Uncharted-samlingen får PS5-datum, kommer till pc "senare" under 2022

Robot
Uncharted-samlingen får PS5-datum, kommer till pc "senare" under 2022
Medlem

Älskar det här äventyret. Bara sjunka ner i soffan, på med lurarna, och njuta från start till mål.

Medlem

Jag har inte spelat Lost Legacy och Uncharted 4 har jag inte spelat sedan det kom till PS4:an. Det här blir perfekt i väntan på Horizon/GT7.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Blir ett köp. Äger båda spelen i fysisk utgåva till PlayStation 4. Mycket bra spel o det ska bli nice med 60 frames i 4k upplösning. SONY patchade ju aldrig dessa spel till PS5 så de körs endast i 30 fps i BC läget.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Borde vara free upgrade on man äger spelen. Redan. Inte så att det lagt ner tusentals timmar för den här versionen

CFW
Medlem

Frågan dock: kan man enbart skaffa 4:an om man inte alls är intresserad av lost legacy?

Medlem
Skrivet av John7612:

Borde vara free upgrade on man äger spelen. Redan. Inte så att det lagt ner tusentals timmar för den här versionen

Varför det?
Jobbar du också gratis?

Gamers nu för tiden är så bortskämda.

Medlem
Skrivet av John7612:

Borde vara free upgrade on man äger spelen. Redan. Inte så att det lagt ner tusentals timmar för den här versionen

Om en studio på 100 personer har lagt ner en veckas arbete på det är vi redan uppe i 4000 timmar

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Varför det?
Jobbar du också gratis?

Gamers nu för tiden är så bortskämda.

Fast man har ju troligtvis redan betalt för spelet om man äger det till ps4. Att få tillgång till 60fps borde de kunna erbjuda gratis.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fast man har ju troligtvis redan betalt för spelet om man äger det till ps4. Att få tillgång till 60fps borde de kunna erbjuda gratis.

Nu är det ju inte bara 60fps som gäller.
Xbox kan bara erbjuda lite bättre bild och fps medans Sony gör lite mer.

Vi har fått en hel del spel till playstation med 60fps patch och som inte erbjuder nå extra.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu är det ju inte bara 60fps som gäller.
Xbox kan bara erbjuda lite bättre bild och fps medans Sony gör lite mer.

Vi har fått en hel del spel till playstation med 60fps patch och som inte erbjuder nå extra.

Det handlar inte om att detta är ett Playstation spel. Du behöver inte ta allt icke positivt som ett påhopp på Playstation.

Samma giriga beteende finns på Xbox handlar mer om vilket bolag som ligger bakom spelen antar jag. Exempelvis call of duty Cold war fick jag köpa en dyrare utgåva utav för att få några extra funktioner utöver Xbox One versionen.
Men cyberpunk 2077 ska väl få en kostnadsfri uppdatering till nextgen som jag antar är mer än en 60 FPS patch.

Vad exakt är det som gör detta släppet så speciellt?

Edit. Och bara för att vara tydlig jag tycker inte folk ska jobba gratis. Men av artikeln att döma så verkade det inte vara något som gjorde remastern värd extra pengar. Jag har inte läst på särskilt mycket om detta spelet mer än denna artikeln och att det ska sakna mp delen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det handlar inte om att detta är ett Playstation spel. Du behöver inte ta allt icke positivt som ett påhopp på Playstation.

Samma giriga beteende finns på Xbox handlar mer om vilket bolag som ligger bakom spelen antar jag. Exempelvis call of duty Cold war fick jag köpa en dyrare utgåva utav för att få några extra funktioner utöver Xbox One versionen.
Men cyberpunk 2077 ska väl få en kostnadsfri uppdatering till nextgen som jag antar är mer än en 60 FPS patch.

Vad exakt är det som gör detta släppet så speciellt?

Jag tror inte Cyberpunk kommer få 3d ljud och dualsense support.
Blir nog mest 60fps, 4k och nån dlc som dom inte hann få med in i spelet vid släpp.

Jag tycker bara det är tråkigt att folk tycker andra människor ska jobba gratis åt dom.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jag tror inte Cyberpunk kommer få 3d ljud och dualsense support.
Blir nog mest 60fps, 4k och nån dlc som dom inte hann få med in i spelet vid släpp.

Jag tycker bara det är tråkigt att folk tycker andra människor ska jobba gratis åt dom.

