Nukklear jobbar med Funcom på det kommande Dune-spelet

Robot
Nukklear jobbar med Funcom på det kommande Dune-spelet

Spelets omfattning har utökats kraftigt.

#Dune, #Funcom, #Nukklear


Medlem

Alltså, jag är helt klart taggad på ett nytt Dune spel, men ett i open world survival genren? Nää, sluta nu.

Medlem

Hade verkligen sett fram emot ett Dune spel om det inte hade utvecklats av Funcom. Detta kommer förmodligen bli lika mediokert som alla andra Funcom spel.

Medlem

Ja, tappade helt intresset då jag läste multiplayer, speciellt med tillägget open-worid. Kan de inte göra ett välskrivet äventyr istället; varför måste nästan alla AAA-spel vara open world nu för tiden? Spel blir inte bättre bara för att det har 100+ timmar i speltid...

Eller varför inte ett strategi-spel, i Dune 2 anda från 90-talet

Medlem

funcom kommer sabba detta.

Medlem

Ett Dune i tredje person med full fokus på single player. Ja tack.

Multiplayer survival? Nej tack.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Ja, tappade helt intresset då jag läste multiplayer, speciellt med tillägget open-worid. Kan de inte göra ett välskrivet äventyr istället; varför måste nästan alla AAA-spel vara open world nu för tiden? Spel blir inte bättre bara för att det har 100+ timmar i speltid...

Eller varför inte ett strategi-spel, i Dune 2 anda från 90-talet

money, money, money, tyvärr..

Medlem
Skrivet av Striva:

Hade verkligen sett fram emot ett Dune spel om det inte hade utvecklats av Funcom. Detta kommer förmodligen bli lika mediokert som alla andra Funcom spel.

Skrivet av UggleMannen:

funcom kommer sabba detta.

Age of Conan, Conan Unconquered och Conan Exiles är riktigt bra spel imao. Varför skulle dom sabba det?

Är dock skeptisk mot hela survival genren då den inte tilltalar mig, men hade roligt i Exiles.

Avstängd

Funcom har inget bra trackrecord, så detta lär bli mediokert skräp.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Funcom har inget bra trackrecord, så detta lär bli mediokert skräp.

Conan exiles var eller är väl ändå rätt populärt,

Jag spelade även age of conan under flera år och det är faktiskt ett riktigt bra mmo

The secret world är heller inte ett dåligt spel.

Så deras trackrecord kan inte vara så illa pinkat..

Avstängd
Skrivet av roftg:

Conan exiles var eller är väl ändå rätt populärt,

Jag spelade även age of conan under flera år och det är faktiskt ett riktigt bra mmo

The secret world är heller inte ett dåligt spel.

Så deras trackrecord kan inte vara så illa pinkat..

Låt mig förstå saken rätt, bara för att du spelat dessa två spel i flera år så har de bra trackrecord? Dessa två spel har i genomsnitt ytterst mediokra betyg.

Medlem

Jag trodde rättigheterna till Dune var i någon form av limbo.
https://youtu.be/HOemQuy2JUc
Så jag gissar att spelet helt enkelt bygger på den senaste filmen.
Med det sagt, att den senaste filmen utspelar sig endast på arakkis(tom ökenplanet med gigantiska maskar) så blir nog inte open World aspekten speciellt spännande.
Helt krasst känns det inte som en bra idé.

Ase
Medlem

Mycke gnäll som vanligt. conan spelet var rätt så bra bättre än wow & secret world var riktigt roligt att spela.
Conan spelet satsade för högt med sin inledning vilket gjorde att när man väl kom in i handlingen så upplevdes det tomt men var ett ok spel ändå.
Anarchy Online var nog det roligaste online rpg jag spelat, men det blev allför långt efter grafiskt efter, nåt år. dessa överlevnadsspel är roliga en stund men iallafall jag lessnar efter ett tag. Skall dock kolla in dune när det väl dyker upp.

Medlem

Jag köpte Conan Exiles på rean, mest för att jag var lite nyfiken på om det kunde vara nåt. Jag är nu så fruktansvärt hookad att jag knappt kan stänga av det! Fattar inte att det kunnat gått mig under radarn så här länge, men så är det när man sitter för länge i ett spel och kanske stirrar för mycket på arga spelarbetyg.
Rekommenderas hett till alla som gillade Valheim...många likheter, mycket svårare och extremt mycket större!

