Robot
Halo Infinite

Med en schysst änterhake slår Master Chief hela ringvärlden med häpnad.

#halo-infinite


Medlem

Ser väldigt lovande ut. Tack för en bra recension!

Medlem

Minusen låter som en 2:a för min del, så hoppar nog detta efter skräpet till Halo 5.

Medlem

En 4:a? minusarna där låter som en svag 3:a MAX, tveksam på denna recenssion.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det här kommer bli kul i co-op! Bara vänta till minst maj då...

Medlem

Lät som en 3a i texten, ser mediokert ut.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Låter ju sjukt roligt och med härligt gameplay, ser fram emot onsdag!!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Årets hetaste spel är så taggad 🔥🔥🔥

Medlem
Skrivet av miffot:

En 4:a? minusarna där låter som en svag 3:a MAX, tveksam på denna recenssion.

Det blir troligen en 4:a p.g.a. att "core gameplay" är tillräckligt bra för att kompensera för en tunn huvudhistoria och relativt tom halvöppen värld (mindre kartor uppdelade på avbrutna delar av en halo-ring).

Lär nog testa det i alla fall, men troligen inte förrän de infört co-op (Dock oklart om detta även inkluderar split screen).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

"Det är lite överväldigande först, och symptomen liknar vad som kan kallas Far Cry-sjukan. Det är baser som ska tas över, det är samlarobjekt som ska samlas, det finns till och med högljudda Propaganda Towers som man ska förstöra."

Så generisk open-world sörja med andra ord.

Medlem
Skrivet av matt76:

Det blir troligen en 4:a p.g.a. att "core gameplay" är tillräckligt bra för att kompensera för en tunn huvudhistoria och relativt tom halvöppen värld (mindre kartor uppdelade på avbrutna delar av en halo-ring).

Lär nog testa det i alla fall, men troligen inte förrän de infört co-op (Dock oklart om detta även inkluderar split screen).

Sant, men kändes konstigt då jag ser 4 som då har man dem kriterierna på plus sidan


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Halo får 4/5 och Forza horizon som väntas bli GOTY fick 3/5?! 🤔

Edit: Horizon fick visst ett snäpp bättre, dvs också en 4a, eller 8/10 om man skalar om det.

Redaktör
Skrivet av JonnyBOj:

Halo får 4/5 och Forza horizon som väntas bli GOTY fick 3/5?! 🤔

FH5 fick 4.


signatur
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Årets hetaste spel är så taggad 🔥🔥🔥

Förstår att du är taggad men "årets hetaste spel" är liiiiiiiiiiiite överdrivet

"Game of The Year 2021" borde utan tvekan landa hos Hazelight's It Takes Two

Medlem

Förladdar nu via game pass, lika bra att vara förberedd då det kommer bli trafikerat på servrarna sen närmare släppet.

Open world är ju lättare att designa än en genomtänkt bandesign, ur teknisk synpunkt är det väl mer imponerande. På vilket sätt är grappling hook ett genidrag? Det har ju funnits i flera andra spel sedan flera år tillbaka... Halo infinite uppfinner inte hjulet på nytt.
Däremot håller jag med om att det var en missad chans här att inte inkludera co-op. Kanske hade det varit klokare att fokusera på sp-upplevelsen istället för mp som ändå lider av fuskare...

Ser för övrigt ut som ett bra spel, kommer definitivt att spela på day one


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Förstår att du är taggad men "årets hetaste spel" är liiiiiiiiiiiite överdrivet

För egen del absolut årets hetaste! Bara 1 månad kvar på året och jag tror inte det hinner komma något spel på den korta tiden som utmanar! Nu har jag inte spelat kampanjen ännu men är den lika bra som multiplayer betan (vilket den förmodligen är bättre än) så är årets hetaste långt ifrån överdrivet 😊 Är väldigt positivt överraskad av det jag spelat! Känns som de hittat tillbaka till rötterna! Multiplayern är det bästa Halo jag spelat sedan 1an och 2an 🔥🔥🔥

Har klarat It Takes Two med tjejen, tyckte det var skräp haha! Men tjejen tyckte det var kul så hon står nog på din sida 😆

Medlem

Tolkar "open world"-biten i Halo Infinite som "valfri", en gimmick om man så vill kalla det. Med andra ord är det inte som Far Cry där du i princip MÅSTE göra allt (eller i alla fall mycket) på kartan för att progressa storyn.

Någon jämförde Halo Infinites open world med Crysis open world, tror det är närmare sanningen.

Hursomhelst. Jag kan faktiskt uppskatta generiskt Far Cry-utforskande, så oavsett vad kommer jag gilla Halo Infinite!

Gears 5 hade också vissa "open world"-segment, hoppas det implementerats bättre denna gång. Inser nu när jag skrev detta att open world mest är ett buzzword.

Medlem

Ganska exakt vad jag hade väntat mig. Jag har fruktansvärt kul med multiplayern så spelet i sig är definitivt underhållande, men jag antog nästan att det kraterstora narrativa hålet de skapade i Halo 5 inte skulle vara så enkelt för 343 att klättra ut ur. Den öppna världen kommer säkert att få fler biomes etc. i framtida uppdateringar, men just nu verkar den väldigt barebones.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Låter lovande, men det gjorde Cyberpunk 2077 också när recensioner kom in. Inväntar betyg från spelare istället.

Tack för en fin recension som alltid, FZ <3

Medlem
Skrivet av Rhymst:

För egen del absolut årets hetaste! Bara 1 månad kvar på året och jag tror inte det hinner komma något spel på den korta tiden som utmanar! Nu har jag inte spelat kampanjen ännu men är den lika bra som multiplayer betan (vilket den förmodligen är bättre än) så är årets hetaste långt ifrån överdrivet 😊 Är väldigt positivt överraskad av det jag spelat! Känns som de hittat tillbaka till rötterna! Multiplayern är det bästa Halo jag spelat sedan 1an och 2an 🔥🔥🔥

Har klarat It Takes Two med tjejen, tyckte det var skräp haha! Men tjejen tyckte det var kul så hon står nog på din sida 😆

Kul att du tycker om Halo iallafall

Varför tyckte du It Takes Two var skräp?
Enligt mig så var det längesen jag såg så mycket nyskapande och fantasi i ett spel på väldigt länge.

Skribent
Skrivet av miffot:

En 4:a? minusarna där låter som en svag 3:a MAX, tveksam på denna recenssion.

Tråkigt, lyckades nog inte förklara tillräckligt väl hur bra combaten är, och hur väl de nya gagdetsen fungerar, särskilt grapple hooken. Hoppades det skulle framgå av gameplay-videorna.

Skrivet av B-itta:

Det här kommer bli kul i co-op! Bara vänta till minst maj då...

Ja, det är den stora nackdelen. Tur det finns annan MP åtminstone, men faktiskt lite svårt att avgöra om de kan räknas som "samma spel" eftersom det ena är F2P och det andra SP & kostar. Känns som MS vill både ha kakan och äta den.

Skrivet av hoppalängdhopp:

"Det är lite överväldigande först, och symptomen liknar vad som kan kallas Far Cry-sjukan. Det är baser som ska tas över, det är samlarobjekt som ska samlas, det finns till och med högljudda Propaganda Towers som man ska förstöra."

Så generisk open-world sörja med andra ord.

Ja, typ. Om man väljer att vada ut i den biten. Jag testade det såklart, men när jag kommit lite längre valde jag att fokusera på huvuduppdragen, och det gör spelet en tjänst.

Skrivet av magma:

Förladdar nu via game pass, lika bra att vara förberedd då det kommer bli trafikerat på servrarna sen närmare släppet.

Open world är ju lättare att designa än en genomtänkt bandesign, ur teknisk synpunkt är det väl mer imponerande. På vilket sätt är grappling hook ett genidrag? Det har ju funnits i flera andra spel sedan flera år tillbaka... Halo infinite uppfinner inte hjulet på nytt.
Däremot håller jag med om att det var en missad chans här att inte inkludera co-op. Kanske hade det varit klokare att fokusera på sp-upplevelsen istället för mp som ändå lider av fuskare...

Ser för övrigt ut som ett bra spel, kommer definitivt att spela på day one

Grappling hook är såklart inget nytt under solen, men just hur de har lyckats implementera det i Halo är en bedrift. Jämfört med BF:s dito är detta en helt annan värld i mitt tycke.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Tolkar "open world"-biten i Halo Infinite som "valfri", en gimmick om man så vill kalla det. Med andra ord är det inte som Far Cry där du i princip MÅSTE göra allt (eller i alla fall mycket) på kartan för att progressa storyn.

Någon jämförde Halo Infinites open world med Crysis open world, tror det är närmare sanningen.

Hursomhelst. Jag kan faktiskt uppskatta generiskt Far Cry-utforskande, så oavsett vad kommer jag gilla Halo Infinite!

Gears 5 hade också vissa "open world"-segment, hoppas det implementerats bättre denna gång. Inser nu när jag skrev detta att open world mest är ett buzzword.

Exakt. "Valfri" är ett bra ord för att beskriva Open World-elementet. Undviker man det får man ett mer regelrätt Halo-spel, så det är lite upp till var och en. Uppskattar ändå att de inte gick all-in och gjorde så att man var tvungen att hitta X antal collectibles eller befria 4 baser innan man kunde gå vidare till nästa uppdrag.

Skrivet av TheRob:

Låter lovande, men det gjorde Cyberpunk 2077 också när recensioner kom in. Inväntar betyg från spelare istället.

Tack för en fin recension som alltid, FZ <3

Tack själv! Och det är klokt. Som med BF, där recensionseventet funkade bra, men launchen var något helt annat...

Skrivet av matt76:

Det blir troligen en 4:a p.g.a. att "core gameplay" är tillräckligt bra för att kompensera för en tunn huvudhistoria och relativt tom halvöppen värld (mindre kartor uppdelade på avbrutna delar av en halo-ring).

Lär nog testa det i alla fall, men troligen inte förrän de infört co-op (Dock oklart om detta även inkluderar split screen).

Precis så jag tänkt. Själva striderna är ju huvuddelen av spelet, och de är riktigt riktigt bra. Men allt runtomkring tar bort fokus från det. En svag fyra, ska tilläggas. Men tycker ändå att det gör mycket bra.

Har gillat Halo genom åren, men Open World känns inte som rätt väg att gå, dom har nog valt denna väg för att så många är inne i den just nu. Även om mekaniken och spelglädjen finns där, kan jag inte komma bort från känslan att 343 Industries Halo-världar är en färglös sörja. Det finns inget som lockar förutom att "det är det nya Halo".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fatmajk:

Förstår att du är taggad men "årets hetaste spel" är liiiiiiiiiiiite överdrivet

"Game of The Year 2021" borde utan tvekan landa hos Hazelight's It Takes Two

Det där är ju helt beroende på tycke och smak. It Takes Two går väl inte ens att spela ensam?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Den 8 kan inte komma fort nog. Detta spel både ser och verkar vara episkt. Kommer utan tvekan bli en av årets bästa spel. Mp är nog det bästa som finns just nu. SP verkar inte vara sämre.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det där är ju helt beroende på tycke och smak. It Takes Two går väl inte ens att spela ensam?

Half-Life Alyx kan inte spelas utan ett VR headset, men blev årets spel förra året.

Tycke och smak givetvis. Men jag tror spontant att It Takes Two är mycket mer innovativt och förtjänar titeln mer än Halo. Men vi får låta experterna och juryn avgöra det

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kul att du tycker om Halo iallafall

Varför tyckte du It Takes Two var skräp?
Enligt mig så var det längesen jag såg så mycket nyskapande och fantasi i ett spel på väldigt länge.

Skräp kanske var att ta i från min sida haha! Men det är inte min typ av spel. Är inget fan av plattform (eller ganska kräsen inom den genren iaf) och jag tyckte storyn var ganska tråkig och löjlig. Det såg bra ut men jag tröttnade ganska fort. Blev lite tråkigt efter ett tag. Men håller med om att det kändes nyskapande till och från, speciellt vissa moment när man samarbetade och minispelen var skoj 😊

Medlem

Finns ingenting som dödar mitt intresse lika fort som en poänglös open world, generiska fiender och en lika generisk rymdberättelse. Kombinera det med grafik som snarare går att likna med Halo 3 än någonting från modern tid samt crossplay-multiplayer som ger folk fördelar för att spela med handkontroll så landar det väl i någon konsolsörja jag mer än gärna hoppar över.

Bra recension dock, låter som att skribenten kan förlåta mycket om kärn-gameplay är tillräckligt bra och där låter det som att Halo levererar likt tidigare spel.

Medlem

Ska bli spännande att testa på onsdag. Bortser man från betyget och bara läser texten så känns det inte riktigt som att FZ och Gamereactor testat samma spel. För som flera skrivit tidigare, efter att ha läst texten blev jag lite förvånad över att betyget var så högt som det ändå var.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fatmajk:

Half-Life Alyx kan inte spelas utan ett VR headset, men blev årets spel förra året.

Tycke och smak givetvis. Men jag tror spontant att It Takes Two är mycket mer innovativt och förtjänar titeln mer än Halo. Men vi får låta experterna och juryn avgöra det

Ja, och det är ju lite av ett problem att man måste ha ett tillbehör för flera tusen för att kunna spela spelet, förstås. Dock är det ett högre hinder för mig att man måste vara två eftersom jag spelar alla mina spel i singleplayer. Vi är för övrigt alla våra egna "experter".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, och det är ju lite av ett problem att man måste ha ett tillbehör för flera tusen för att kunna spela spelet, förstås. Dock är det ett högre hinder för mig att man måste vara två eftersom jag spelar alla mina spel i singleplayer. Vi är för övrigt alla våra egna "experter".

Håller med ang VR headsetet, det är lite synd. Har inte själv spelat Half Life Alyx ännu, trots att jag är mega Half Life fanboy

I It Takes Two kan du bjuda in en vän online. Ni behöver inte ens sitta i samma soffa. Din vän behöver inte heller äga spelet för att ni ska kunna spela tillsammans, vilket är rätt fantastiskt i sig...

Skriv svar