Star Wars: Hunters visar upp gameplay i ny trailer
Humoristisk arena shooter i en galax långt, långt borta.
Ser ändå rätt kul ut. Blir nog att testa på IOS. Så får man se om det är någon "Dzynga" eller inte
Haha, ja man drar ju öronen åt sig lite när man ser vilka som står för utvecklingen, men det kan nog vara underhållande.
Jag fattar verkligen inte hur folk klarar av sån äcklig field of view. Även om det är tredjeperson så är det som att kolla genom en toapappersrulle. Jag kan verkligen inte få någon rumsuppfattning alls när synen är så begränsad. Det får också alla rörelser att kännas långsamma, som att kolla på horisonten när man åker bil.
Jag fattar verkligen inte hur folk klarar av sån äcklig field of view. Även om det är tredjeperson så är det som att kolla genom en toapappersrulle. Jag kan verkligen inte få någon rumsuppfattning alls när synen är så begränsad. Det får också alla rörelser att kännas långsamma, som att kolla på horisonten när man åker bil.
Det är då de kan komma undan med 30fps, inte lika noterbart i 3e persons vy.
Men detta såg verkligen inte bra ut.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Det är då de kan komma undan med 30fps, inte lika noterbart i 3e persons vy.
Men detta såg verkligen inte bra ut.
Jag tycker de absolut flesta trailers nu för tiden ser ospelbara ut på grund av field of view.
Jag saknar TotalBiscuit. Han var i princip den enda spelrecensenten som faktiskt gick igenom spelets inställningar. Nu för tiden går det oftast inte att få reda på om det är obligatoriskt blur, mouse acceleration eller begränsat FoV, för inga recensenter verkar bry sig om att presentera det som faktiskt spelar roll. De vill bara klämma in sina åsikter och ignorerar objektiva saker de snabbt kan nämna. Jag kan inte spela moderna 3D spel med standard FoV, och förstår inte hur andra klarar det, så jag orkar knappt ens testa nya spel nu för tiden.
Vi har fortfarande samma FoV som vi hade på 90-talet när vi satt 2-3 meter från 30 tum stora TV. Det blir oacceptabelt på en 30 tums skärm som är 40 cm framför en.
Jag tycker de absolut flesta trailers nu för tiden ser ospelbara ut på grund av field of view.
Jag saknar TotalBiscuit. Han var i princip den enda spelrecensenten som faktiskt gick igenom spelets inställningar. Nu för tiden går det oftast inte att få reda på om det är obligatoriskt blur, mouse acceleration eller begränsat FoV, för inga recensenter verkar bry sig om att presentera det som faktiskt spelar roll. De vill bara klämma in sina åsikter och ignorerar objektiva saker de snabbt kan nämna. Jag kan inte spela moderna 3D spel med standard FoV, och förstår inte hur andra klarar det, så jag orkar knappt ens testa nya spel nu för tiden.
Vi har fortfarande samma FoV som vi hade på 90-talet när vi satt 2-3 meter från 30 tum stora TV. Det blir oacceptabelt på en 30 tums skärm som är 40 cm framför en.
Antar att du inte orkade spela genom Dead space då, är ju verkligen irriterande första gången man startar upp det och gubben är på sidan https://youtu.be/WWki99kvrWk?t=295 . Men för dem som aldrig prövat vidare field of view så är det bara en vanesak. Finns möjligheten att öka field of view så gör jag det. I Quake remastered så kör jag nästan i ett läge där det liknar fisheye effekt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
En fundering eller kanske mer fråga till de som har barn. Gillar verkligen barnen den här lite "wohooo!"-tramsiga stilen mer än lite mer "tuffa seriösa" grejer? Just att det är Star Wars får mig att tänka tillbaka när jag var i 10årsåldern och verkligen älskade de Star Wars-spel som fanns då och de var ju lite mer.. seriösa, inte så färgglada etc. Likaså gillade jag saker som Rainbow Six och annat som jag tyckte var asballt även om jag sög på det och inte riktigt förstod det.
Var jag bara ett konstigt konstigt barn? haha.
Antar att du inte orkade spela genom Dead space då, är ju verkligen irriterande första gången man startar upp det och gubben är på sidan https://youtu.be/WWki99kvrWk?t=295 . Men för dem som aldrig prövat vidare field of view så är det bara en vanesak. Finns möjligheten att öka field of view så gör jag det. I Quake remastered så kör jag nästan i ett läge där det liknar fisheye effekt.
Jag spelade länge med fov 135 i qw :>
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Låter som Ashley Eckstein som är announcer.