Hatstorm fick moderatorer att stänga Halo Infinites subreddit

Robot
Hatstorm fick moderatorer att stänga Halo Infinites subreddit

Det blev riktig dramatik på Reddit inför releasen på onsdag.

#halo-infinite


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Internetkörkort, idén lockar ibland.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Förstår kritiken (förvarar inte folks idioti) men för mig som inte är ett halo fan som kommer spela lite då och då är det välkommet att göra det gratis. Har inte intresse av att köpa kosmetiska saker (dock är det kul att få saker gratis för att kunna ändra utseendet) så för mig är det bara positivt att MP är F2P och får in pengar via battlepass.

Ambassadör
Xbox

MP är riktigt bra, tight och snyggt. Battlepass fungerar och MTX är helt i linje med andra spel.

r/halo är, enligt mig, huvudsakligen en bunt miffon bestående av f.d "fans", fans av...andra konsoler, folk som livnär sig på drama och rena idioter.

Man kan ha åsikter och komma med konstruktiv kritik utan att bete sig som kapitolium-stormare.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

MP är riktigt bra, tight och snyggt. Battlepass fungerar och MTX är helt i linje med andra spel.

r/halo är, enligt mig, huvudsakligen en bunt miffon bestående av f.d "fans", fans av...andra konsoler, folk som livnär sig på drama och rena idioter.

Man kan ha åsikter och komma med konstruktiv kritik utan att bete sig som kapitolium-stormare.

Jag vet inte om battle pass är i linje med andra spel, men oavsett så är det inte OK att ha det såhär. Det är bokstavligen skapat för sälja MTX. Customization är sjukt begränsat och riktigt dålig, när det är helt fungerande i MCC och även Halo 5.

Det enda bra med spelet (MP) är gameplay, allt utanför matchen är så jävla uselt, vilkert tyvärr gör att jag nästan redan tröttnat på spelet efter bara ett par dagar.

Medlem

Brukade besöka det forumet för lite roliga/häftiga klipp från andra. Men efter att de släppt betan till Halo och sedan den större releasen förra månaden har det varit helt omöjligt att läsa något annat än hat mot spelet och 343. Tror inte ens majoriteten av folket där spelar spelet, utan känns som att folk går igång på att hata så mycket som möjligt på nätet. De släppte restriktionerna idag och det fylls redan med samma trådar som varit i två månader..

”Vi förtjänar detta..”
”Varför måste vi betala 100kr för ett skin som var gratis 2002”

Bortskämda internetkrigare som enbart ska ha och ha. Inte heller förstår dom att spelvärlden har ändrats så fruktansvärt mycket de senaste åren och det är såhär det är. Acceptera det och spela spelet, eller skit i det och spela inte spelet. Förstår ej hur svårt det ska vara.

Jag spelar Infinite och har fruktansvärt kul. Men jag skiter också i hur min karaktär ser ut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

Jag vet inte om battle pass är i linje med andra spel, men oavsett så är det inte OK att ha det såhär. Det är bokstavligen skapat för sälja MTX. Customization är sjukt begränsat och riktigt dålig, när det är helt fungerande i MCC och även Halo 5.

Det enda bra med spelet (MP) är gameplay, allt utanför matchen är så jävla uselt, vilkert tyvärr gör att jag nästan redan tröttnat på spelet efter bara ett par dagar.

Du är medveten om att det är F2P?


signatur

Jump in.

Ion
Medlem

Såna här nyheter gör mig glad att jag inte är med och producerar AAA-spel

Medlem

Jo han är medveten om det. Man slipper i alla fall Req-packs. Och Halo Infinite mp är nog det bästa mp som släppts till i mp del genom tiderna. Slår allt. Slår CoD. Slår BF. Har testat en del. Aldrig haft så kul med något mp än just HI's mp.

Medlem
Skrivet av Ion:

Såna här nyheter gör mig glad att jag inte är med och producerar AAA-spel

Vaddå, är det det inte lockande att slita som ett djur på övertid ibland obetald dessutom för att hinna med satt release datum o sen bli belönad av en hatstorm på internet

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag vet inte om battle pass är i linje med andra spel, men oavsett så är det inte OK att ha det såhär. Det är bokstavligen skapat för sälja MTX. Customization är sjukt begränsat och riktigt dålig, när det är helt fungerande i MCC och även Halo 5.

