Souls-pappan Hidetaka Miyazaki började skapa spel tack vare Ico

Robot
Souls-pappan Hidetaka Miyazaki började skapa spel tack vare Ico
Medlem

Nästa steg i SoulsBorne-serien blir att likt Dragon's Dogma kunna klättra på fiender/bossar? 🤔


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Nästa steg i SoulsBorne-serien blir att likt Dragon's Dogma kunna klättra på fiender/bossar? 🤔

Kolla in Bleak Faith: Forsaken, och framförallt Arise of Awakener där man kan göra det. AOA verkar vara väldigt inspirerat av Dragon's Dogma.

Medlem

Stod och höll i ett begagnat ex på EB Games när det begav sig och hade ingen aning om vad det var för spel men älskade boxarten och papplådan spelet kom i. Av nån anledning ställde jag tyvärr tillbaka spelet i hyllan och har fortfarande inte spelat det.
Älskar både SoTC och The last guardian dock och hoppas Ueda utannonserar något nytt snart. Han är ju verkligen mästare på att pricka in den rätta känslan i sina spel.

Skribent

Sjukt mysigt spel, även om jag gillar Shadow of the Colossus bättre. Det känns som att det börjar bli dags för Ueda att visa upp sitt kommande projekt. Epic har väl gått in som finansiär för det, så man får väl räkna med att det även kommer till PC den här gången.

Medlem

ICO var sjukt mysigt, men samtidigt stundtals otroligt frustrerande vad jag minns. Hade önskat att The Last Guardian hade släppts till PC, det enda av hans 3 alster jag inte lirat. ;/

Skrivet av Jonny Myrén:

Sjukt mysigt spel, även om jag gillar Shadow of the Colossus bättre. Det känns som att det börjar bli dags för Ueda att visa upp sitt kommande projekt. Epic har väl gått in som finansiär för det, så man får väl räkna med att det även kommer till PC den här gången.

Hoppas verkligen på PC denna gång. Det har ju även teasats med en bild för ett bra tag sen, från vad kan tänkas vara Ueadas nästa spel. Kanske The Game Awards?

https://www.fz.se/nyhet/285348-the-last-guardian-pappan-ueda-...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

@Fezk Där sa du nått. En utannonsering på Game Awards skulle inte sitta fel.

1
Skriv svar