Här är den första teasern för Netflix kommande Resident Evil-serie

Robot
Här är den första teasern för Netflix kommande Resident Evil-serie
Medlem

De där jä**a hundarna.. Ett att mina första riktiga skräck spelminnen var den där hunden genom fönstret.


signatur

K9
:.:

Skribent

Sidospår borttaget innan det spårar ur ännu mer. Känner ni er tvungna att tjata om skådespelares hudfärg och hur woke allting är, ta det någon annanstans är ni snälla.

Medlem

Fattar inte vad det är med Resident Evil, men de lyckas då aldrig göra nånting bra filmväg även fast de har hur mycket bra material som helst. Teasern ser bra ut, men handlingen låger försäkräckligt så har inga förhoppningar överhuvudtaget. Senaste filmen var totalt värdelös, sämre än Paul W. S. Anderson filmer, och då är det illa.

Önskar att det någon gång kommer komma en bra film (första från 2002 är helt ok dock).

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte vad det är med Resident Evil, men de lyckas då aldrig göra nånting bra filmväg även fast de har hur mycket bra material som helst. Teasern ser bra ut, men handlingen låger försäkräckligt så har inga förhoppningar överhuvudtaget. Senaste filmen var totalt värdelös, sämre än Paul W. S. Anderson filmer, och då är det illa.

Önskar att det någon gång kommer komma en bra film (första från 2002 är helt ok dock).

Den senaste RE-filmen var hemsk, lite plus för att de fått till homage:n till spelen, men annars kändes den fruktansvärt lågbudget och sämre än Uwe Bolls-tvspelsfilmer.

Håller med om om att Andersons RE-filmer överlag är dåliga, men jag tycker ändå första filmen fungerar. Tycker det var rätt val att introducera en ny karaktär i Alice för filmadoptionen, men sen blev det mer Resident Alice än Resident Evil av det i senare delar. Sista filmerna går ju knappt härleda tillbaka till att det är Resident Evil.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Den senaste RE-filmen var hemsk, lite plus för att de fått till homage:n till spelen, men annars kändes den fruktansvärt lågbudget och sämre än Uwe Bolls-tvspelsfilmer.

Håller med om om att Andersons RE-filmer överlag är dåliga, men jag tycker ändå första filmen fungerar. Tycker det var rätt val att introducera en ny karaktär i Alice för filmadoptionen, men sen blev det mer Resident Alice än Resident Evil av det i senare delar. Sista filmerna går ju knappt härleda tillbaka till att det är Resident Evil.

Trist att folk inte verkar gilla den senaste filmen. Den såg väl aldrig asbra ut baserat på sina trailers, men man hade ju förhoppningen om att den skulle bli åtminstone hyfsad. Har inte sett den själv än, och det kanske är lika bra

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte vad det är med Resident Evil, men de lyckas då aldrig göra nånting bra filmväg även fast de har hur mycket bra material som helst. Teasern ser bra ut, men handlingen låger försäkräckligt så har inga förhoppningar överhuvudtaget. Senaste filmen var totalt värdelös, sämre än Paul W. S. Anderson filmer, och då är det illa.

Önskar att det någon gång kommer komma en bra film (första från 2002 är helt ok dock).

Gillade också första.
Första riktiga irritation var den film där de introducerade "Barry" för att bara några minuter senare ta död på honom... Jag kanske minns/förstod det hela fel, men har inte sett om den... Minns det bara som "onödigt" och fattade inte "fan-please:n", om det var menat som det.. Barry var ju en omtyckt karaktär ☺️

Medlem
Skrivet av absimilard:

De där jä**a hundarna.. Ett att mina första riktiga skräck spelminnen var den där hunden genom fönstret.

Min kusin hade en kompis som absolut INTE kunde förstå hur man kunde bli rädd för ett spel... Det var ju så "orealistiskt och pixligt".
Kusinen bjöd hem personen att spela RE ps1-versionen, och drog upp ljudsystemet (ej surround förvisso, var ju några år sedan) och killen höll på att dö när hundarna kom in genom fönstret...
Så ikoniskt spelhändelse....

1
Skriv svar