Det enda bra med spelet (MP) är gameplay, allt utanför matchen är så jävla uselt, vilkert tyvärr gör att jag nästan redan tröttnat på spelet efter bara ett par dagar.

Venne, battlepass kostar väl typ 100kr? Och man låser upp rätt mycket i det verkar det som.
Spelet är ju F2P, på något sätt ska de väl tjäna in sina pengar.

Medlem

Jag tycker allt snack om battlepasset är lite överdramatiserat. Det är F2P vilket är standard för competitive shooters nuförtiden och Season 1 håller på i 148 dagar till. Jag tror det är rätt lugnt att hinna igenom hela även om man inte nöter tio timmar om dagen.

Det finns däremot andra problem de behöver lösa och att anställa en UX-are som kan mus och tangentbord vore en bra början.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Riktigt bra upplevelse än så länge! Var flera år sedan jag spela så bra multiplayer! Snor tight, skit snyggt och grymt roliga strider 💪 Och jag tror att det bara kommer att bli bättre och bättre! Jag vet inte vad folk gnäller om? Köp inte battlepass om du tycker att det är dyrt, spelet är svin kul ändå! Dessutom är spelet på gamepass win win! Själv tycker jag att dom verkligen har lyckats leverera.

Skribent
Skrivet av Gustav Höglund:

Internetkörkort, idén lockar ibland.

haha det hade man ju på högstadiet innan du fick använda datasalen


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är för ett öppet internet, vill att individens rätt skall tillvaratas i alla lägen etc. Sedan läser jag skit som detta och vill bara låsa ner hela skiten och återgå till det ljuva 90 talet innan pöbeln kom.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du är medveten om att det är F2P?

Vet inte varför det ska ursäkta företag att använda "predatory" mtx eller utnyttja psykologiska beteenden för att sälja MTX.

Jag hade hellre betalat 60 dollar och låst upp alla cosmetics direkt.

Medlem

Detta var mitt första Halo och tycker faktiskt väldigt mycket om Halo Infinite, så pass att det får mig att spela genom Master Chief Collection.
Besökte subredditen för att se hur den är och vad i hela helvete är det för fel på människorna? Den påminner mycket om Destiny The Game subredditen gånger sju. Vad fan?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

Vet inte varför det ska ursäkta företag att använda "predatory" mtx eller utnyttja psykologiska beteenden för att sälja MTX.

Jag hade hellre betalat 60 dollar och låst upp alla cosmetics direkt.

Därför att du jämförde det med MCC och Halo 5? F2P fungerar annorlunda, det är inget nytt. Det är heller inget "predatory" över att betala för kosmetiska grejer utöver det som man får gratis. Det finns inga lootboxes, inget P2W.

Battlepass ger i gratisversionen en del kosmetiskt bjäfs ändå, och vill man ha Premium och få mer grejer så går det på den ofantliga summan 90 svenska riksdaler.

Det går också bra att spela spelet, med fantastiskt bra gameplay, utan att spendera en krona. Det är väl ändå någonstans just spela som de flesta av oss vill göra.


signatur

Jump in.

Medlem

Microtransactions skall brinna i helvetet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nu har jag iof inte koll, men så länge det är F2P och man bara kan köpa till kosmetiska saker så förstår jag inte riktigt problemet, men jag antar att jag missar något uppenbart.

Ska bli kul att prova senare i veckan, MP på konsol som inte är racing eller nintendo-spel är inget för mig.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vet inte varför det ska ursäkta företag att använda "predatory" mtx eller utnyttja psykologiska beteenden för att sälja MTX.

Jag hade hellre betalat 60 dollar och låst upp alla cosmetics direkt.

Tyvärr så är det dock så idag att ett multiplayerspel som kostar pengar inte överlever mot F2P spelen, speciellt inte med E-sport i åtanke heller.

