Ny rapport beskriver Halo Infinites problemkantade utveckling

Robot
Ny rapport beskriver Halo Infinites problemkantade utveckling

I början skulle spelet ha en gigantisk, helt öppen spelvärld.

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

Efter Battlefields fiasko, så ser jag helt ärligt detta som en droppe i havet. Det är ändå rätt så sjukt ändå, att man nöjer sig med att Halo släpptes som ett halvt spel, speciellt med tanke på att det saknas så många lägen osv, men man lyckas ändå vara tacksam att det inte var på samma nivå som Battlefield 2042

Inaktiv

Spel skjuts nästan alltid upp minst en gång nuförtiden och det är förmodligen alltid för det bästa. Väntar hellre ett tag till på ett spel som funkar än få ett tidigare release som förstör spelupplevelsen.

Man kan bara göra ett första intryck av spel så vill gärna att det ska vara så bra som möjligt, särskilt om det är ett spel jag sett fram emot länge. CyberPunk 2077 var ett sånt spel men som tur var spelade jag det på min rätt så kraftfulla PC och var rätt förskonad från buggar så fick en riktigt bra upplevelse redan vid releasen men har förstått att det var långt ifrån alla som hade sån tur.

Medlem

Man hade altså samma ambitioner vad första Halo skulle vara en gång i tiden med öppen värld


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Brukar bli så när man följer trender istället för passion.

Medlem

Fattas absolut en del grejer, men stabiliteten som fanns i spelet från dag ett visar ju ändå att de lyckats få ihop de lösa delarna i slutändan. Sen är ju MP helt fantastisk i Infinite och det är väl det som ska hålla längst.

Hoppas MS går in i 343 och rensar bort de som skapar problem och oreda. För får de ihop ett stabilt team, byter motor till UE5 och har MS i ryggen ekonomiskt så tror jag absolut på succe.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Hoppas MS går in i 343 och rensar bort de som skapar problem och oreda. För får de ihop ett stabilt team, byter motor till UE5 och har MS i ryggen ekonomiskt så tror jag absolut på succe.

En hel del av problemen verkar komma från MS personalpolicy. En stor del av av de som jobbar på 343 är kontraktsanställda och får enligt MS policy bara vara där högst 18 månader. Jag kan inte lagarna i Washington men troligen måste man erbjuda fast anställning eller högre lön efter denna tid. Kombinera detta med en egen spelmotor med dåliga och krånglande utvecklarverktyg så kommer det hela tiden in nytt folk som det tar ett tag att lära hur saker fungerar,

Enligt Schreier så funderade man tydligen på att byta till Unreal då det skulle vara betydligt enklare att få tag i personal som kan och har erfarenhet av den motorn men valde i slutändan att fortsätta med sin egen motor.

Medlem
Skrivet av Margy:

En hel del av problemen verkar komma från MS personalpolicy. En stor del av av de som jobbar på 343 är kontraktsanställda och får enligt MS policy bara vara där högst 18 månader. Jag kan inte lagarna i Washington men troligen måste man erbjuda fast anställning eller högre lön efter denna tid. Kombinera detta med en egen spelmotor med dåliga och krånglande utvecklarverktyg så kommer det hela tiden in nytt folk som det tar ett tag att lära hur saker fungerar,

Enligt Schreier så funderade man tydligen på att byta till Unreal då det skulle vara betydligt enklare att få tag i personal som kan och har erfarenhet av den motorn men valde i slutändan att fortsätta med sin egen motor.

Japp, du har helt rätt. Hoppas de iallafall löser det för det är ett såpass viktigt varumärke för Microsoft.

Geeks Gaming

Har kört de nu i några timmar. En mycket stark 4a än så länge från mig. Gunplayet är sjukt bra. Förstår inte varför dom inte gjort de likadant i MP. MP Känns jätte långsamt jämfört med SP. Den öppna världen är bra. Ja det är fortfarande jaga ikoner på en karta men det går snabbt och de man får ut av de är faktiskt bra saker.
Storyn än så länge är bra. Ja mer same same. Men mycket lore. Och mycket story.

Gen
Medlem

Något som nämnts på flera ställen är den dåliga variationen på miljöer. Antingen är du i det vanliga skogslandskapet eller inomhus med vanliga Halo korridorer.

Medlem

Tänk i framtiden när tekniken kommit så långt att man kan välja vilket game mode man vill spela, där har barnbarnen något att se fram emot, precis som vi/jag kunde förr 🤔

Skämt åt sido så är HI en riktigt fin fps, bästa i sin genre på länge 👍

Medlem

Tror att mycket av problemet nu för tiden är att projekten blir så gigantiska. Man borde hålla dem i mindre skala och sen bygga ut efter att man släppt spelet och testa vad som funkar. Tror det skulle vara en bättre strategi. Nu har jag ingen erfarenhet av spelutveckling men väl av projekt i finans och IT branschen.

Ambassadör
Xbox

De fick ju ihop ett riktigt jäkla bra spel till slut och det är väl någonstans det viktiga. Studion verkar vara väldigt bra uppstyrd sedan något år tillbaka och jag tror att turbulensen ligger bakom dem. Joe Staten har styrt upp det fint!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar