Halo Infinite sopar hem höga betyg från kritikerna

Medlem

Är det här likadana betyg som BF2042 fick av olika topp sidor?

Sedan när det var spelarna tur så var det knappt ett godkänt.

Kändes som de inte ens hade spelat det, bara sett videos eller sett trailern.

Nu hoppas jag att Halo är så bra som dem säger, tyvärr har jag aldrig gillat Halo serien.

Medlem

Forza Horizon 5 är ju totalt ultratrist. Öde som bara den med massa popins som faktiskt stör grafikkänslan. Men Halo ser jag galet mycket fram mot! Jag har länge sagt de behöver ge en lite uppgraderingar och göra det lite mer öppet. Check på båda. 🙂👍

Medlem

Ser fram emot att få testa imorgon. Någon som har lyckats "pre-loada" via Xbox-appen på PC? (Gamepass)

Gamepass är fantastiskt men Xbox-appen lämnar mycket att önska.

Medlem
Skrivet av Gen:

Svårt att ta sådana recensioner på allvar. 100 av 100 är ju perfekt, annars borde det fått 95 av 100 eller 90 av 100 osv.

Finns listor med saker som saknas i Infinite MP (likt Redditlistan gällande BF2042) som folk är upprörda över, något som recensionerna kanske missat eller inte känt är viktiga.

haha ja jag med. Det kändes som de gick emot sitt eget betyg där haha.
Nåja, man fick sig ett gott skratt om inte annat Säkert ett kul spel, det tvivlar jag inte på men perfekt lär det knappast inte vara.
Och ser man DFs analys video de släppt så kan man fundera på vad 343 har pysslat med på sina ställen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mitt i alla hyllningskörer måste man väl ändå ifrågasätta gränssnittet? Kan vara den rörigaste menyn jag har varit med om.

Medlem

Ja en bra single player campaign i Halo anda kan ju inte bli fel. Undra hur lång den är dock ?

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Ja en bra single player campaign i Halo anda kan ju inte bli fel. Undra hur lång den är dock ?

En achievement är "Completed all 14 main missions in under eight hours", så säg 10-12 timmar kanske om du spelar storyn i "normal" takt?

Lägg till några timmar till om du gillar att utforska/göra sidouppdrag osv.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

En achievement är "Completed all 14 main missions in under eight hours", så säg 10-12 timmar kanske om du spelar storyn i "normal" takt?

Lägg till några timmar till om du gillar att utforska/göra sidouppdrag osv.

Fasen vad fint, det är ju ganska matigt då! Ser fram emot att spela detta, det ser jäkligt kul ut, det enda som känns lite sådär är att miljöerna verkar vara aningen enformiga, det har klagats på det lite här och var men de bra sakerna väger säkert upp.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

En achievement är "Completed all 14 main missions in under eight hours", så säg 10-12 timmar kanske om du spelar storyn i "normal" takt?

Lägg till några timmar till om du gillar att utforska/göra sidouppdrag osv.

Var det inte open world?

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Ja en bra single player campaign i Halo anda kan ju inte bli fel. Undra hur lång den är dock ?

Skrivet av r4v3nl0rd:

En achievement är "Completed all 14 main missions in under eight hours", så säg 10-12 timmar kanske om du spelar storyn i "normal" takt?

Lägg till några timmar till om du gillar att utforska/göra sidouppdrag osv.

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/ra91hu/halo_infinit...

Verkar variera rätt stort beroende på om du väljer att utforska och göra sidouppdrag ja. Undrar om man kan återkomma till världen efteråt och göra sidogrejer eller något slags new game+. Ska bli intressant att se hur det fungerar. Sen tar det väl såklart längre tid om man spelar på Heroic för en riktig utmaning. Heroic tidigare har varit typ det normala, medan det är svårare nu.

11 timmar och 33% av spelet. Känns som att det finns risk att bli lite mätt om man ska göra exakt allt sidomaterial.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Ser fram emot att få testa imorgon. Någon som har lyckats "pre-loada" via Xbox-appen på PC? (Gamepass)

Gamepass är fantastiskt men Xbox-appen lämnar mycket att önska.

Nej, samma problem här. Hittar inte var man kan "pre-loada" någonstans i Xbox-appen på PC. Sjukt taggad dock, det ser riktigt kul ut.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Forza Horizon 5 är ju totalt ultratrist. Öde som bara den med massa popins som faktiskt stör grafikkänslan. Men Halo ser jag galet mycket fram mot! Jag har länge sagt de behöver ge en lite uppgraderingar och göra det lite mer öppet. Check på båda. 🙂👍

Tycker inte att det är urtrist men får ingen riktig känsla för det. Gillar verkligen bilspel och har ett bilintresse men det känns för arcadigt på ett tråkigt sätt. Skulle nog hellre vilja ha mer realism i ett spel med det konceptet. Nu har jag inte prövat att köra med med ratt men vad jag har förstått av olika forum så är det ingen höjdare heller. Vill gilla FH 5 men känslan infinner sig inte riktigt. Har roligare med Need for speed hot presuit trots att det är mindre realism i det och så klart i Halo

12
Skriv svar