Nu finns originalversionen av GTA-trilogin återigen på PC

Robot
Nu finns originalversionen av GTA-trilogin återigen på PC

Men bara om man köpt Definitive Edition-trilogin.

#GTA, #Grand-theft-auto, #Rockstar


Medlem

Fast dom har ju försämrat dom versionerna med igenom att hota moddare 😂

Inaktiv

Nu spelar jag bara på konsol och har redan PS2 versionerna digitalt.
Gillar fortfarande att spela original spelen men eftersom jag även spelar GTA IV och V så har jag fått svårt för kontrollen i PS2 spelen.

Gen
Medlem

Så originalversionerna är tillbaka men bara som en del av Definitive Edition? De går inte att köpa separat om man inte äger DE? I artikeln lät det nämligen som att de är tillbaka men ändå inte.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nu spelar jag bara på konsol och har redan PS2 versionerna digitalt.
Gillar fortfarande att spela original spelen men eftersom jag även spelar GTA IV och V så har jag fått svårt för kontrollen i PS2 spelen.

Jag spelar också på konsol och jag jämför dom nya versionerna med dom portar som kom för några år sen där i alla fall trean hade PS2 styrning, dvs en styrspak. Det kanske är därför som jag tycker att detta ny släpp inte är så dåligt


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Jag spelar också på konsol och jag jämför dom nya versionerna med dom portar som kom för några år sen där i alla fall trean hade PS2 styrning, dvs en styrspak. Det kanske är därför som jag tycker att detta ny släpp inte är så dåligt

Jo, jag förstår att de som spelar på PC är besvikna. När det har funnits så många mods av spelen och helt plötsligt så tas allt bort och istället får de köpa nya versioner som är sämre än de gamla modade.

Därför tror jag att jag ändå kommer gilla detta eftersom jag bara har PS2 versionerna att jämföra med. Sen tror jag att det kommer kännas ännu bättre ju fler nya uppdateringar som kommer.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, jag förstår att de som spelar på PC är besvikna. När det har funnits så många mods av spelen och helt plötsligt så tas allt bort och istället får de köpa nya versioner som är sämre än de gamla modade.

Därför tror jag att jag ändå kommer gilla detta eftersom jag bara har PS2 versionerna att jämföra med. Sen tror jag att det kommer kännas ännu bättre ju fler nya uppdateringar som kommer.

Håller med. Rockstar skötte verkligen det jättedåligt. Först börja hota moddskapare och sen ta bort spelen helt. Hade dom bara lämnat det som det var tror jag inte lika många hade haft något problem med Def Edit eftersom jag tror det är mest konsol spelare som köper och vi har inga moddar ändå.

Ja jämfört med dom tycker jag att det funkar jättebra. Tror du kommer ha kul när du väl får tag i spelen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Meh, jag har alla original på Steam. Och jag moddar dom hur mycket jag vill 🧐

ELF
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, jag förstår att de som spelar på PC är besvikna. När det har funnits så många mods av spelen och helt plötsligt så tas allt bort och istället får de köpa nya versioner som är sämre än de gamla modade.

Därför tror jag att jag ändå kommer gilla detta eftersom jag bara har PS2 versionerna att jämföra med. Sen tror jag att det kommer kännas ännu bättre ju fler nya uppdateringar som kommer.

Skrivet av OAKTHYR:

Håller med. Rockstar skötte verkligen det jättedåligt. Först börja hota moddskapare och sen ta bort spelen helt. Hade dom bara lämnat det som det var tror jag inte lika många hade haft något problem med Def Edit eftersom jag tror det är mest konsol spelare som köper och vi har inga moddar ändå.

Ja jämfört med dom tycker jag att det funkar jättebra. Tror du kommer ha kul när du väl får tag i spelen.

Fast det var ju inga random mods det gällde. Vice Cry var ju en portning av Vice City till Cryengine. Man behövde inte äns spelet.
Sen var det ju bland annat även en mod som bakade ihop GTA:VC, GTA:SA och GTA4 till en enda stor värld där man enbart behövde äga GTA 4.

Men ja, de har skött lanseringen dåligt. Dåliga portningar som jag förstått och tagit bort originalen och nu dessutom låst dem bakom ett högre pris.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Shit vad R* har blivit ett vidrigt crap företag idag. Jag avgudade de back in the day men idag not so much. Giriga äckel päckel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av ELF:

Fast det var ju inga random mods det gällde. Vice Cry var ju en portning av Vice City till Cryengine. Man behövde inte äns spelet.
Sen var det ju bland annat även en mod som bakade ihop GTA:VC, GTA:SA och GTA4 till en enda stor värld där man enbart behövde äga GTA 4.

Men ja, de har skött lanseringen dåligt. Dåliga portningar som jag förstått och tagit bort originalen och nu dessutom låst dem bakom ett högre pris.

Jaha. Det visste jag inte. Då blir det ju lite som om dom gör en piratversion av spelen. Det kan jag förstå om dom tog ner.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vilka jävla rövhattar...

Medlem

Dom finns ju en Google sök bort bara. Många andra butiker som säljer steam-koder har dom fortfarande. Och dom säljer dom som "trilogy" vilket är ganska lömskt.

1
Skriv svar