 3D så det spelar nog liten roll. Frågan är om någon vill köra glasögon-3D eller om man ska vänta på Sharps-teknik som skippar brillorna helt (typ samma som Nintendo använder)?
Känns lite mer framtidssäkert och mindre 80-tal
http://sharp-world.com/products/device/about/lcd/3d/index.htm...

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray

Xbox kommer aldrig få en Blu-ray som är inbyggd. MS valde DVD som standard och dom tvingas köra med de tills dom släpper nästa Xbox, och anledningen till de är att dom som köpt en 360 inte ska behöva känna sig övergivna när spel börjar komma på en BR-skiva. Släpps en Blu-ray till Xbox så kommer den att säljas separat som HD-DVDn gjorde.

Medlem

Då tar det bara 3 år innan Sony visar sin nya 3d PSP och låtsas som det här uttalandet aldrig har hänt.... look forward to it!

http://www.penny-arcade.com/comic/2010/3/24/

Medlem
Skrivet av Mahone:

Xbox kommer aldrig få en Blu-ray som är inbyggd. MS valde DVD som standard och dom tvingas köra med de tills dom släpper nästa Xbox, och anledningen till de är att dom som köpt en 360 inte ska behöva känna sig övergivna när spel börjar komma på en BR-skiva. Släpps en Blu-ray till Xbox så kommer den att säljas separat som HD-DVDn gjorde.

Japp, för det är ju fysiskt omöjligt i detta (och andra) universum för Microsoft att släppa en ny Xbox360 med inbyggd bluray _samtidigt_ som de släpper en extern spelare för de som redan äger en konsoll. Nepp, går inte att göra, universum imploderar då.

Allvarligt, jag tror inte MS kommer släppa bluray alls till 360. De har haft chans att släppa det som tillbehör så länge nu (och även att släppa en ny konsoll) men de envisas in i det sista med att exkludera bluray.

Dock så förstår jag inte varför de inte fortsatte med HD-DVD? Visst, formatet som film dog ju ut men de kunde ju fortsatt att behållt det under 360s livslängd och använt det extra lagringsutrymmet. Då tekniken redan finns och är färdig så tror jag inte det skulle varit ett så stort problem för någon asiatisk tillverkare (LG?) att fortsätta tillverka dessa exklusivt för 360.

Själv är jag inte en 360-ägare men jag skulle kunne överväga att skaffa en om de kom med en inbyggd blurayspelare.

Och ang Sonys agerande så är det bara fjantigt att uttala sig. Efter att de insett att PSP floppat pga ett kasst lagringsmedia (UMD) samt brist på många bra spel så börjar de bli lite desperata när Nintendo kommer med den ena innovationen efter den andra. Har själv en PSP men saknar djupt bra spel. Använder den mest nu som emulator för äldre konsoller.

Medlem

hade snarrare förväntat mig något liknande wii med 3D stöd, typ wii 3D. Men bärbar konsoll funkar nog åxå


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Sony borde ifrågasätta sin PSP om något.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Tre år senare: PSP3D!!!!! lol


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

"Efter att ha varit med i den bärbara branschen ett tag så tycker jag det är ett intressant drag, men jag undrar åt vilket håll de ska gå åt sett ur en demografisk synvinkel."

Ja, för Nintendo har ju inte heller varit ett tag i bärbra branschen...
Bara kolla på youtube trailers av spel med "3D" funktion med DSi, kan väl vem som helst räkna ut att till och med mindre barn skulle vara intresserade.

Men sen kanske John Koller borde ta kontakt med sina japanska kollegor och snacka lite spelkultur i stort, det finns en anledning till varför det sålts 30 miljoner DS konsoler i japan och det är inte för att det är bara en massa barn som spelar DS där.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av dahlbäckkrome:

Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray

Xbox kommer aldrig få en Blu-ray som är inbyggd. MS valde DVD som standard och dom tvingas köra med de tills dom släpper nästa Xbox, och anledningen till de är att dom som köpt en 360 inte ska behöva känna sig övergivna när spel börjar komma på en BR-skiva. Släpps en Blu-ray till Xbox så kommer den att säljas separat som HD-DVDn gjorde.

Självklart kommer de att få BR. Det är ju bara en fråga om att lägga ut spelen på fler skivor för de som har DVD boxen. Det har ju gjorts för i årtionden och kommer att fortsätta ett tag framöver. Tror knappast att MS skiter i marknadsandelar bara för att Sony "vann" striden med BR. Vidare, anledningen till att de inte släppt en extern spelare redan är ju att det inte skulle fylla någon funktion att ha en extern under tiden för att sen, när den mindre versionen kommer låta spelaren vara intern. Man vill ju inte ha något Sega Mega CD fjanteri vid sidan av. Så där har du svaret...och befria mig från korkade inlägg på denna sida i övrigt.

Medlem

dahlbäckkrome, om 360-gänget hade varit intresserade av Blu-ray så skulle det redan funnits Blu-ray. Sedan är jag tveksam till att krypa i fosterställning och erkänna att man valde fel är en sund marknadsföringsteknik. Sedan när Blu-ray är troligen det sista optiska mediumet är det ju inte så himla future-proof heller.
Själv så tror jag att det kommer släppas en Xbox 360 utan laserläsare innan de släpps en med Blu-rayläsare.

Sedan fattar jag inte riktigt ditt argument med att det skulle vara onödigt med extern spelare fram tills den interna kom.. Pratar du om att BYTA ut spelaren på gamla konsoler?
Alla SKUs tillhörande samma generation ska ha samma funktionalitet när det gäller spel, nätverk med eller utan adaptrar och externa komponenter.

Men nu kan vi ju låta bli att jämföra 360- och PS3-ballar och rikta oss in mot nintendosnopparna istället.

On-topic:
Vem fan vill lira i "sann 3D" på en bärbar konsol? Luktar gimmick, but hey gimmickar fungerar hos casual och 8-åringar!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Klart xbox skaffar blu-ray, nästa generation alltså. DEt skulel inte vara värt/medföra något vettigt att släppa en denna generation, men nästa måste MS erbjuda blu-ray eller bättre, annars tappar de kunder...
Ingen vill se ett Halo på 5-7skivor, och J-RPG på 20 XD

OnT:
Sony är bara avundsjuka för att de blev ägda på den bärbara fronten, igen. De borde verkligen försöka komma med något nytt och inse att snygg grafik i spel räcker inte på konsolfronten, spelen måste vara kul och hårdvaran måste erbjuda något nytt, till ett bra pris.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dahlbäckkrome:

Nej,Sony skjuter sig själva i foten och har i princip redan förlorat konsolkriget då Microsoft kommer att utannonsera den mindre versionen av 360:n som så klart kommer att ha Blu-ray

Xbox kommer aldrig få en Blu-ray som är inbyggd. MS valde DVD som standard och dom tvingas köra med de tills dom släpper nästa Xbox, och anledningen till de är att dom som köpt en 360 inte ska behöva känna sig övergivna när spel börjar komma på en BR-skiva. Släpps en Blu-ray till Xbox så kommer den att säljas separat som HD-DVDn gjorde.

Självklart kommer de att få BR. Det är ju bara en fråga om att lägga ut spelen på fler skivor för de som har DVD boxen. Det har ju gjorts för i årtionden och kommer att fortsätta ett tag framöver. Tror knappast att MS skiter i marknadsandelar bara för att Sony "vann" striden med BR. Vidare, anledningen till att de inte släppt en extern spelare redan är ju att det inte skulle fylla någon funktion att ha en extern under tiden för att sen, när den mindre versionen kommer låta spelaren vara intern. Man vill ju inte ha något Sega Mega CD fjanteri vid sidan av. Så där har du svaret...och befria mig från korkade inlägg på denna sida i övrigt.

Tror att det skulle vara dumt av MS att dela upp det och ha en hylla i affären med blu-ray versioner och en med DVD versioner... BR har ingen anledning att komma till 360 förutom att kunna spela BR film och jag tror inte att MS ser det som något viktigt att genomföra. En av anledningarna till att PS3 fick BR var ju att dom ville vinna ett formatkrig också...

Utvecklarna har btw haft vissa problem med Natal angående input lagg..

Fanboy och korkade inlägg kan du ha för dig själv btw. Gå till ett 360 forum om det inte passar...

on topic så tror jag personligen att 3d kan bli intressant men ser det som en naturlig reaktion av sony att kasta lite skit på konkurrensen. Det är ju nåt som har gjort i urminnes tider men ändå så verkar folk i stort sätt chockade när det händer.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Japp, för det är ju fysiskt omöjligt i detta (och andra) universum för Microsoft att släppa en ny Xbox360 med inbyggd bluray _samtidigt_ som de släpper en extern spelare för de som redan äger en konsoll. Nepp, går inte att göra, universum imploderar då.

