Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Akronym:

Frostar av frysen.

Borde göra det jag också. Brukar nöja mig med att hacka loss lite isbitar med smörkniven så att lådorna går att dra ut och skjuta in igen

Just nu sitter jag och käkar en ostsmörgås efter att ha lirat Kingdome Come Deliverance och kodat lite.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Ganska simpelt: detta är inte ett datorspel utan det egentliga livet - vi har ingen aning. Troligtvis när våra övriga vårdalternativ, om detta nu sker, blivit så skarpa att riskbedömningen är att vi kan låta viruset härja fritt.

Eller om alla tar och vaccinerar sig så att vi har en chans att hundra viruset från att sprida sig effektivt och därmed mutera. Hindrar dock inte spridning via djur.

Vi var vana vid skyttegravar och kavalleri. Plötsligt kom fienden med flygplan och stridsvagnar. Nu pågår kriget.

Vaccinet hindrar väl inte spridningen? Minskar väl bara riskerna att bli allvarligt sjuk? Tyckte jag läste nåt om det. Är inte så insatt i det hela och inte ute efter en debatt. Var bara tvungen att fråga då jag reagerade på det du skrev.

Nu är ju inte detta en corona-tråd så för att återgå till topic: Jag dricker alkoholfri öl, lyssnar på musik och kollar in vad som finns på Black Friday.

Medlem

Jag dricker en La Trappe Quadrupel. Skål!

Skrivet av r4v3nl0rd:

Vaccinet hindrar väl inte spridningen? Minskar väl bara riskerna att bli allvarligt sjuk? Tyckte jag läste nåt om det. Är inte så insatt i det hela och inte ute efter en debatt. Var bara tvungen att fråga då jag reagerade på det du skrev.

Nu är ju inte detta en corona-tråd så för att återgå till topic: Jag dricker alkoholfri öl, lyssnar på musik och kollar in vad som finns på Black Friday.

Jo, det minskar spridningen, och minskar riskerna att bli allvarligt sjuk.

Medlem

Suttit och sökt runt i över en timma för att inse att Black Friday inte kom med något intressant i år.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Zensu:

Stirrar i mobilen och kan ej sova. Fick för några timmar sedan veta att en av mina bästa vänner dött. Har aldrig varit med om att en vän dött, enda i min närhet jag varit med om är min Mormor och Farfar och dom fick iallafall leva ett långt liv och min vän han bara bli 36 år gammal och värst av allt är att han efterlämnar två små barn. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera detta, känner mig helt tom. Så jag stirrar vidare i min mobil och hoppas på att jag utmattar mig själv till sömns.

=( beklagar

Medlem

Går igenom måndagens alla möten, planerar arbetsveckan och surfar runt.
Har en djävulsk träningsvärk i axlar och armar efter lördagens styrkepass. Känner mig svagare än någonsin.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vaccinet hindrar väl inte spridningen? Minskar väl bara riskerna att bli allvarligt sjuk? Tyckte jag läste nåt om det. Är inte så insatt i det hela och inte ute efter en debatt. Var bara tvungen att fråga då jag reagerade på det du skrev.

Nu är ju inte detta en corona-tråd så för att återgå till topic: Jag dricker alkoholfri öl, lyssnar på musik och kollar in vad som finns på Black Friday.

Minskar spridningen rejält (minst 63% mindre transmissionsrisk med D, enligt Israelisk forskning över 90% totalt), och tillika intensiteten i de fall folk smittas.

On topic, drömmer om lunch. Skall nog bli en tur i skogen på lunchen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Minskar spridningen rejält (minst 63% mindre transmissionsrisk med D, enligt Israelisk forskning över 90% totalt), och tillika intensiteten i de fall folk smittas.

On topic, drömmer om lunch. Skall nog bli en tur i skogen på lunchen.

Ah!

On topic: Lunch på jobbet.

Medlem

Spelar Sniper Elite 4 på PS5. Försökt flera gånger tidigare men aldrig riktigt fastnat. Det har jag gjort nu och det är jäkligt kul och stämningsfullt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag håller på att prodda svampiga chiptunes... ska snart gå och handla lite bira och sen fortsätta prodda svampiga chiptunes.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Jag håller på att välja ut en playlist som jag ska svajja till ikväll medans jag sitter i min digitala traktor.

Medlem

Nu dricker jag öl och proddar shitty chiptunes.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Bygger fiender till helgens Dungeons and Dragons.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varit ute med den ena hunden alldeles nyss och ska snart dra mig mot skolan. Såg ett inlägg av min svägerskas kille på Facebook nyss som fick blodet att pumpa rejält i mig....Kan bli en intressant juldag det här..

