FZ 25 år – De pratigaste medlemmarna

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

MacBolan gick bort i cancer, enligt egen och vapendragaren Larsas utsago. Som det mesta i den kretsen var det lite oklart vad som var sant och inte. Men det var många dramatiska berättelser innan han/de försvann från forumet. Jag minns en utdragen berättelse om hur han satt i fängelse, smugglade mobiltelefoner i... ja, det var drama.

The_maxx har gått bort. Han är saknad.

Ja nu när du skrev gör att minnet kommer tillbaka. *Larsa* dök upp i forumet och jag minns historien om fängelset. Minns även minnestråden.
Kul komma ihåg lite kära minnen, samtidigt ledsamt personerna inte finns kvar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Oj. Jag ber om ursäkt till alla berörda Och då har jag ändå raderat vissa trådar och blogginlägg som inte har varit speciellt bra.

Tack FZ för att ni finns! <3

Tack själv. FZ (och resten av världen) skulle vara otroligt fattigare utan dig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Tack själv. FZ (och resten av världen) skulle vara otroligt fattigare utan dig.

Otroligt fint skrivet. Tack, det värmer


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför minns jag namnet nosnos så mycket? Hängde han på IRC? Hörru, nosnos?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kommer ihåg när man spelade på fz's qw-servrar 1997 då jag började med spel, fantastiskt härligt minne.

Medlem

Hmm, hör väl till lurker-kategorin dårå.

Har varit medlem sedan 2006 och det här är mitt 20:e inlägg.
Silent but deadly, s a s...😋

Medlem

Trogen lurker...
350 inlägg (med detta) men forummedlem sedan 2007,


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Jag snittar på 1.5 inlägg/dag


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av MulletDeluxe:

Varför minns jag namnet nosnos så mycket? Hängde han på IRC? Hörru, nosnos?

Nosnos var en av de bästa bloggarna här, han dyker upp lite då och då med välformulerade kommentarer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Haha jag är då en klassisk lurker! Hängt här sen förevigt känns det som men inte blivit allt för mycket inlägg

Medlem

jävla tjöt då !

Redaktör
Skrivet av MulletDeluxe:

Varför minns jag namnet nosnos så mycket? Hängde han på IRC? Hörru, nosnos?

Han var duktigt aktiv i flera år. Skrev nyheter, bloggade, snackade i forumet osv. Han gjorde en smått galen insats när vi fixade speldatabas för 15-16 år sen: stod själv för stora delar av all info som crew gemensamt matade in i systemet.


signatur
Medlem

Det är många pratglada som inte är så aktiva längre men som bjöd på många roliga diskussioner, spel och lekar i allmäntdelen förr.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Ero
Medlem

MacBolan minns jag som en rolig prick! Brukade spela UT med honom. På den tiden så nickade jag "Mac^", så jag blev således "Lill-Mac"

MacB kunde ringa ibland när det runnit ner lite starköl i strupen och surra om vad han gjorde, eller råkat ut för

Han hade väääldigt mycket tok för sig, en sån där person som råkar ut för alla slags konstigheter (lär nog inte vara slump).
Såg i tråden att några tvivlade på om det var sant, det lutar mest troligtvis att det var det. Som sagt, kunde få lite spännande samtal ibland


signatur

Varit medlem längre än dig.

Ero
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Gamla forumets poster gissar jag inte räknas in?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Redaktör
Skrivet av Ero:

Gamla forumets poster gissar jag inte räknas in?

Osäker på hur mycket som är med, men jag misstänker att en del inlägg kan ha försvunnit på vägen. Vi har bytt system ett antal gånger genom åren.


signatur
Medlem

Åh, var är Bjosarn? Har inte sett honom på länge! Ser att han inte har skrivit något på fyra år.

Vi har haft en del livliga diskussioner

Medlem

Hängt här från 97/98 någon gång, aktivt i alla år.
Dock bara 420 inlägg, rätt lagom 😁
Tack för 25 fantastiska år!

Medlem

Jag registrerade mig 2003 men har hängt här ända sedan Quake, osv.
Det har bara blivit drygt 3000 inlägg under hela tiden vilket blir knappt 170 inlägg per år i snitt — så jag är i princip en lurker!

Medlem

Att jag hamnade på topplistan. Det är från den tiden då FZ var sammanslaget med Super PLAY och PC Gamer. Majoriteten av mina inlägg är från Super PLAY.

Måste vara samma för dig @Javas.

12
Skriv svar