Jag anser inte att de jobbar gratis om de släpper en finputsad version av ett spel gratis till befintliga kunder. Kunden har ju i många fall betalt typ 6-800kr för spelet redan. Så det kan de se som ett sätt att visa uppskattning, ökar ju även chanserna till att man köper nästa spel.

Men visst jag är ingen spelutvecklare kanske tar väldigt mycket utvecklingstimmar att implementera 3d ljud och stöd för ps5 handkontrollen. (Antar du menar Force feedback funktionen?)

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag anser inte att de jobbar gratis om de släpper en finputsad version av ett spel gratis till befintliga kunder. Kunden har ju i många fall betalt typ 6-800kr för spelet redan. Så det kan man se som ett sätt att visa uppskattning, ökar ju även chanserna till att man köper nästa spel.

Men visst jag är ingen spelutvecklare kanske tar väldigt mycket utvecklingstimmar att implementera 3d ljud och stöd för ps5 handkontrollen. (Antar du menar Force feedback funktionen?)

Så att dom lägger ett ex antal tusen timmar på ett 6 år gammalt spel för att lägga in massa saker anser inte du att jobba gratis isåfall?

Tror inte dom tjänar igen lönen till allt folk på 100kr uppgradering.
Samt om du bara har ett av spelen så får du andra utan extra kostnad.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Så att dom lägger ett ex antal tusen timmar på ett 6 år gammalt spel för att lägga in massa saker anser inte du att jobba gratis isåfall?

Tror inte dom tjänar igen lönen till allt folk på 100kr uppgradering.
Samt om du bara har ett av spelen så får du andra utan extra kostnad.

Om det nu är massa funktioner som tar tusentals timmar så visst då får de väl ta betalt om de känner att de måste, Men om de släpper till PC lär de få in en hel del pengar från nya kunder där.
Det hade däremot varit bra pr om de visat lite godwill och gett bort uppgraderingen till befintliga kunder och det kan vara värt mycket.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om det nu är massa funktioner som tar tusentals timmar så visst då får de väl ta betalt om de känner att de måste, Men om de släpper till PC lär de få in en hel del pengar från nya kunder där.
Det hade däremot varit bra pr om de visat lite godwill och gett bort uppgraderingen till befintliga kunder och det kan vara värt mycket.

Tusentals timmar är som sagt inte mycket. Ett studio på 100 personer gör 4000 timmar på en vecka. Alla 4000 timmarna ska betalas på något sätt.

Nån som sett ifall man kan köpa uppgraderingen nu för 100kr eller är det först när det släppts ?


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Nån som sett ifall man kan köpa uppgraderingen nu för 100kr eller är det först när det släppts ?

100 spänn betalar jag gärna för det. Men det kommer snarare kosta 400 spänn vilket jag tycker är girigt. tacka vet jag vissa studios som förstår sig på godwill. Det tjänar man mer på i min bok.

Medlem
Skrivet av John7612:

100 spänn betalar jag gärna för det. Men det kommer snarare kosta 400 spänn vilket jag tycker är girigt. tacka vet jag vissa studios som förstår sig på godwill. Det tjänar man mer på i min bok.

Äger du något av spelen så kostar det 100kr och du får det andra spelet på köpet.

Äger du inget så kostar det typ 400 för 2 spel vilket inte är dyrt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lars_kongo:

Älskar det här äventyret. Bara sjunka ner i soffan, på med lurarna, och njuta från start till mål.

Det här var den perfekta sammanfattningen av hur jag (också) känner för Uncharted.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av John7612:

100 spänn betalar jag gärna för det. Men det kommer snarare kosta 400 spänn vilket jag tycker är girigt. tacka vet jag vissa studios som förstår sig på godwill. Det tjänar man mer på i min bok.

Eller hur? Jag brukar betala min hyra med goodwill. Jag brukar även ta mig en skål med goodwill när jag blir hungrig framåt kvällen.
Ibland tankar jag till och med bilen med goodwill. Funkar kanon


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Så att dom lägger ett ex antal tusen timmar på ett 6 år gammalt spel för att lägga in massa saker anser inte du att jobba gratis isåfall?

Tror inte dom tjänar igen lönen till allt folk på 100kr uppgradering.
Samt om du bara har ett av spelen så får du andra utan extra kostnad.

CDPR släpper ju en betydligt mer ambitiös uppdatering till Witcher 3 helt gratis.
Varför är du så negativt inställd till good will från företag?

Inte som att utvecklarna går utan lön för att de släpper en gratis uppdatering.

Medlem
Skrivet av loerk:

CDPR släpper ju en betydligt mer ambitiös uppdatering till Witcher 3 helt gratis.
Varför är du så negativt inställd till good will från företag?

Inte som att utvecklarna går utan lön för att de släpper en gratis uppdatering.

Självklart så är gratis gott men det är inget jag kräver.
Anser företag att dom vill ha betalt för ett jobb dom gör så har dom rätt till det.

Fördelen är ju att vill man inte stödja studios med att betala för uppgradering så behöver man inte.
Man kan spela äldre versionen om man äger spelet sen tidigare eller spela något annat.

Medlem

100 bagis är väl en skälig summa för att uppgradera tycker jag. Det är ju klart surare när man sitter på GOTY-utgåvan av Spiderman till PS4 och är tvungen att köpa Ultimate-utgåvan av Miles Morales för att få det uppiffat till PS5.

Medlem

Va? Är inte alla spel någonsin gratis? Vilka giriga getter. Det ger mer goodwill att bara skänka bort allting. Varför ska jag behöva betala för någonting jag vill ha för? Och har kul med? Nej känner mig kränkt nu. Ska nog gå och kasta lita molotovs mot storföretag så de lär sig en läxa hehe.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Va? Är inte alla spel någonsin gratis? Vilka giriga getter. Det ger mer goodwill att bara skänka bort allting. Varför ska jag behöva betala för någonting jag vill ha för? Och har kul med? Nej känner mig kränkt nu. Ska nog gå och kasta lita molotovs mot storföretag så de lär sig en läxa hehe.

Om det är mig du syftar på vill jag be dig hålla en högre nivå.
Jag tyckte mest det var konstigt att de ville ta betalt för en så simpel uppdatering som det verkade vara om man läste nyheten, med tanke på vad man får utan extra kostnad till många andra spel. Men fick förklarat att det var en mycket avancerad uppdatering så är det så är det väl helt okej att ta en hundring från befintliga kunder.

Men har i alla fall fixat en riktig PS3 handkontroll så att jag kan köra igenom de första spelen innan jag köper denna samling till pc. Lite synd att de inte släpper alla 5 spel eller vad det blir till PC.

Skrivet av John7612:

100 spänn betalar jag gärna för det. Men det kommer snarare kosta 400 spänn vilket jag tycker är girigt. tacka vet jag vissa studios som förstår sig på godwill. Det tjänar man mer på i min bok.

Frågan är dock hur man för det spelet billigare syns just nu för mig för fullpris då äger jag Uncharted 4 på skiva och uncharted the lost legacy digitalt


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om det är mig du syftar på vill jag be dig hålla en högre nivå.
Jag tyckte mest det var konstigt att de ville ta betalt för en så simpel uppdatering som det verkade vara om man läste nyheten, med tanke på vad man får utan extra kostnad till många andra spel. Men fick förklarat att det var en mycket avancerad uppdatering så är det så är det väl helt okej att ta en hundring från befintliga kunder.

Men har i alla fall fixat en riktig PS3 handkontroll så att jag kan köra igenom de första spelen innan jag köper denna samling till pc. Lite synd att de inte släpper alla 5 spel eller vad det blir till PC.

Tycker rent allmänt det har låtit såhär överlag på det här forumet när en nyhet om kostnad kopplat till nyutgåva till sig publicerats, så även om det inte var personligt säger det ju en del att du tog åt dig

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tycker rent allmänt det har låtit såhär överlag på det här forumet när en nyhet om kostnad kopplat till nyutgåva till sig publicerats, så även om det inte var personligt säger det ju en del att du tog åt dig

Jag tog åt mig eftersom jag var en av de som klagade i tråden, och du kom med ett omoget inlägg som överdrev och förlöjligade de som tyckte det borde varit en gratis uppdatering. Man kan ju hålla en trevligare ton även om man inte håller med varandra.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Nääää känner inte för att spela nåt av d igen. Ser inte riktigt relevansen för att släppa d på nytt heller. Fattade att PS3 spelen kom till PS4 då många hoppade från XB360 kring föregående gen men de flesta hade väl ändå chans att köpa dessa 2 förra generationen och BC funkar allt för väl om en vill spela de.

Släpps på nytt just för att det släpps till pc.
Folk hade klagat om ingen ny version släpps till ps5 när pc får en version.

12
Skriv svar