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Låt mig förstå saken rätt, bara för att du spelat dessa två spel i flera år så har de bra trackrecord? Dessa två spel har i genomsnitt ytterst mediokra betyg.

Låt mig förstå saken rätt, du dissar spel på grund av andra spelares subjektiva betyg, och använder det som någon slags faktagrund?

Avstängd
Skrivet av Ender:

Låt mig förstå saken rätt, du dissar spel på grund av andra spelares subjektiva betyg, och använder det som någon slags faktagrund?

Ja, delvis gör jag faktiskt det. Om tillräckligt många betraktar ett som mediokert, då avstår jag ofta köp. Det är inte så konstigt om du tänker efter. Vet inte riktigt vad du menar med faktagrund, men nej jag betraktar inte ett lågt genomsnitt som någon absolut sanning, mest en fingervisning om produkten är värd att lägga pengar på.

Det är klart att det ibland dyker upp spel där låga betyg kan uppfattas oförtjänta. Men om ett spel i genomsnitt har säg melöan 5-6/10 i betyg då är det en indikator för mig att jag kanske köper det i reabacken med 75% rea.

Jag har faktiskt testat Funcom-spel men landat i att deras spel är undermåeliga och inte värda priser om jag jämföra med andra spel. Ibland tar man såklart en risk, men man måste lära sig av sina misstag. Inte göra om dem.

Medlem

Känns nästan omöjligt att inte ge pengar till Tencent nu för tiden alltså, dom har verkligen fingrar i allt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Låt mig förstå saken rätt, bara för att du spelat dessa två spel i flera år så har de bra trackrecord? Dessa två spel har i genomsnitt ytterst mediokra betyg.

Jag tror inte du läste ordentligt vad jag skrev..

Medlem

Eh har spelat Exiles. Uhmm svårt att betygsätta för mig. Å ena sidan var gameplay loopen väldigt bra uppsatt för att sänka timmar efter timmar i det på det där meditativa sättet man spelar vissa spel. Å andra sidan hade det väldigt många svagheter och problem som gjorde att jag tröttnade rätt snabbt när jag väl tröttnade.

Det finns potential här och jag skulle speciellt vilja se mer populerade servrar som är mer MMO liknande än ett survival spel där man bara springer på folk ibland och mestadels av gameplay loopen bara är det meditativa (skaffa resurser->crafta->bygg->skaffa resurser->repeat).

Men tror bara det blir en lite smidigare Exiles reskin men vi får se.

Medlem

Jag har bränt många hundra timmar i Conan Exiles och flera år i Anarchy Online. Har även kört igenom något av deras äldre single player spel och gillat det. I alla fall de äldre spelen hade bra story.

Att de inspireras av Conan Exiles är för mig positivt. Jag körde dock Conan Exiles som PvE, gillade aldrig PvP-biten. Eller rättare sagt, jag testade den aldrig.

Ser mycket hellre ett spel som Conan Exiles än en "spelbar film" som många AAA-spel är nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag köpte Conan Exiles på rean, mest för att jag var lite nyfiken på om det kunde vara nåt. Jag är nu så fruktansvärt hookad att jag knappt kan stänga av det! Fattar inte att det kunnat gått mig under radarn så här länge, men så är det när man sitter för länge i ett spel och kanske stirrar för mycket på arga spelarbetyg.
Rekommenderas hett till alla som gillade Valheim...många likheter, mycket svårare och extremt mycket större!

Shit. Inte kan det ha porträtterat det hotfulla, det oupptäckta, äventyr och överlevnad så briljant som Valheim ändå?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Shit. Inte kan det ha porträtterat det hotfulla, det oupptäckta, äventyr och överlevnad så briljant som Valheim ändå?