Omöjligt är de inte, de är mest en fråga om moral.

Hur skulle de se ut om MS efter 4.5år valde att byta ut DVD mot BR? Alla som har en äldre maskin skulle känna sig lurade, och de är något man inte kan låta ske i ett konsolkrig.

Skrivet av dahlbäckkrome:

Självklart kommer de att få BR. Det är ju bara en fråga om att lägga ut spelen på fler skivor för de som har DVD boxen. Det har ju gjorts för i årtionden och kommer att fortsätta ett tag framöver..

Dom kanske kommer få en Blu-ray, men den kommer inte att vara inbyggd. MS sa nej till inbyggd HD-DVD av samma anledning, alla ska ha samma standard.

360ns enda chans för Blu-ray är en extern version som alla kan ta del. Vi får vänta på Xbox 720 för en inbyggd BR.

Medlem

Vi lär se en 3D-PSP nåt år efter Nintendo har skapat en ny kassako, att apa efter har ju varit Sonys melodi de senaste åren.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Vi lär se en 3D-PSP nåt år efter Nintendo har skapat en ny kassako, att apa efter har ju varit Sonys melodi de senaste åren.

Inget fel med apa efter, Sony rättar till o gör grejerna bättre.

Medlem

föredrar sony mer och mer numera.
var lite skeptisk i början mot sonys produkter men som jag ser det nu så är sony klart en vinanr i både kvalite och pris


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Ser man till försäljningen av bärbara konsoler så tyder den på att Nintendo vet vad de gör. Givetvis är det inte en garanti för att det här är rätt drag men känns ändå lite korkat av Sony att göra ett sådant uttalande i dagsläget. Och som redan sagts så kommer det säkert dyka upp en PSP med 3D i framtiden om Nintendos satsning visar sig lyckad.

Skrivet av dahlbäckkrome:

Självklart kommer de att få BR. Det är ju bara en fråga om att lägga ut spelen på fler skivor för de som har DVD boxen.

Men frågan blir då vem som ska ta den extra kostnaden det skulle medföra att ta fram och trycka upp två versioner av spelen.

Samma sak gäller en extern blu-ray-spelare som någon nämnde. Jag tror inte Microsoft skulle anse det värt kostnaden att ta fram en sådan.

Skrivet av dahlbäckkrome:

Vettvilliga småbarn som skriver på forum och inte har någon koll är utan tvekan bland det värsta som finns on teh internetz. Internet-police for teh win!...:(

Internetpolisen kan även få ta hand om folk som inte vet vad styckeindelning är.

Medlem

definitivt sony, på en sån liten skärm som på DS så kan man ju inte se det ordentligt ändå. Dessutom är det sketna nintendo spel som finns på DSen...

Medlem

Lite idiotiskt att uttala sig om 3D-funktionen före man vet hur den verkligen fungerar.

Men Sony har ju gjort en vana av att säga dumma saker om Nintendo på senare år, bara för att senare smyga tillbaka och kopiera vilt.


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av TMO_KOTOR:

Vi lär se en 3D-PSP nåt år efter Nintendo har skapat en ny kassako, att apa efter har ju varit Sonys melodi de senaste åren.

Inget fel med apa efter, Sony rättar till o gör grejerna bättre.

Hehe...jo precis ^^


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Inget fel med apa efter, Sony rättar till o gör grejerna bättre.

Exempelvis..?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av robineng:

Är Nintendo 3DS faktiskt endast inriktat till 8-9 åringar eller är det här ännu bara ett sånt där "Jag är en cool nörd och därför tycker jag att allt Nintendo gör är inriktat till 8-åringar!" uttalande?

Förstår om det handlar om Wii. 8 åringar kanske är att ta i men man kan ju knappast säga att Wii har en värst stor samling spel som riktar sig mot en "äkta" gamer.

Nintendo DS där emot har ju ett par JÄKLIGT bra spel som gör det, så vet inte riktigt vad Sony menade med det uttalandet.

En "äkta" gamer är 8-9 år

Är man 20+ år och tycker att man är en "äkta" gamer så kan man lika gärna tatuera in ett stort "L" i pannan.


signatur

yolo

12
Skriv svar