Jak and Daxter firar 20 år – Sony och c:o reflekterar över spelserien

Robot
Jak and Daxter firar 20 år – Sony och c:o reflekterar över spelserien

Det är 20 år sen Jak and Daxter kom in till våra liv.

#Jax-and-Daxter, #Naughty-dog, #Sony


Medlem

Innan jag själv skaffat PS2 klev jag och ett par vänner alltid av skolbussen vid ett församlingshem på torsdagar där det bedrevs lite ”ungdomsgård-/aktivitet” av kyrkan (då man växte upp på landet var alternativen få, ingen av oss var kristen).

Där fanns det ett PS2 med ett par få spel samt kronjuvelen - Jak & Daxter: The Precursor Legacy!

Varje torsdag var vi inbitna på att lira ut det, vilket vi gjorde till slut (efter att naturligtvis ha låtit dosan gå varvet runt). Fint minne och serien ligger mig varmt om hjärtat

Om det är nånting jag skulle vilja - nu i en era av remasters och remakes - så är det att återuppliva serien på något sätt!

Medlem
KUNG SPEL

Håller detta som ett av de bättre 3D-plattformarna som finns. Super Mario 64 är kanske bättre men detta är nummer 2. Beställde faktiskt remaster samlingen till PlayStation 3 förra veckan som jag började lira. Köpte genom RetroSpelButiken. Köpte även Sly Cooper Trilogy och Ratchet & Clank Trilogy. Både de även remaster samlingar till PlayStation 3. Fantastiskt bra spel allihopa.
_______________________________________________________________________
Nu kanske nån undrar varför jag inte shoppade Jak & Daxter trilogin till PlayStation 4 som har 1080p upplösning, plus att man slipper slita fram sin gamla PS3 maskin för att lira. Tyvärr lider PS4 versionen av en del buggar och nåt strul med emuleringen av det gamla PS2 spelet. Sedan är styrningen väldigt kantig och följer 8 punkter istället för att röra sig normalt åt alla håll sömlöst.
_______________________________________________________________________
Önskar att SONY kunde låta något annat företag göra spel på dessa serier om nu de större makarna är upptagna med sina tyngsta spelserier. T.ex. så gjorde det mindre företaget (Sanzaru Games) ett mycket bra jobb med det senaste Sly Racoon: Thieves in Time från 2013 då seriens grundare (Sucker Punch Productions) var upptagna med annat. Detta borde SONY låta flera göra med deras plattformsserier tycker jag. Tyvärr är (Sanzaru Games) uppköpta av FaceBook/Oculus nu.

*** Önskar även att Sly Trilogy och Ratchet & Clank Trilogy släpptes till PS4 och PS5. De finns bara till PS3 tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker de borde göra en comeback likt Ratchet And Clank. Älskade Jak And Daxter när det begav sig.

Inaktiv

Detta är ett spel som jag har funderat på att köpa i 20 år. Får kanske snart ta tag i och köpa det.

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

Tycker de borde göra en comeback likt Ratchet And Clank. Älskade Jak And Daxter när det begav sig.

Säger samma sak, hade gärna sett att de återvänder till sina rötter.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Googlade och såg att trilogin finns att köpa till Playstation 3 på CDON/Spelbutiken.
Ska tänka lite till på saken.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Googlade och såg att trilogin finns att köpa till Playstation 3 på CDON/Spelbutiken.
Ska tänka lite till på saken.

Om jag får ge dig råd så skulle jag rekommendera Ratchet & Clank Trilogy eller Sly Trilogy istället. Jak 2 och Jak 3 håller inte lika bra som Jak & Daxter anser jag. Fast det tyckte jag inte back in the day heller. De 2 uppföljarna gick så väldigt mycket åt actionhållet.

Däremot så är alla Sly Cooper spelen och Ratchet & Clank spelen suveräna. Allihopa 3 collections finns som remasters i 720p i 60 fps till PlayStation 3. Äger de alla 3 i fysisk BluRay sedan veckor tillbaka. Mest nöjd med Sly Cooper o Ratchet & Clank.

Har köpt via SpelButiken och RetroSpelButiken.

Skrivet av Fr0gg0.:

Tycker de borde göra en comeback likt Ratchet And Clank. Älskade Jak And Daxter när det begav sig.

Ratchet & Clank har dock kommit till varje generation i massor sedan PS2 eran. Även om PlayStation 4 bara fick 1 spel. Nu har PS5 redan 1 spel som var mycket bra o fler lär komma. Hoppas de pumpar ut mera likt PlayStation 3 tiden som fick 4 i huvudserien plus flera andra sidospår.

Jak serien har dock varit död sedan PS2 eran tragiskt nog. Hoppas SONY ger andra utvecklare möjligheten att styra fram nya spel i denna kult serie.

Sedan behöver Sly Cooper serien få flera spel anser jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Om jag får ge dig råd så skulle jag rekommendera Ratchet & Clank Trilogy eller Sly Trilogy istället. Jak 2 och Jak 3 håller inte lika bra som Jak & Daxter anser jag. Fast det tyckte jag inte back in the day heller. De 2 uppföljarna gick så väldigt mycket åt actionhållet.

Däremot så är alla Sly Cooper spelen och Ratchet & Clank spelen suveräna. Allihopa 3 collections finns som remasters i 720p i 60 fps till PlayStation 3. Äger de alla 3 i fysisk BluRay sedan veckor tillbaka. Mest nöjd med Sly Cooper o Ratchet & Clank.

Har köpt via SpelButiken och RetroSpelButiken.

Ratchet & Clank trilogin har jag med digitalt på min PS3.
Blandade ihop namnen så jag trodde det var Jak & Daxter som jag köpte. Hade aldrig hört talas om Ratchet & Clank innan.

Får väl lägga Sly Cooper också på minnet.

Tack för tipsen!

Medlem

Vilken otroligt dålig och lång trailer. Det är fan lite nice ändå.

Medlem

Älskar jak and dexter jag tycker det görs alldeles för lite bra kvalitativa plattformsspel nu det känns som om det bara görs en massa shooters och achion spel

1
Skriv svar