Medlem

Morgonkaffe och lite slösurf för tillfället, med senaste Twitter-klippet från Elden Ring på loop. Musiken låter fantastisk! Herregud så bra det ser ut!

Klippet för den som är intresserad:
https://www.reddit.com/r/Eldenring/comments/r5qmaf/elden_ring...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av MulletDeluxe:

Ganska simpelt: detta är inte ett datorspel utan det egentliga livet - vi har ingen aning. Troligtvis när våra övriga vårdalternativ, om detta nu sker, blivit så skarpa att riskbedömningen är att vi kan låta viruset härja fritt.

Eller om alla tar och vaccinerar sig så att vi har en chans att hundra viruset från att sprida sig effektivt och därmed mutera. Hindrar dock inte spridning via djur.

Vi var vana vid skyttegravar och kavalleri. Plötsligt kom fienden med flygplan och stridsvagnar. Nu pågår kriget.

Vaccinering mot covid är långt ifrån säkert skydd mot covid, Sverige ger inte ens ersättning vid biverkningar. Humanitär stormakt my ass.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Kan inte ni skaffa en Covid tråd och prata vaccin där istället? Orkar inte höra på det och dessutom är det extremt off topic.

För tillfället sitter jag och fryser. Längtar till sommaren.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Vaccinering mot covid är långt ifrån säkert skydd mot covid, Sverige ger inte ens ersättning vid biverkningar. Humanitär stormakt my ass.

Du menar vaccinet mot en sjukdom som kan ge dig permanenta skador eller till och med leda till döden? Vaccinet som landet ger dig gratis? Det vaccinet? Akta så det inte ger dig 5G.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Kan inte ni skaffa en Covid tråd och prata vaccin där istället? Orkar inte höra på det och dessutom är det extremt off topic.

Håller med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Du menar vaccinet mot en sjukdom som kan ge dig permanenta skador eller till och med leda till döden? Vaccinet som landet ger dig gratis? Det vaccinet? Akta så det inte ger dig 5G.

1. Vaccinet har bieffekter
2. Du betalar för vaccinet genom skatten
3. Denna tråden är fel för detta, ta det någon annanstans, tack.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Precis ätit frukost på kontoret. Lyssnar på min Wrapped från Spotify. Förmiddagsmötet blev inställt.
Funderar på om jag ska köpa en bottenfläkt till min PC för att förbättra luftflödet. Får kolla på möjligheter när jag kommer hem.

Min principskiss, mina kreativa sida förvånar mig ibland.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Medlem
Skrivet av Kontanjin:

Äter lunch!

Är du hantverkare?

Medlem

Klättrar på väggarna och biter på naglarna och plågas av väntan av att spela Halo Infinite imorn, sjukt taggad.

Medlem

Rensat 500st YT prenumerationer och bara sparat dom jag aktivt kollar på samt rensat/organiserat bokmärkena i webbläsaren (hade nog tusentals som tog minuter att scrolla igenom lol). Där orkade jag inte titta igenom allt såklart men sparade dom jag aktivt besöker och sorterade i mappar i bokmärkesfältet. Puhh, det tog en stund. Tur man hade något kul att lyssna på samtidigt som FZ:s YT kanal, tack FZ!

Medlem

Bränt för mycket pengar...

Beställt:

PS Pulse 3D headset

Last of Us Remastered

Last of Us 2

Spiderman Miles Morales

Ghost of Tsushima Director's cut

Japp, denna Xbox gubben som inte haft PS sedan PS 1 och PS3 ska köra 5an. Har XBX också, vet inte hur jag ska hinna med och jobba och umgås med frugan...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Klättrar på väggarna och biter på naglarna och plågas av väntan av att spela Halo Infinite imorn, sjukt taggad.

Blev du nöjd?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Bränt för mycket pengar...

Beställt:

PS Pulse 3D headset

Last of Us Remastered

Last of Us 2

Spiderman Miles Morales

Ghost of Tsushima Director's cut

Japp, denna Xbox gubben som inte haft PS sedan PS 1 och PS3 ska köra 5an. Har XBX också, vet inte hur jag ska hinna med och jobba och umgås med frugan...

Vilken underbar beställning. Bara bra val.

Önskar dig mycket glädje, prioritera bort frugan så löser det sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Underbar morgon! Bråkat med sambon och nu ska vi i tystnad åka och köpa en julgransfot, julstämning deluxe här!

Medlem

Precis varit och tagit tredje dosen av vaccinet och sedan hämtat dottern. Nu blir det att sitta och ta det lite lugnt, innan stormen anländer. D.v.s. tvättning och städning.

Skriv svar