Här är systemkraven och förbättringarna för God of War på PC

Robot
Här är systemkraven och förbättringarna för God of War på PC
Medlem

Ja rätt högt för high.
Var högt för Halo med men grafiken i spelet är ju inte direkt jätte imponerande.

Medlem

Nice känns som man kommer överleva ett år till med ett 2070

Medlem

Men ett 3950x i CPU........ ok. Hur mycket belastning har de lagt på cpun egentligen för jag gissar att en 16 kärnig rullande i 4ghz är snäppet kraftfullare än en 8 kärnig jaguar? Optimeringen känns inte optimal om man säger så.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Men ett 3950x i CPU........ ok. Hur mycket belastning har de lagt på cpun egentligen för jag gissar att en 16 kärnig rullande i 4ghz är snäppet kraftfullare än en 8 kärnig jaguar? Optimeringen känns inte optimal om man säger så.

Är det inte alltid så att dom av någon konstig anledning måste krydda processorvalet vid varje högre steg. Speciellt när 4K lägger all belastning på GPUn så att säga.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Verkar dessutom stödja AMD FSR
https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-fidelityf...

Skönt för oss med icke DLSS kompatibla kort

Gen
Medlem

Ska bli en fröjd att spela om på PC denna gången. Kanske lyckas man ta alla valkyrierna denna gången?

Medlem
Skrivet av Gen:

Ska bli en fröjd att spela om på PC denna gången. Kanske lyckas man ta alla valkyrierna denna gången?

Det kommer vara nice. Även Ps5 patchen är grym för konsol.

Medlem

Ska nog fan ta och spela det, har hört mycket gott Hoppas på 100+ FPS i high/1440p.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ska bli en fröjd att spela om på PC denna gången. Kanske lyckas man ta alla valkyrierna denna gången?

Med Xbox dosa?
😅

Gen
Medlem
Skrivet av Nimin:

Det kommer vara nice. Även Ps5 patchen är grym för konsol.

Jo jag har testat och det är väldigt trevligt med 60fps och tyst konsol Dock är jag sugen på att ge Santa Monica ytterligare en slant.

Skrivet av Cyberz:

Med Xbox dosa?
😅

Vad är det för fel på Xbox kontrollen?

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad är det för fel på Xbox kontrollen?

Hehe nä inget

Medlem
Skrivet av korvmos:

Är det inte alltid så att dom av någon konstig anledning måste krydda processorvalet vid varje högre steg. Speciellt när 4K lägger all belastning på GPUn så att säga.

Det är väl så när de stiger upp "lite" i prestanda på PC. Fördelen med PC är ju ändå att man kan få 60fps oavsett (nästan) vad man har och det är skönt.

Kan man lira GOW med 60fps på PS5an?

Gen
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan man lira GOW med 60fps på PS5an?

Japp det kan man. Flyter på riktigt fint i 4K läget!

1
Skriv svar