Och då finns det bara Season/Battle pass som lockar spelare att öppna plånboken för att tjäna extra kosmetika som den som inte betalar får.

Det är absolut till stor del företagen som står till ansvar för denna utveckling, men spelarna som överger/inte vill betala fullpris när det finns F2P alternativ är inte precis oskyldiga till denna utveckling heller.

Medlem

Personangrepp, dödshot och doxxing är helt oacceptabelt beteende.

Med det sagt så måste jag säga att all kritik mot 343 Industries är välbefogad. Folk är ju flyförbannade över det som varit en standard i de flesta föregående Halo spelen har helt plötsligt låsts bakom en betalvägg, med ockerpriser på köpet. Man får ju inte ens fritt ändra på sin karaktärs färger längre, utan förväntas betala 80-100 spänn för annorlunda färteckningar på sin karaktärs armor. Sinnessjukt.

Men kritiken handlar ju inte heller enbart om MTX, men också att 343i antigen ljuger eller visar sig vara grovt inkompetenta, i och med man inte längre får välja fritt bland olika spellägen.

Medlem

Tänk att det kan finns så extremt många jubelidioter, helt galet.

Medlem

Dödshot? Verkligen?

Nördkultur med Star Wars i spetsen börjar bli outhärdlig. Men det speglar bara hur sociala medier förstör fundamenten.

Medlem

Inte för att jag spelat Halo än...men ända forumet jag pallar med att läsa på internetz nuförtiden är FZ och en handfull grafikforum där alla är glada och tackar för hjälpen. 😀

Medlem

Dem här personerna borde nog ta en titt på hur andra F2P spel driver sina battlepass och försäljning av kosmetiska prylar.
Titta bara på Fortnite som jag brukar köra med grabbarna, det här är inget nytt.

Och ang progression, samma där. Fortninte förändrar hur man tjänar sin XP varje season. Dem har även haft sina små uppror ang det ett antal gånger. Varje gång dem ändrar och justerar så är det alltid någon som klagar.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem här personerna borde nog ta en titt på hur andra F2P spel driver sina battlepass och försäljning av kosmetiska prylar.
Titta bara på Fortnite som jag brukar köra med grabbarna, det här är inget nytt.

Och ang progression, samma där. Fortninte förändrar hur man tjänar sin XP varje season. Dem har även haft sina små uppror ang det ett antal gånger. Varje gång dem ändrar och justerar så är det alltid någon som klagar.

Fast det är ju det som är problemet. Halo har aldrig varit Free 2 Play. Halo fans har vare sig bett om, eller vill ha, ett Free 2 Play spel. Vilket är varför folk är flyförbannade.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fast det är ju det som är problemet. Halo har aldrig varit Free 2 Play. Halo fans har vare sig bett om, eller vill ha, ett Free 2 Play spel. Vilket är varför folk är flyförbannade.

Nej det håller jag med om, jag hade själv hellre sett det som förr att det ingick i grundspelet och inte F2P.

Men det är först nu folk verkar inse vad F2P innebär, när det först utannonserades var det ju jubel.
Hade progression, dem kosmetiska prylarna skötts snyggt och det funnits ordentliga playlists från början hade det inte blivit sånt ramaskri.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fast det är ju det som är problemet. Halo har aldrig varit Free 2 Play. Halo fans har vare sig bett om, eller vill ha, ett Free 2 Play spel. Vilket är varför folk är flyförbannade.

Så det handlar om entitled mansbarn alltså.
Jag kunde byta färg på min armor utan att äga ett battlepass eller betala ett öre, så vet inte vart du har fått det ifrån.
Man behöver dock köpa battlepass för att använda och ändra färg på cores som man låser upp.

Det kostar fan 100kr för att i princip kunna låsa upp allt genom progression i passet. Fan inget att gnälla om när det handlar om ett F2P spel.

Kan dock tycka att man borde låsa upp en del om man faktiskt betalar fullpris för singleplayer. Eftersom cosmetics och annat innehåll alltid har ingått i det priset.

Medlem

Visst måste dom få in något från Game Pass? Jag vet att spelet är "gratis" men jag betalar Microsoft varje månad.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar