343 Industries: Halo Infinite kan ha försökt göra för många nya saker på samma gång

Robot
343 Industries: Halo Infinite kan ha försökt göra för många nya saker på samma gång

"Som att försöka flyga ett plan samtidigt som man bygger det."

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

Jag är ny Halo-spelare och gillar MP-delen. Jag hör mycket om Slayer o Forge men vet inte vad det är.

Jag tycker även det är segt med vissa spellägen i MP-delen som fotboll. Jag vill helst köra Team DM.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Halvfärdiga spel trenden fortsätter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur fan skulle detta spel ha släpps förra året egentligen? Inte så deras open works karta är imponerande heller, en biome och allt är copy paste

Medlem
Skrivet av Molotov:

Halvfärdiga spel trenden fortsätter

Så länge folk köper så, speciellt via förköp. Det behövs en fet crash, men den kommer bara komma när kostnaden för dessa spel överstiger den nivån att man inte anser sig tjäna på det, vi kommer väl dit någon dag igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Så länge folk köper så, speciellt via förköp. Det behövs en fet crash, men den kommer bara komma när kostnaden för dessa spel överstiger den nivån att man inte anser sig tjäna på det, vi kommer väl dit någon dag igen.

Ja det skulle vara uppfriskande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska vi möjligtvis kanske spela spelet först innan vi tar fram sågen? Överambition betyder automatiskt inte halvfärdigt eller trasigt.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Ska vi möjligtvis kanske spela spelet först innan vi tar fram sågen? Överambition betyder automatiskt inte halvfärdigt eller trasigt.

Tror de talar om att funktioner som är standard i Halo saknas.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Ska vi möjligtvis kanske spela spelet först innan vi tar fram sågen? Överambition betyder automatiskt inte halvfärdigt eller trasigt.

Nej, du har rätt, men att säga en sådan sak nu precis vid släpp är som att gardera sig lite. Redan börja förklara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tur Game Pass får spelet direkt så man slipper "köpa" det om det är flopp.

Medlem

Förstår fortfarande inte hur man inte kan lyckas implementera v-sync på rätt sätt. Enligt digital foundry är det en avrundningsfel på 0.2ms som orsakar stutter var 3-4 sekund i 120fps, vilket även påverkar g-sync/freesync.

Sen ifall du använder v-sync genom utomstående programvara, vilket fungerar betydligt bättre, då fungerar inte dynamisk upplösning....

6800xt är 15-35% bättre än rtx 3080 och du kan inte få en konstant 60fps med rtx 3080 i 4k.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Gällande Co-op-besvikelsen har jag insett att jag tycker det är väldigt enkelt att vänta. Det är billigt, ger möjlighet till andra saker och går fortare än man tror. Finns värre saker.

Medlem

De skulle ha helt undvikit F2P. Då hade de bådet underlättat för sig själva med arbetet, samt undvik denna shitstorm som de sitter fast i nu.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

De skulle ha helt undvikit F2P. Då hade de bådet underlättat för sig själva med arbetet, samt undvik denna shitstorm som de sitter fast i nu.

Jag tror ändå att stormen är i ett vattenglas. Spelet är ett av de mest populära just nu, multiplayern är galet underhållande och kampanjen har fått riktigt bra betyg. Att co-op är försenat är synd, men förmodligen inte värt att försena spelet för. Tror att multiplayern skapat mer goodwill än tvärtom helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tror ändå att stormen är i ett vattenglas. Spelet är ett av de mest populära just nu, multiplayern är galet underhållande och kampanjen har fått riktigt bra betyg. Att co-op är försenat är synd, men förmodligen inte värt att försena spelet för. Tror att multiplayern skapat mer goodwill än tvärtom helt enkelt.

Tror som dig, provade själv MP just pga att det var gratis och har aldrig vart direkt intresserad av Halo annars, så hade förmodligen aldrig köpt det.
Blev väldigt positivt överraskad hur kul det var och har ett gäng kompisar i samma sitts.
Förstår inte helt kritiken på F2P då dom förmodligen får VÄLDIGT många fler spelare än annars, sen är det väl typ samma MTX-system som dom flesta andra populära F2P (Valorant, PoE etc, etc)?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Tror som dig, provade själv MP just pga att det var gratis och har aldrig vart direkt intresserad av Halo annars, så hade förmodligen aldrig köpt det.
Blev väldigt positivt överraskad hur kul det var och har ett gäng kompisar i samma sitts.
Förstår inte helt kritiken på F2P då dom förmodligen får VÄLDIGT många fler spelare än annars, sen är det väl typ samma MTX-system som dom flesta andra populära F2P (Valorant, PoE etc, etc)?

Folk klagar på att det är F2P eftersom det inte spelade nån roll för de "riktiga" fansen, de skulle köpt och spelet spelet ändå.
Sen är multiplayer rewardsen/progression tydligen extremt mycket sämre än tidigare Halo spel, man får betala riktiga pengar för att färga en liten del av sin utrustning, etc. När man i tidigare spel fick mycket saker "gratis" - genom att bara spela multiplayern.

