FZ 25 år - Vi lirar GTA 3 och minns spelåren som gått - med gamla och nya medarbetare

Robot
FZ 25 år - Vi lirar GTA 3 och minns spelåren som gått - med gamla och nya medarbetare

Häng med oss när vi minns höjdpunkter från ett kvarts sekel.

#fz-25-år, #gta-3


Medlem

fysatan vad mysigt!

Medlem

jag minns min mamma gnälla på att jag spelade counterstrike, som enligt henne enbart handlade om att döda folk. haha. så hon tyckte jag satt och dödade folk hela dagarna och hade kul åt det och att det var fel. hoppas moderna föräldrar är mer skillade än så. gta ska vi inte ens tala om


signatur

//monster

Medlem

När man ser Calle och Gustav igen:

Medlem

Fin surpris


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Kontot avslutas

Ska tillägga en sak som ni pratade om när det kommer till hans namn.
Han hade inget namn i GTA III men det var i och med San Andreas där han också är med som man fick veta att hans namn var Claude.

Sen finns det ett Easter Egg i GTA IV där det står klottrat på en vägg i ett trapphus med alla namn på huvudpersonerna Claude, Tommy, Carl, Victor och Tony.

Så det blev bekräftat att han heter Claude bara att det inte var bekräftat när GTA III släpptes.

(Vad nördig jag känner mig)


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av ZeldasCastle:

Ska tillägga en sak som ni pratade om när det kommer till hans namn.
Han hade inget namn i GTA III men det var i och med San Andreas där han också är med som man fick veta att hans namn var Claude.

Sen finns det ett Easter Egg i GTA IV där det står klottrat på en vägg i ett trapphus med alla namn på huvudpersonerna Claude, Tommy, Carl, Victor och Tony.

Så det blev bekräftat att han heter Claude bara att det inte var bekräftat när GTA III släpptes.

(Vad nördig jag känner mig)

Skönt med folk med koll. Tack för info!


signatur
Medlem

Det finns ett antal "fixar" man måste göra för att spelet ska fungera på en modern dator.
Så, man kunde backa i spelet
fördel var så klart att köra med handkontroll. Redan på den tiden varierade jag mellan handkontroll och mus+tangentbord beroende på om man var till fots eller inte. Det var inte lika smidigt som idag att det skedde sömlöst av att bara röra kontrollen eller musen men det gick


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av Tomas Helenius:

Skönt med folk med koll. Tack för info!

Jag kommer bara inte ihåg vart eller hur man får reda på att han heter Claude i San Andreas men när jag läser om honom på internet så säger de att han officiellt fick sitt namn i San Andreas.

Det var en bra video för övrigt. Lite tråkigt att Calle inte kunde backa. Har inte upplevt några sådana problem vad jag kan minnas när jag spelat det till PS2.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Älskar att Gustav sa ringmuskelminne haha. Sa precis samma när jag hörde det

Medlem

om jag inte missminner mig så måste man begränsa fpsen på nya datorer för att kunna backa ordentligt, motorn var inte gjord för så hög fps man får idag

Medlem

Fint att se järngänget samlat igen. Jäklar vilket långt hårdrockare frilla Jocke börjar få då.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Sompe:

Älskar att Gustav sa ringmuskelminne haha. Sa precis samma när jag hörde det

Great minds think alike, eller?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag kommer bara inte ihåg vart eller hur man får reda på att han heter Claude i San Andreas men när jag läser om honom på internet så säger de att han officiellt fick sitt namn i San Andreas.

Det var en bra video för övrigt. Lite tråkigt att Calle inte kunde backa. Har inte upplevt några sådana problem vad jag kan minnas när jag spelat det till PS2.

Jag har för mig att det är ganska sent i spelet där han dyker upp helt från ingenstans i ett street race. Kan det ligga någon sanning i det?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Värt att notera att man måste göra ett gäng antal fixar för att få vanilla GTA3 att rulla och se ok ut på en modern dator.

Som ni märkte så var fysiken helt galen, vädret fladdrade förbi i 700 blås, bilmodellerna var svarta, det gick inte att backa ordentligt, laggiga menyer osv. 🙃
En annan grej jag märkte var att ni också slagit på Classic kontrollschemat, så att man inte kan styra kameran med musen.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Great minds think alike, eller?

Helt klart:)

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag har för mig att det är ganska sent i spelet där han dyker upp helt från ingenstans i ett street race. Kan det ligga någon sanning i det?

Det stämmer 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Razken:

Värt att notera att man måste göra ett gäng antal fixar för att få vanilla GTA3 att rulla och se ok ut på en modern dator.

Som ni märkte så var fysiken helt galen, vädret fladdrade förbi i 700 blås, bilmodellerna var svarta, det gick inte att backa ordentligt, laggiga menyer osv. 🙃
En annan grej jag märkte var att ni också slagit på Classic kontrollschemat, så att man inte kan styra kameran med musen.

Haha. Jag har för mig att pc-versionen började krångla för ganska länge sen, att man var tvungen att fixa vissa saker manuellt. Jag tror inte vi ändrade nåt i settings nu, kontrollerna var nog default (om inte Calle var inne och rotade där). Jag testade det på en annan dator någon timme innan inspelningen, och jag tror att det gick att backa där. Också med mus-tangentbord.


signatur
Redaktör, SweClockers
Skrivet av Tomas Helenius:

Haha. Jag har för mig att pc-versionen började krångla för ganska länge sen, att man var tvungen att fixa vissa saker manuellt. Jag tror inte vi ändrade nåt i settings nu, kontrollerna var nog default (om inte Calle var inne och rotade där). Jag testade det på en annan dator någon timme innan inspelningen, och jag tror att det gick att backa där. Också med mus-tangentbord.

Vi hade exakt samma problem för fem år sedan!

Redaktör
Skrivet av wpelle:

Vi hade exakt samma problem för fem år sedan!

Aaaah just ja! Då var jag alltså inne och låste frameraten när jag testade nu. Fasen, du minns vad som hände för fem år sen, jag minns inte en vecka bakåt...


signatur
Kontot avslutas
Skrivet av smuts:

Jag har för mig att det är ganska sent i spelet där han dyker upp helt från ingenstans i ett street race. Kan det ligga någon sanning i det?

Nu hittade jag det.
Efter att man har vunnit över Claude så får man ju hans verkstad i San Fierro medan Catalina och Claude ska sticka vidare till Liberty City.

Men efter detta får man ett samtal när Catalina har sex med honom och då nämner hon hans namn.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Nu hittade jag det.
Efter att man har vunnit över Claude så får man ju hans verkstad i San Fierro medan Catalina och Claude ska sticka vidare till Liberty City.

Men efter detta får man ett samtal när Catalina har sex med honom och då nämner hon hans namn.

Det är ju även Catalina som förråder Claude i början av GTA III och som han senare får göra uppdrag för likt Carl.

1
Skriv svar