Activision/Blizzard kommer inte vara med på årets The Game Awards

Medlem

Hade Activision/Blizzard varit aktuella med något nytt spel hade jag tyckt synd om dom. Nu kan det ju kvitta när dom har släppt någon remaster och cod. Däremot gillar jag inte heller hur oförlåtande världen är idag. Man lyssnar för mycket på den högljudda minoriteten. Gör man ett misstag och tar på sig det, försöker göra bättre, ber om ursäkt, så ska man också bli förlåten. Gör man om samma misstag då är man rökt, då kan ursäkter kvitta. Men alla förtjänar iallafall en chans till.

Sen är Kina ett jävla skitland, USA med, Ryssland också. Det finns massor av länder som missbrukar sin makt över folket så att peka ut ett land som värre än något annat känns bara onödigt.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Sen är Kina ett jävla skitland, USA med, Ryssland också. Det finns massor av länder som missbrukar sin makt över folket så att peka ut ett land som värre än något annat känns bara onödigt.

Sverige är fan inte bättre heller😅 Pissland har vi blivit!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Sverige är fan inte bättre heller😅 Pissland har vi blivit!

Är det vad SD och den andra falangen övertygat dig om?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Sverige är fan inte bättre heller😅 Pissland har vi blivit!

Visst jag håller med. SÅ stört med alla Norrländska koncentrationsläger fyllda med samer, alla svenskar som blir kidnappade på sista tiden för att de snackat skit om Magdalena Andersson. Jag kan fan inte heller ens öppna dörren utan att en gangster stoppar en AK rakt upp i käften på mig. Inte nog med alla Islamister som infiltrerat staten, snart blir det etnisk ränsning i vårt lilla land det kan jag slå vad om. I Kina och Ryssland där är folk iaf fria och säkra, där finns det stora möjligheter för den lilla killen att klättra högt, där bryr sig staten om sina medborgare. Inte alls lika korrupta som commie Swedistan eller hur?

Nolla.

Medlem
Skrivet av marway:

Är det vad SD och den andra falangen övertygat dig om?

Skrivet av Fiigaro:

Visst jag håller med. SÅ stört med alla Norrländska koncentrationsläger fyllda med samer, alla svenskar som blir kidnappade på sista tiden för att de snackat skit om Magdalena Andersson. Jag kan fan inte heller ens öppna dörren utan att en gangster stoppar en AK rakt upp i käften på mig. Inte nog med alla Islamister som infiltrerat staten, snart blir det etnisk ränsning i vårt lilla land det kan jag slå vad om. I Kina och Ryssland där är folk iaf fria och säkra, där finns det stora möjligheter för den lilla killen att klättra högt, där bryr sig staten om sina medborgare. Inte alls lika korrupta som commie Swedistan eller hur?

Nolla.

Ojojoj, det var känsligt😂 Måste man vara SDare för att tycka att vårat land håller på att fallera?😅 Sjukt va fördommar folk har:)
Men förutom att vi beskattas mest i världen och har sämst sjukvård och folk blir skjutna till höger och vänster så har vi ju faktiskt spelföretag i Sverige också som trakasserar sina anställda. Paradox till exempel.

Men jag behöver väl inte förklara mig för eran åsikt är ju redan lagd att jag är en nolla som röstar på SD😅

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hmm, jag har delade åsikter här och undrar framförallt hur dem kommer in i värmen igen.
Tidsbestämt?
När man bevisat att man ändrat företagskultur?
Bannlysta för all framtid?

Vi verkar gå mot ett samhälle som är alltmer ovillig att förlåta. Får mig att tänka på kriminella och hur tufft det är för många efter att dem avtjänat sina straff men fortfarande inte får ta del av samhället på lika villkor.

Jag har ingen kärlek över för Activision Blizzard men jag funderar på om eld bekämpas bäst med eld i alla lägen.

Håller med dig. Men stör mig framförallt på alla "vita riddare" som ska plocka pluspoäng på Blizzards bekostnad. Tror dom ska vara jävligt glada att ingen synat dom i sömmarna. Tror det varit nervösa människor både inom Sony, Microsoft med flera nu när detta rullat på.

Sen är det helt sjukt att det fått pågå inom Activision Blizzard, det är en jävla soppa och dom ska ha skit för det!

Medlem

Det tråkiga är väl att genom att frysa ut Activision/Blizzard så straffar man kanske de som jobbar på företaget och eventuellt även de personer som utsatts för eventuellla trakasserier. Lite som att döda mygg med kärnvapen.