Alltså, jag verkligen älskar Valheim, men innehållet tog tyvärr slut (väntar på nytt/fulla spelet), men Conan är ett under att upptäcka. Spelet är enormt, basbyggandet är mer omfattande, men ändå inte riktigt lika smidigt som i Valheim, världen mycket mer oförlåtande och intressant att utforska då den är byggd, inte genererad. Förälskelsen var total när jag insåg att man kunde springa runt och ta med sig souvenirer (trälar!) från byarna man hittar, något som ger liv i basen, hur stört det än låter

Tips!
Håll koll på reor (lägg i önskelistan på steam)...120 spänn var ett rån...från min sida.
Låt dig inte luras av den lite brantare inlärningskurvan och de inledande inställningarna.
Börja med ett singelplayer (á la Valheim) tills du fått kläm på spelet...inte för att jag provat MP än, men jag tror att det är helt olika upplevelser.
Leta inte efter guider på nätet, de förstör bara upptäckarglädjen

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Ja, delvis gör jag faktiskt det. Om tillräckligt många betraktar ett som mediokert, då avstår jag ofta köp. Det är inte så konstigt om du tänker efter. Vet inte riktigt vad du menar med faktagrund, men nej jag betraktar inte ett lågt genomsnitt som någon absolut sanning, mest en fingervisning om produkten är värd att lägga pengar på.

Det är klart att det ibland dyker upp spel där låga betyg kan uppfattas oförtjänta. Men om ett spel i genomsnitt har säg melöan 5-6/10 i betyg då är det en indikator för mig att jag kanske köper det i reabacken med 75% rea.

Jag har faktiskt testat Funcom-spel men landat i att deras spel är undermåeliga och inte värda priser om jag jämföra med andra spel. Ibland tar man såklart en risk, men man måste lära sig av sina misstag. Inte göra om dem.

Klart man kan (och antagligen bör) använda betyg som en riktlinje, men spelar communityn har utvecklats lite konstigt på senare tid, med fenomen som recensionsbombningar och allt för höga krav. Jag vet inte vad jag gjorde/spelade vid release av Conan Exiles, men just nu känns det som att jag missat en riktig pärla, och jag är vansinnigt glad att jag hittade det på Black Friday till ett pris som var billigt nog att prova på. Jag hade också ett vagt minne av att det lilla (förutom kukfysiken...såg det hysteriska gameplayet här på FZ!) av att det kanske inte skulle tilltala mig.

Samtidigt kanske jag inte insåg hur mycket jag skulle älska survival genren (tack valheim!) då det mesta jag sett av det alltid handlade om någon uttjatad jäkla zombiekatastrof parat med multiplayer gankfeast..

Avstängd
Skrivet av Ender:

Klart man kan (och antagligen bör) använda betyg som en riktlinje, men spelar communityn har utvecklats lite konstigt på senare tid, med fenomen som recensionsbombningar och allt för höga krav. Jag vet inte vad jag gjorde/spelade vid release av Conan Exiles, men just nu känns det som att jag missat en riktig pärla, och jag är vansinnigt glad att jag hittade det på Black Friday till ett pris som var billigt nog att prova på. Jag hade också ett vagt minne av att det lilla (förutom kukfysiken...såg det hysteriska gameplayet här på FZ!) av att det kanske inte skulle tilltala mig.

Samtidigt kanske jag inte insåg hur mycket jag skulle älska survival genren (tack valheim!) då det mesta jag sett av det alltid handlade om någon uttjatad jäkla zombiekatastrof parat med multiplayer gankfeast..

Intressant, jag tror att recensionsbombning ibland kan vara bra. Det ett sätt att visa sitt missnöje.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Intressant, jag tror att recensionsbombning ibland kan vara bra. Det ett sätt att visa sitt missnöje.

Exakt, men missnöje över vad? Handlar det om själva spelet, hur vida det är bra eller dåligt, eller handlar det om någon försening, ett par buggar, ett backat löfte eller kanske om saker utanför spelet? Vi som gillar att spela spel är en stor och brokig skara utan mycket annat gemensamt än just det, och alla tycker inte som en själv...alla agerar inte som en själv.

Många verkar ta sig rätten att klanka ner på ett spel och kalla det dåligt bara för att det inte är deras typ av spel...funkade det så så skulle det inte finnas sportspel alls med ett betyg högre än 2, för jag gillar inte sportspel.

Objektiva recensioner är oftast jättebra, och subjektiva som sig bör, men kan man verkligen lita på objektiviteten? Med 119 speltimmar på Conan Exiles så är spelet lätt en 5/5 för mig, och hade redan betalat sig även om jag köpt det på fullpris. Det har en störig inlärningskurva som irriterande nog inte ligger i gameplay utan kring själva inställningarna i det. Det är rätt kass design att man inte ska kunna starta ett spel och veta hur serverupplägget fungerar innan det är gjort etc, men när man fått grepp på det blir det snabbt ett minne blott och man kan njuta av spelet istället.

