Halo Infinite sopar hem höga betyg från kritikerna

Robot
Halo Infinite sopar hem höga betyg från kritikerna

Xbox och Microsoft har en stark höst.

#halo-infinite


Medlem

Glöm inte AOE 4 också 😉

Medlem

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Redaktör
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Japp. Men om man saknar grym pc är Xbox Series X ett mycket prisvärt alternativ. För att inte tala om Series S.


signatur
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Och endån e där folk som äger både.. säger ju hur bra Boxen är då ju när dom köper den utan att bli "tvingad" för att kunna spela ett speciellt spel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Jag har gampass, och det är surt att pc spelen konsekvent är sämsta versionen av spelet.
2 veckors valideringsperiod för uppdateringar
Oftast konsollui
Avsknad av RXT som finns på steam/epic.
Oftast ingen möjlighet att spela med steam/epic spelare.
Omodbara spel nedlåsta i en windows store mapp, såvida utvecklarna inte specifikt tillåter spelen att installeras utanför standardmappen.
Sämsta sparsystemet någonsin om man vill ta backup eller flytta/modifiera filerna.
Ytterst sällsynt att spelen kommer med dlc, såvida det inte är någon GOTY/Definitive version.
Spelen är inte garanterade att alltid finnas kvar. så Köper du dlc men inte huvudspelet tappar du tillgång när de försvinner.
Priserna på fulla spelen är inte årets bästa.

Gamepass är Microsofts försök att låsa ner PC spel lika mycket som konsollspel.
Det är en bra deal överlag, men användarupplevelsen är helt värdelös.

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Det är fruktansvärt onödigt att köpa en grym PC om man har Xbox Series X.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är fruktansvärt onödigt att köpa en grym PC om man har Xbox Series X.

Kan du deklarera på en Xbox
Nä men skämt och sidor, en pc har väldigt många fler användningsområden än en Xbox.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Geeks Gaming
NuZ
Testpilot
Skrivet av korvmos:

Kan du deklarera på en Xbox
Nä men skämt och sidor, en pc har väldigt många fler användningsområden än en Xbox.

Ja faktiskt i nya Edge webbläsaren om man har en mobil med bankid dvs


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Personligen tycker jag att man missar en massa om man bara har Gamepass till PC och inte tillgång till konsol.

Tycker det är ganska skönt att ha möjligheten att spela mina spel både på PC i kontoret och Xbox i vardagsrummet. Sparfilerna följer med och vissa spel passar riktigt bra med att ligga i soffan med benen på soffbordet.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Nä men skämt och sidor

oof, det där gör fan ont, gör inte så.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

500 miljoner dollar kostade det... 500! Miljoner dollar. Mer än Red dead Redemption 2. Sug på den karamellen!😅

Medlem

Ja inte lär jag slita ut Ps5 kontrollen speciellt mycket närmsta tiden, MS och GamePass levererar ännu ett höjdarspel

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Varför köpa en grym PC som kostar flera gånger mer pengar när Xbox ändå klarar allt. 4k, 120fps, KB/M nemas problemas.

Medlem

Jag kan inte sluta skratta åt vg247 sajtens 100 av 100 betyg när man direkt under själva betyget kan läsa citatet "its not a perfect game".
Blev faktiskt lite lustigt haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Varför köpa en grym PC som kostar flera gånger mer pengar när Xbox ändå klarar allt. 4k, 120fps, KB/M nemas problemas.

Alla plattformar har sina för- och nackdelar. Så har det alltid varit och kommer alltid vara.


signatur
Skrivet av Gaara:

Varför köpa en grym PC som kostar flera gånger mer pengar när Xbox ändå klarar allt. 4k, 120fps, KB/M nemas problemas.

"om man har en grym pc" I det fallet håller jag med honom. Har man inte så ja, då är det billigare.

Medlem

Du kan deklarera i mobilen också. Så slipper du att uppgradera/köpa nytt varje år.

Gen
Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag kan inte sluta skratta åt vg247 sajtens 100 av 100 betyg när man direkt under själva betyget kan läsa citatet "its not a perfect game".
Blev faktiskt lite lustigt haha.

Svårt att ta sådana recensioner på allvar. 100 av 100 är ju perfekt, annars borde det fått 95 av 100 eller 90 av 100 osv.

Finns listor med saker som saknas i Infinite MP (likt Redditlistan gällande BF2042) som folk är upprörda över, något som recensionerna kanske missat eller inte känt är viktiga.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varför köpa en grym PC som kostar flera gånger mer pengar när Xbox ändå klarar allt. 4k, 120fps, KB/M nemas problemas.

Du svarade på det själv i din kommentar. 4k, 120fps betyder 4k 30-60fps eller 120fps 1080p-1440p. Kör de flesta spelen maxade med 4k 100-120fps på min rtx 3080 med dlss 2.3 quality.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Zymac:

oof, det där gör fan ont, gör inte så.

Haha wooops
Men skämt åsido


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Bra att spelet går bra. Men om man som jag bara lyssnar med ett öra så är det väldigt förvirrande. Lyssnade på flera Youtube igår där dom sågade spelet och sa att det bara var ok....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Bra att spelet går bra. Men om man som jag bara lyssnar med ett öra så är det väldigt förvirrande. Lyssnade på flera Youtube igår där dom sågade spelet och sa att det bara var ok....

Jo man kan ju välja ut såna med. Men det är en ganska enad kår med 71 positiva och 4 mixed reviews med 71 som lägst så variationen är väl inte direkt såå stor.

Medlem
Skrivet av Deekar:

500 miljoner dollar kostade det... 500! Miljoner dollar. Mer än Red dead Redemption 2. Sug på den karamellen!😅

Jag hade gjort det för 499........ så tur de valde att betala 1 milj till.

Medlem
Skrivet av danskung:

Du svarade på det själv i din kommentar. 4k, 120fps betyder 4k 30-60fps eller 120fps 1080p-1440p. Kör de flesta spelen maxade med 4k 100-120fps på min rtx 3080 med dlss 2.3 quality.

Precis om PC spelare då som får ändra sina settings utefter om det är fps eller ögongodis de prioriterar.

Medlem
Skrivet av Deekar:

500 miljoner dollar kostade det... 500! Miljoner dollar. Mer än Red dead Redemption 2. Sug på den karamellen!😅

Dom har ju inte ens gått ut med vad red dead kostade. Det är hobby ekonomer som har "räknat" på det. Eller har jag missat någon artikel nånstans där roclstar själva sagt att det kostade si och så.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varför köpa en grym PC som kostar flera gånger mer pengar när Xbox ändå klarar allt. 4k, 120fps, KB/M nemas problemas.

Du får ju tillgång till mycket fler spel på PC. Sen är det väl inte särskilt imponerande grafik i de spel som Xbox series X och PS5 kör i 4k 120FPS. Finns det ens sådana spel som kör Native och inte dynamisk upplösning? (kan ej testa eftersom min TV enbart är 4k 60HZ)

Men jag personligen kör Xbox series x samt en bra speldator (ryzen 3600x och RX 6800xt) Kommer nog aldrig gå över (frivilligt) till enbart konsol vissa typer av spel vill jag helt enkelt inte spela med konsolupplevelsen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns fruktansvärt onödigt att köpa en xbox series x om man har en grym pc, alla spel kommer ju typ samtidigt på båda plattformarna. Gamepass är det bästa som hänt sedan lössnus!

Håller med. När jag övergav min pc för min egen skull så köpte jag en series x som ersättning. Satan vad jag älskar series x med game pass. Riktigt bra om man inte har en grym pc.

Medlem
Skrivet av denza:

Dom har ju inte ens gått ut med vad red dead kostade. Det är hobby ekonomer som har "räknat" på det. Eller har jag missat någon artikel nånstans där roclstar själva sagt att det kostade si och så.

Ja de har du rätt i. Men ändå, kan inte släppa det att de är ett av världens mest påkostade spel!

12
Skriv svar