Tycker att åsikter som man ofta finner bland allmänheten om att alla anställda på ett företag med tusentals personer står bakom allt det som företaget eller dess ledare gör är rätt skrämmande.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ojojoj, det var känsligt😂 Måste man vara SDare för att tycka att vårat land håller på att fallera?😅 Sjukt va fördommar folk har:)
Men förutom att vi beskattas mest i världen och har sämst sjukvård och folk blir skjutna till höger och vänster så har vi ju faktiskt spelföretag i Sverige också som trakasserar sina anställda. Paradox till exempel.

Men jag behöver väl inte förklara mig för eran åsikt är ju redan lagd att jag är en nolla som röstar på SD😅

Jag påstod aldrig att du var SD men du kanske inte syfta på mig. Var bara grov sarkasm.

Du har absolut rätt till dina åsikter, tycker bara det är skumt när man påstår att ett land som Sverige är på liknande nivå som Kina och Ryssland. Nu förklarade du vad du egentligen tycker, vilket du såklart inte behövde men tyckte det du skrev nu lät lite mer logiskt än att vi inte är så mycket bättre än Kina iaf.

Tro mig jag har inte mycket kärlek för den svenska staten men ännu mindre för stater som Kina som är en borderline diktatur, därför tycker jag det är så knäppt när folk påstår att det knappt är värre där när det uppenbarligen är det.

Jag kallade dig för nolla in the heat of the moment, du förolämpade ingen så det var fel gjort av mig och jag ber om ursäkt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Den uppfattningen har inte jag.

https://www.forbes.com/sites/jenniferwang/2021/01/07/disappea...

Missat helt när folk försvunnit till höger o vänster? Allt från kändisar, VDs och konstnärer? Sett dig rätt länge här på FZ och trodde faktiskt du var seriösa än så. 😂😂😂

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hmm, jag har delade åsikter här och undrar framförallt hur dem kommer in i värmen igen.
Tidsbestämt?
När man bevisat att man ändrat företagskultur?
Bannlysta för all framtid?

Vi verkar gå mot ett samhälle som är alltmer ovillig att förlåta. Får mig att tänka på kriminella och hur tufft det är för många efter att dem avtjänat sina straff men fortfarande inte får ta del av samhället på lika villkor.

Jag har ingen kärlek över för Activision Blizzard men jag funderar på om eld bekämpas bäst med eld i alla lägen.

När man kickat hela ledning och kedjan neråt som har möjliggjort hela grejen. Bobby är den minsta som måste ryka innan något sorts läkande kan påbörja.

Medlem
Skrivet av kaealy:

https://www.forbes.com/sites/jenniferwang/2021/01/07/disappea...

Missat helt när folk försvunnit till höger o vänster? Allt från kändisar, VDs och konstnärer? Sett dig rätt länge här på FZ och trodde faktiskt du var seriösa än så. 😂😂😂

Jag vet inte vad du menar.
Det var i te jag som började diskutionen.
Mitt ursprungliga inlägg handlade om att man behövde inte vara rädd för kina.
Jag har inte påstått att dom son styr kina gör allt rätt men Kina som land har gjort en väldig resa om man säger så.
Ryssland, belarus är exempel på länder som beter sig om inte värre, det ör också länder som går ner sig mer och mer.

Ja jag har hängt här rätt länge nu fortsätter vi diskutera spel jag ör fortfarande seriös ❤❤❤


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hmm, jag har delade åsikter här och undrar framförallt hur dem kommer in i värmen igen.
Tidsbestämt?
När man bevisat att man ändrat företagskultur?
Bannlysta för all framtid?

Vi verkar gå mot ett samhälle som är alltmer ovillig att förlåta. Får mig att tänka på kriminella och hur tufft det är för många efter att dem avtjänat sina straff men fortfarande inte får ta del av samhället på lika villkor.

Jag har ingen kärlek över för Activision Blizzard men jag funderar på om eld bekämpas bäst med eld i alla lägen.

Lämna min tvillingbror ur detta!

Men skämt-o-sido:

Tanken med kriminella som avtjänat sina straff är att de avtjänat sina straff och inte begått några brott längre, men nu sitter självaste bobby kottick på företaget och tänker hoppa över sina egna noll-tollerans regler.

Det finns mycket som behövs för att man ska kunna förlåta och gå vidare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja hade bra ❤❤❤

Ifall du är nyfiken Molotov så kika lite på dessa kanaler. Båda två har bott i Kina i över 10 år, men flyttade därifrån då det nu är ganska farligt att vara utlänning i där. Den ena är från Sydafrika och den andra amerikan.