Hade jag istället gått på mediokra recensioner eller rena recensionsbombningar så hade jag antagligen missat det här spelet (jag började ju inte förrän nu), vilket hade varigt riktigt tråkigt.

Avstängd
Skrivet av Ender:

Exakt, men missnöje över vad? Handlar det om själva spelet, hur vida det är bra eller dåligt, eller handlar det om någon försening, ett par buggar, ett backat löfte eller kanske om saker utanför spelet? Vi som gillar att spela spel är en stor och brokig skara utan mycket annat gemensamt än just det, och alla tycker inte som en själv...alla agerar inte som en själv.

Många verkar ta sig rätten att klanka ner på ett spel och kalla det dåligt bara för att det inte är deras typ av spel...funkade det så så skulle det inte finnas sportspel alls med ett betyg högre än 2, för jag gillar inte sportspel.

Objektiva recensioner är oftast jättebra, och subjektiva som sig bör, men kan man verkligen lita på objektiviteten? Med 119 speltimmar på Conan Exiles så är spelet lätt en 5/5 för mig, och hade redan betalat sig även om jag köpt det på fullpris. Det har en störig inlärningskurva som irriterande nog inte ligger i gameplay utan kring själva inställningarna i det. Det är rätt kass design att man inte ska kunna starta ett spel och veta hur serverupplägget fungerar innan det är gjort etc, men när man fått grepp på det blir det snabbt ett minne blott och man kan njuta av spelet istället.

Hade jag istället gått på mediokra recensioner eller rena recensionsbombningar så hade jag antagligen missat det här spelet (jag började ju inte förrän nu), vilket hade varigt riktigt tråkigt.

En recension är ju alltid subjektiv. Jag tänker väl främst att recensionsbombning är bra när det är uppenbart att kunden har förts bakol ljuset av vad som marknadsförts eller prese terats. BF2042 är ju ett väldigt bra exempel. Spelet är uppenbart underutvecklat, buggit och trasigt och saknar fyndamentala funktioner som t om föregående spel hade. Recensionsbombning skickar en signal till dels utbevklaren men ocksp utgivaren är kunden inte är nöjd.

Visst de kanske drar in en massa deg ändå, men det är också början på en potentiell negativ trend. Ofta räcker det med att vara lyhörd, ta feedback och respondera sina kunder för tt gör de nöjd. Så det är klart att det kan vända till det positiva.

Samtidigt ska vi inte glömma att set finns recensionsbombning som är åt andra hållet. Dr folk hyllar ett spel efter 20 min och potentiellt sätt ger en missvisande bild av hela produkten.

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, jag verkligen älskar Valheim, men innehållet tog tyvärr slut (väntar på nytt/fulla spelet), men Conan är ett under att upptäcka. Spelet är enormt, basbyggandet är mer omfattande, men ändå inte riktigt lika smidigt som i Valheim, världen mycket mer oförlåtande och intressant att utforska då den är byggd, inte genererad. Förälskelsen var total när jag insåg att man kunde springa runt och ta med sig souvenirer (trälar!) från byarna man hittar, något som ger liv i basen, hur stört det än låter

Tips!
Håll koll på reor (lägg i önskelistan på steam)...120 spänn var ett rån...från min sida.
Låt dig inte luras av den lite brantare inlärningskurvan och de inledande inställningarna.
Börja med ett singelplayer (á la Valheim) tills du fått kläm på spelet...inte för att jag provat MP än, men jag tror att det är helt olika upplevelser.
Leta inte efter guider på nätet, de förstör bara upptäckarglädjen

Vad grymt. Just det med guider. Känslan att bara upptäcka Valheim, jäklar, de första 100 timmarna är där uppe bland det bästa inom gejming jag upplevt.

Jag har testat Conan för ca 4 år sen när det kom gratis på PS Plus men jag fastnade inte, kanske för att det var ganska laggigt och oskönt. Undra om det är smidigare på dator?

Bra att du säger att man ska stå emot inlärningskurvan och inte ge upp förtidigt. 😅 I så fall måste jag köpa, åtminstone vid nästa rea.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar