15 minuters Dying Light 2-gameplay, med skärmflygning och strider

Robot
15 minuters Dying Light 2-gameplay, med skärmflygning och strider

Blir det ett maffigt parkour-skutt eller bara magplask?

#Dying-light-2, #Techland


Medlem

Shit vad mäktigt detta kommer att bli. Ser verkligen fram emot Dying Light 2. Synd att det blev försenat från början på december men skönt att spelet iaf gått GULD status nu. Parkour delen ser utsökt ut. Staden ser intressant ut även. Som ett nedgånget Paris eller Berlin kanske. Ska bli spännande att få utforska. Hoppas zombie urvalet är större än ettan.

Hade velat köpa spelet till min PlayStation 5 men lyckas inte få mus & KB att fungera i spel (Provat Metro spelen) så det blir ett Steam köp då FPS-spel måste liras med mus & tangentbord för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit vad mäktigt detta kommer att bli. Ser verkligen fram emot Dying Light 2. Synd att det blev försenat från början på december men skönt att spelet iaf gått GULD status nu.

Hade velat köpa spelet till min PlayStation 5 men lyckas inte få mus & KB att fungera i spel (Provat Metro spelen) så det blir ett Steam köp då FPS-spel måste liras med mus & tangentbord för egen del.

Det finns en hel del spel som stöder mus+tangentbord på ps5, tyvärr inte Metro serien.
Jag väntar själv ihärdigt på stöd i diablo2:re och bf2042 tillexempel för egen del.

Jag förstår inte problemet med att inte ha stödet från början när spelen redan är crossplay mot pc.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har media fått chansen att få pröva spelet vid något tillfälle?
Är ganska känt över problematiken utvecklingen har haft och är rädd för att det kommer vara en buggfest. Nu verkar det som att spelet har fått den extra tiden den har behövt för att bli ett bra spel men har blivit lurad förut.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har media fått chansen att få pröva spelet vid något tillfälle?
Är ganska känt över problematiken utvecklingen har haft och är rädd för att det kommer vara en buggfest. Nu verkar det som att spelet har fått den extra tiden den har behövt för att bli ett bra spel men har blivit lurad förut.

Bästa alternativet är att inte förköpa spelet, utan vänta tills det finns mer info efter release om t.ex. buggighet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Bästa alternativet är att inte förköpa spelet, utan vänta tills det finns mer info efter release om t.ex. buggighet.

Det är vad jag kommer göra med det här spelet. Blir inget köp dag-1 för mig.

Medlem

Verkar kunna bli ett riktigt kul spel,hoppas dom tar den tid det tar för att släppa det helt och snyggt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Längtar!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ok är det bara för mig videon hackar mer än den bör när det är 60fps youtube? Visar dom console?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har media fått chansen att få pröva spelet vid något tillfälle?
Är ganska känt över problematiken utvecklingen har haft och är rädd för att det kommer vara en buggfest. Nu verkar det som att spelet har fått den extra tiden den har behövt för att bli ett bra spel men har blivit lurad förut.

Spelade 1:an vid release och märkte inte av en endaste bugg eller att det var problem med spelet. Enda som jag kunde klaga på var att det var tungdrivet när det släpptes. Blir day one köp för mig

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Spelade 1:an vid release och märkte inte av en endaste bugg eller att det var problem med spelet. Enda som jag kunde klaga på var att det var tungdrivet när det släpptes. Blir day one köp för mig

Man kan inte jämföra releasen med ettan, när släpptes det? 10år sen? Har hänt mycket under alla åren som har gått.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Man kan inte jämföra releasen med ettan, när släpptes det? 10år sen? Har hänt mycket under alla åren som har gått.

DL1 är från 2015, men håller upp riktigt bra fortfarande.

Det har ju varit en del prat om problem under utvecklingen och en del förseningar, så det är ok att vara lite misstänksam mot DL2.

Om det är något jag måste anmärka på i videon är det luftpelarna man kan sväva uppåt med glidflygaren. De såg lite out of place ut, men förstår spelmekaniskt varför de är där, för att underlätta förflyttning. Men samtidigt har man ju sett video från Elden Ring med studsplattformarna man kan ta sig upp med magiska hästen.