När dom började sina kanaler så bodde dom i Kina, och visade allt dom älskar med landet, så som folket, maten och kulturen. Men så fort dom påpekade någon liten sak som var negativt så fick dom så mycket skit och dödshot, blev anmälda till polisen/CCP och blev rädade flertal gånger för misstankar om att vara spioner. Nu när dom flyttade därifrån (precis i rätt tid), så vågar dom dela med sig av allt sjukt som pågår där som dom sett och upplevt.

https://youtube.com/c/serpentza
https://youtube.com/c/laowhy86

Jag förstår att allt låter ganska konspiratoriskt, jag köper ofta inte sådan skit. Men i Kinas fall finns det så mycket bevis på att dom blir mer och mer som en diktatur, som inte tål någon kritik över huvud taget.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

haha låt mr.molotov vara!
kan ju vara så att han är den klokaste av oss alla som inte kollar upp tragedier man inte kan göra något åt

Medlem
Skrivet av Force:

Ifall du är nyfiken Molotov så kika lite på dessa kanaler. Båda två har bott i Kina i över 10 år, men flyttade därifrån då det nu är ganska farligt att vara utlänning i där. Den ena är från Sydafrika och den andra amerikan.

När dom började sina kanaler så bodde dom i Kina, och visade allt dom älskar med landet, så som folket, maten och kulturen. Men så fort dom påpekade någon liten sak som var negativt så fick dom så mycket skit och dödshot, blev anmälda till polisen/CCP och blev rädade flertal gånger för misstankar om att vara spioner. Nu när dom flyttade därifrån (precis i rätt tid), så vågar dom dela med sig av allt sjukt som pågår där som dom sett och upplevt.

https://youtube.com/c/serpentza
https://youtube.com/c/laowhy86

Jag förstår att allt låter ganska konspiratoriskt, jag köper ofta inte sådan skit. Men i Kinas fall finns det så mycket bevis på att dom blir mer och mer som en diktatur, som inte tål någon kritik över huvud taget.

Ja jag ska kolla 👍

Skrivet av tuckdragon:

haha låt mr.molotov vara!
kan ju vara så att han är den klokaste av oss alla som inte kollar upp tragedier man inte kan göra något åt

Jag ber om ursäkt om jag upprört dig på nått sätt, men du hade inte behövt skriva så där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag ber om ursäkt om jag upprört dig på nått sätt, men du hade inte behövt skriva så där.

haha nejnej det har du inte, menade faktiskt vad jag sa, ibland är det ju bara onödigt deprimerande att gå ner i en del av internets rabbitholes

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha nejnej det har du inte, menade faktiskt vad jag sa, ibland är det ju bara onödigt deprimerande att gå ner i en del av internets rabbitholes

Ok men man behöver inte "låta mig vara".
Jag tar inte illa upp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker bara det har gått utför efter det att chris metzen valde att lämna.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok men man behöver inte "låta mig vara".
Jag tar inte illa upp.

Fair enough, tyckte bara det var lite komiskt att folk fortsatte länka skit till dig osv även fast du inte visa större intresse, borde ju kunna respekteras liksom

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fair enough, tyckte bara det var lite komiskt att folk fortsatte länka skit till dig osv även fast du inte visa större intresse, borde ju kunna respekteras liksom

Ja jag ber ursäkt åt alla, det är ett forum vi skriver på hur man tänker och gör kanske inte tydligt blir printat så alla förstår.
Jag har tittat på en del filmerna och ska se flera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer han också stänga ute Playstation från The Game Awards, eller är pedofili OK i spelindustrin?

Pedofilen fick sparken. Activision och Blizzard skyddar sina svinpälsar.


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men skit finns överallt.
alla videorna du postade kom från samma person dessutom.
Jag vet inte om han är amerikan, men USA och hela världen har typ investerat i Kina mer eller mindre.
Har nått land gjort samma resa som Kina i utveckling i modern tid?
Västvärlden sitter och pekar finger och får inget gjort, kina går enligt plan mer eller mindre.

OBS jag förespråkar inget, bara allmänt rant. Sen ska jag säga att jag både investerar i kina och köper produkter från Kina, men det gissar jag inte är ensam om.

90% av det du konsumerar eller konsumerar med konst från Kina.

Medlem
Skrivet av aRTIG4608:

Pedofilen fick sparken. Activision och Blizzard skyddar sina svinpälsar.

Det gör dom väl inte? Är hur många som helst som fått sparken. Sluta dra saker ur röven

12
Skriv svar