Internet under attack!

Medlem
Internet under attack!

Läste detta och tror knappt mina ögon,skall vi verkligen bli Stasikontrollerade snart:evil: om detta går igenom så kan vi snart slänga våra datorer:evil::evil::evil:

http://www.telekompaketet.se/

Läs här med!
http://hokmark.eu/blogg/

http://www.dn.se/kultur-noje/friheten-krymper-pa-internet-1.8...

Medlem

Var har du varit de senaste veckorna? ACTA, Telekompaktet, IPRED, FRA, Internet 2 och massa annan skit, Internet som vi vet det kommer inte leva länge till om inte vi säger stopp, det är massa gamla gubbar som inte bryr sig om internet eller vet vad det är som ser det som ett hot mot deras inkomster och nu så försöker de röja bort faran.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Var har du varit de senaste veckorna? ACTA, Telekompaktet, IPRED, FRA, Internet 2 och massa annan skit, Internet som vi vet det kommer inte leva länge till om inte vi säger stopp, det är massa gamla gubbar som inte bryr sig om internet eller vet vad det är som ser det som ett hot mot deras inkomster och nu så försöker de röja bort faran.

Är ju lite mer än 9 månader sen FRA ju


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Nu flummar jag kanske men skulle man inte kunna starta sitt eget företag som levererar fritt bredband? Kanske t.o.m. gräva ner sina egna linor. Visst sådant kostar, men trampar man på folks fötter kommer kanske viljan till att ordna saker billigare eller genom ideellt arbete. Kunskapen finns ju hos många. Abonnenterna av det "fria" internet skulle betala driftkostnaderna.
Kan vissa företag så kan väl andra också?

Medlem
Skrivet av TysN:

Var har du varit de senaste veckorna?

Jo jag har väl hängt med lite trodde jag,Ipred,FRA,och dom andra har jag så klart hört talas om...Men "telekompaketet" var en nyhet för mig.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av TysN:

Var har du varit de senaste veckorna? ACTA, Telekompaktet, IPRED, FRA, Internet 2 och massa annan skit, Internet som vi vet det kommer inte leva länge till om inte vi säger stopp, det är massa gamla gubbar som inte bryr sig om internet eller vet vad det är som ser det som ett hot mot deras inkomster och nu så försöker de röja bort faran.

Är ju lite mer än 9 månader sen FRA ju

Det har du helt rätt i men det är fortfarande en mindre uppskattad lag.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

har inte läst något om telekompaketet i någon tidning.
detta är skam.

Medlem

Det är ju det jag sagt denna fildelnings debatten har gjort att vi inte ser att detta är vad det egentligen handlar om.

Att reformera om internet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

MFC
Medlem

Man kan tycka olika om diverse paket, lagar och direktiv som genomförts. Men faktum är att det är en allvarlig situation. Det ni läst om i historieböcker bleknar mot vad som väntar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

kämpa till siste geek, med cola-bottnarna om det så krävs! :evil:


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Det röstades idag om Telekompaketet, "blev ja till 46/138, plus liberaliseringar".

138 handlade om att man inte kan stänga av internet användare som gjort något "fel" efter 3 händelser, om jag fattat allt rätt.

[Edit] Så för att förtydliga ytterligare: 138 tar bort den biten av paketet som stänger ner användaren frånt internet, Sarkozy måste gråta borta i Frankrike i något palats i ett hörn.

[Edit]: källa: http://twitter.com/ghokmark

Inaktiv
Skrivet av Phyrex:

Det röstades idag om Telekompaketet, "blev ja till 46/138, plus liberaliseringar".

138 handlade om att man inte kan stänga av internet användare som gjort något "fel" efter 3 händelser, om jag fattat allt rätt.

[Edit] Så för att förtydliga ytterligare: 138 tar bort den biten av paketet som stänger ner användaren frånt internet, Sarkozy måste gråta borta i Frankrike i något palats i ett hörn.

[Edit]: källa: http://twitter.com/ghokmark

Den 7 juni så kan ni alltid se till att rösta på Piratpartiet (www.piratpartiet.se). Antalet medlemmar ökas varje dag och partiet är nu den fjärde största partiet med antal medlemmar.

MFC
Medlem
Skrivet av Phyrex:

Det röstades idag om Telekompaketet, "blev ja till 46/138, plus liberaliseringar".

138 handlade om att man inte kan stänga av internet användare som gjort något "fel" efter 3 händelser, om jag fattat allt rätt.

[Edit] Så för att förtydliga ytterligare: 138 tar bort den biten av paketet som stänger ner användaren frånt internet, Sarkozy måste gråta borta i Frankrike i något palats i ett hörn.

[Edit]: källa: http://twitter.com/ghokmark

Oroa dig inte, lyckas man inte driva igenom ett förslag första gången så försöker man tills politiker tröttnat o röstar igenom skiten ändå.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Okej, Det här handlar om censur... Lägg en åldersgräns på internet då?

Medlem
Skrivet av RagNy:

kämpa till siste geek, med cola-bottnarna om det så krävs! :evil:

best ever

Medlem

Lite intressant att det blir mindre diskussion om det här än det blir om t ex religion. Eller det kanske bara är så att folk inte bryr sig? Eller fattar vad det handlar om? Eller så enkelt att ingen tycker att det inte finns nåt att diskutera eftersom alla tycker att det suger?

Tillägg 138 blev genomröstat av parlamentet idag utan omskrivningar så om inte ministerrådet går mot parlamentet så kommer det iaf krävas domstolsbeslut för att stänga av användare.

Medlem

bra ett steg i rätt riktning.

1
Skriv svar