Medlem

Bara jag som tycker grafiken känns off på något vis?

Medlem

Men när ska marknaden bli mättad på dessa typer av spel?
Blir så förbannat trött. Döda, mörda, skjut, stryp. Genom åren har tekniken gått framåt och gränsen mellan dikt och verklighet suddas ut.
Det lämnas ingenting över för fantasin.
Är det någon här inne som minns spel som curse of monkey Island? Moonstone, Defender of the crown, It came from THE desert? Kings Quest med en så dålig grafik att man endast med god fantasi kunde göra sig en bild av omgivningarna.
Jag minns så klart dagen då tidningen Datormagazin trillade ner i brevlådan hemma, just det här numret hade Ove kaufeldt recenserat rvf Honda och jag hade kunnat skänka morsans gamla utslitna kropp till vetenskapen, om det hade gett mig pengar till en grå trollerilåda i plast.
Som sagt spelutvecklarna idag måtte tro att vi som köper skiten är dumma i huvudet.... Är vi det?

Medlem
Skrivet av Livestronger:

Men när ska marknaden bli mättad på dessa typer av spel?
Blir så förbannat trött. Döda, mörda, skjut, stryp. Genom åren har tekniken gått framåt och gränsen mellan dikt och verklighet suddas ut.
Det lämnas ingenting över för fantasin.
Är det någon här inne som minns spel som curse of monkey Island? Moonstone, Defender of the crown, It came from THE desert? Kings Quest med en så dålig grafik att man endast med god fantasi kunde göra sig en bild av omgivningarna.
Jag minns så klart dagen då tidningen Datormagazin trillade ner i brevlådan hemma, just det här numret hade Ove kaufeldt recenserat rvf Honda och jag hade kunnat skänka morsans gamla utslitna kropp till vetenskapen, om det hade gett mig pengar till en grå trollerilåda i plast.
Som sagt spelutvecklarna idag måtte tro att vi som köper skiten är dumma i huvudet.... Är vi det?

Stor del av problemet är väl att massorna ofta letar snabba kickar/belöningar, därav blir det mycket snabbt-gameplay som FPS har i överflöd likt Call of Duty-serien, Apex och dylikt. Är därför de oftast ligger i topp av försäljningarna och det poppar ut nytt material eller uppföljare till sagda spel knappt ett år efter första då de genererar nya kickar/belöningar.
Inte lika många som gillar/har tid att spela pussel-spel likt Monkey Island-serien.
Jag personligen hade gärna sett mer variation på spelmarknaden som du efterfrågar, men tyvärr är de konsumenterna som styr och företag släpper ju sällan spel för att de kan/vill om de inte finns något att tjäna på det.
Den som lever får se vad framtiden bjuder på!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Bara jag som tycker grafiken känns off på något vis?

Nej,

Ljussättningen är helt off, och allting känns platt och "målat".

Medlem

Håller med att ljuset och skuggorna ser helt konstigt ut. När de pratade med NPC och hela deras ansikten typ lyser och sedan vänder de sig och deras ansikten lyser fortfarande när de står åt andra hållet också. Marken under dem med konstiga oktogon texturer ser helt kefft ut med vatten (antar att det är vatten) som inte plaskar eller rör sig när de kliver i det.

När man slåss och gör hoppsparkar och rör på sig så verkar ljuset snabbt byta mellan ljust och mörkt (inte bara tack vare att man tar skada). Det ser inte bra ut alls. Usch tycker inte alls om utseendet.

Medlem

Fy vad jag längtar efter detta spel... och angående skuggorna och dylikt så borde dom väl själva se det som ser fel ut och förhoppningsvis fixa till dom grejer som inte är helt klara, tror dom kommer lyckas finfint, samt är det egentligen bra med uppskjutet, eftersom dom säkerligen vill släppa spelet i så bra skick som möjligt. Borde inte bli något Cyberpunk släpp i alla fall hehe.

1
Skriv svar