Jag kan hundra procent köpa den kritiken, så länge man alltid hittar en MP-match efter nån/några minuter så spelar det ingen roll för de som spelar det om det är 5 miljoner spelare eller 100k

Medlem
Skrivet av Lepr:

Förstår inte helt kritiken på F2P då dom förmodligen får VÄLDIGT många fler spelare än annars, sen är det väl typ samma MTX-system som dom flesta andra populära F2P (Valorant, PoE etc, etc)?

Fast många spelare väljer ju fullprisspel för att undvika MTX-Systemen i största möjliga mån, och för dessa så är detta nu helt förstört med Halo Infinite.

Free 2 Play förändrar ju också fundamentalt spelupplevelsen, även om man helt skiter i det kosmetiska. Visst får man mer spelare, men deras fokus är inte på att spela bra eller "bara ha kul", utan att försöka klara sina larviga challenges och levla upp sina battlepass.
För att sedan inte tala om att man måste stå ut med rejält mer troll och fuskare än tidigare.

Medlem

Jason Schreier och Dina Bass har skrivit en kort artikel om problemen vid utvecklingen och hur man kom förbi dessa.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-08/how-micros...

Tydligen kapade man bort cirka 2/3 av vad spelet var tänkt att vara när man insåg att man var i "krisläge".

"By the summer of 2019, Halo Infinite was in crisis mode. The studio decided to cut almost two-thirds of the entire planned game, leaving managers to instruct some designers to come to the office and do nothing while the studio figured out the next move."

Medlem
Skrivet av Margy:

Jason Schreier och Dina Bass har skrivit en kort artikel om problemen vid utvecklingen och hur man kom förbi dessa.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-08/how-micros...

Tydligen kapade man bort cirka 2/3 av vad spelet var tänkt att vara när man insåg att man var i "krisläge".

"By the summer of 2019, Halo Infinite was in crisis mode. The studio decided to cut almost two-thirds of the entire planned game, leaving managers to instruct some designers to come to the office and do nothing while the studio figured out the next move."

Om spelet nu blir bra och det är tänkt att vara ett live service så kanske dom andra 2/3 kommer i framtiden. Dock så har de säkert behövt plockat saker som kommer vara svårt att implementera i framtiden, typ som story som passar bra i början eller mitten.
För att vara ett open world spel känns ju 11h för att klara main story otroligt fjuttigt, å andra sidan har jag även svårt för spel där man behöver lägga 100h.

Någon gång kommer Infinite bli det som det var tänkt att vara, synd bara att det inte blev det från början.

Av allt jag sett så ser det ut att vara ett sjukt roligt spel sett till gameplay, får hoppas att jag gillar resten med


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Är det bara jag som tycker ljudet är ganska dåligt gjort. När man skjuter hörs knappt ljud och blir ännu värre när det är röster. Jag kanske är för van med andra FPS. Tror det räckte 1 timme för mig. Får prova det mer kanske när jag känner att jag har tid att ge det en chans till. Annars verkar det bra gjort. Synd bara på ljudet.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Är det bara jag som tycker ljudet är ganska dåligt gjort. När man skjuter hörs knappt ljud och blir ännu värre när det är röster. Jag kanske är för van med andra FPS. Tror det räckte 1 timme för mig. Får prova det mer kanske när jag känner att jag har tid att ge det en chans till. Annars verkar det bra gjort. Synd bara på ljudet.

Har inte hunnit spela själv pga jobb men alla recensioner jag läst har hyllat ljudet, då låter ju märkligt att det skulle vara så dåligt för dig


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Är det bara jag som tycker ljudet är ganska dåligt gjort.

Tror det är din reciever eller dylikt som krånglar. Jag fick sätta igång stereo-ljud för att höra bra då jag har tre front och en bas. Ljudet i sig var det inget fel på sen. Hade gärna sett någon inställning för det.

Avstängd

Dialogen i spelet är hittills ganska undermåelig. Den nya AI:n tycker John luktar gott... erhm... va?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fast många spelare väljer ju fullprisspel för att undvika MTX-Systemen i största möjliga mån, och för dessa så är detta nu helt förstört med Halo Infinite.

Free 2 Play förändrar ju också fundamentalt spelupplevelsen, även om man helt skiter i det kosmetiska. Visst får man mer spelare, men deras fokus är inte på att spela bra eller "bara ha kul", utan att försöka klara sina larviga challenges och levla upp sina battlepass.
För att sedan inte tala om att man måste stå ut med rejält mer troll och fuskare än tidigare.

Köper det du säger, kan se varför det fått kritik i Halos fall, då alla andra delar i serien haft ett annat upplägg, men då jag inte spelat dom så stör det inte mig personligen.
Sen så har jag inte något problem med F2P-modellen i tex Valorant, men där är ju spelet designat med detta i åtanke från första början.

1
Skriv svar