Fable III får kapitelbaserat DLC

Robot
Medlem
Fable III får kapitelbaserat DLC

DYNGA!

Medlem
Medlem
Skrivet av Xstioph:

DYNGA!

så det är skit att köra hela första kapiteln gratis för att sen bestämma sig om man vill köpa resten av spelet i delar??

Medlem

Så länge alla kapitel totalt sett kostar mer än vad ett normalt Xbox-spel skulle göra...

Medlem

Kan bli bra, släpp lagom stora delar i kapitel och sätt humana priser, prissättningen på kapitlen i Fabel 2 är humoristiskt höga och jag tvivlar på att någon köpt dem. Bra priser, då kan det fungera, höga priser = fail...

Medlem

Va fan, nu för tiden snackar de aldrig om vilket fantastiskt spel de tänker göra och hur alla kommer att älska det utan om antalet DLC paket som ska komma efter spelet. Ge oss spelet först så vi vet om skiten är kul sen kan vi bestämma oss för om vi vill ha DLC!

Medlem

Detta är ju ett steg i fel riktning. Släpp färdiga spel direkt istället.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Detta är en steg till hur giriga vi människor är!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Detta är ju ett steg i fel riktning. Släpp färdiga spel direkt istället.

durrr, det gör dom ju... dom borde däremot vara smartare och inte annonsera det innan spelet har släppts.

8)

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Va fan, nu för tiden snackar de aldrig om vilket fantastiskt spel de tänker göra och hur alla kommer att älska det utan om antalet DLC paket som ska komma efter spelet. Ge oss spelet först så vi vet om skiten är kul sen kan vi bestämma oss för om vi vill ha DLC!

Detta!

DLC i all ära, men huvudfokus borde ju som sagt vara spelet. Om det sedan kommer någon mini-expansion månaderna framöver är det väl en bonus, typ som i falled med Valkyria Chronicles. Men huvudfokus på spelen ska ju för bövelen inte vara "Ja vi har SÅÅÅ många DLC och vi släpper dem två veckor efter release" eller liknande.

En tråkig utveckling om jag får säga det själv. Ett praktexempel är väl Aliens vs Predator (det senaste) som nu VÄLDIGT kort inpå release får en mappack DLC man kan köpa... det känns verkligen bara som att man plockat bort slumpmässigt valda banor från det färdiga spelet och sedan packar in det i ett DLC för att sälja typ veckan efter release... för nog finns det alltid någon lättlurad nisse som köper det.

Medlem
Medlem

Hatar "nödvändiga" DLC. Typ nya skins på gubbarna, andra skins på vapnen och liknande som inte spelar in på storyn borde vara fritt fram. Eller DLC som man kan köpa och endast använda om man varvat spelet för att öka livslängden, istället för att starta om på nytt kanske kunde vara något.

Medlem

Fable 2 dlc's sög iaf... alldeles för korta och för dyra.

Det är xbox's fel för att varenda spel klipper av delar av sina spel och gör dom till dlc's...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar