Hatstorm fick moderatorer att stänga Halo Infinites subreddit

Medlem
Skrivet av loerk:

Kan dock tycka att man borde låsa upp en del om man faktiskt betalar fullpris för singleplayer. Eftersom cosmetics och annat innehåll alltid har ingått i det priset.

Tror du sätter huvudet på spiken här. Sen kompliceras det av att kampanjen igår i gamepass, vilket nog en majoritet trots allt har.
Men, väldigt tråkig utveckling om spelstudierna tycker att de tjänar för lite på Game Pass, och försöker smyga in sätt att tjäna pengar vid sidan om på grund av det. Usch, längtar tillbaka till tiden innan micro transactions, där allt ingick i priset man betalade för spelet, och en expansion som man betalade för verkligen innebar mycket nytt innehåll och ofta en större förändring av själva spelet.

Skrivet av Pretorian24:

Visst måste dom få in något från Game Pass? Jag vet att spelet är "gratis" men jag betalar Microsoft varje månad.

https://www.ign.com/articles/xbox-game-pass-sustainable-phil-...

Det där tolkar jag ju som att alla inblandade faktiskt tjänar pengar på gamepass, och att det är en fungerande affärsmodell. Finns ju sätt att sänka sin månadskostnad genom att betala för Xbox Live och sen konvertera till Game Pass Ultimate, men jag tror ändå jag över tid betalar ungefär lika mycket för spel till min Xbox som jag gjort till andra konsoler, framföallt om man väger in att jag även köper något spel, som saknas i Game Pass, separat då och då.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av loerk:

Så det handlar om entitled mansbarn alltså.
Jag kunde byta färg på min armor utan att äga ett battlepass eller betala ett öre, så vet inte vart du har fått det ifrån.
Man behöver dock köpa battlepass för att använda och ändra färg på cores som man låser upp.

Det kostar fan 100kr för att i princip kunna låsa upp allt genom progression i passet. Fan inget att gnälla om när det handlar om ett F2P spel.

Kan dock tycka att man borde låsa upp en del om man faktiskt betalar fullpris för singleplayer. Eftersom cosmetics och annat innehåll alltid har ingått i det priset.

Det gör man. Det finns 30+ olika kosmetiska grejer för MP att låsa upp i kampanjen.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Det är dessutom månatliga bonusar/perks för alla som har Xbox Game Pass Ultimate, där man får grejer till MP.

Decembers:


signatur

Jump in.

Medlem

Nja dom hade kunnat sköta det snyggare mtx delen, att det ingår mtx i f2p spel får man väl acceptera.

Jag ser inte mp delen som ett spel jag ser det som en del av ett spel och då blir det lite annorlunda dialog i min mening.

Utöver det ett bra spel imo .

Låt oss ha en färgad dialog oavsett om man är xbox fan eller ej


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar