Ny rapport beskriver Halo Infinites problemkantade utveckling
Efter Battlefields fiasko, så ser jag helt ärligt detta som en droppe i havet. Det är ändå rätt så sjukt ändå, att man nöjer sig med att Halo släpptes som ett halvt spel, speciellt med tanke på att det saknas så många lägen osv, men man lyckas ändå vara tacksam att det inte var på samma nivå som Battlefield 2042
Spel skjuts nästan alltid upp minst en gång nuförtiden och det är förmodligen alltid för det bästa. Väntar hellre ett tag till på ett spel som funkar än få ett tidigare release som förstör spelupplevelsen.
Man kan bara göra ett första intryck av spel så vill gärna att det ska vara så bra som möjligt, särskilt om det är ett spel jag sett fram emot länge. CyberPunk 2077 var ett sånt spel men som tur var spelade jag det på min rätt så kraftfulla PC och var rätt förskonad från buggar så fick en riktigt bra upplevelse redan vid releasen men har förstått att det var långt ifrån alla som hade sån tur.
Man hade altså samma ambitioner vad första Halo skulle vara en gång i tiden med öppen värld
Fattas absolut en del grejer, men stabiliteten som fanns i spelet från dag ett visar ju ändå att de lyckats få ihop de lösa delarna i slutändan. Sen är ju MP helt fantastisk i Infinite och det är väl det som ska hålla längst.
Hoppas MS går in i 343 och rensar bort de som skapar problem och oreda. För får de ihop ett stabilt team, byter motor till UE5 och har MS i ryggen ekonomiskt så tror jag absolut på succe.
Hoppas MS går in i 343 och rensar bort de som skapar problem och oreda. För får de ihop ett stabilt team, byter motor till UE5 och har MS i ryggen ekonomiskt så tror jag absolut på succe.
En hel del av problemen verkar komma från MS personalpolicy. En stor del av av de som jobbar på 343 är kontraktsanställda och får enligt MS policy bara vara där högst 18 månader. Jag kan inte lagarna i Washington men troligen måste man erbjuda fast anställning eller högre lön efter denna tid. Kombinera detta med en egen spelmotor med dåliga och krånglande utvecklarverktyg så kommer det hela tiden in nytt folk som det tar ett tag att lära hur saker fungerar,
Enligt Schreier så funderade man tydligen på att byta till Unreal då det skulle vara betydligt enklare att få tag i personal som kan och har erfarenhet av den motorn men valde i slutändan att fortsätta med sin egen motor.
En hel del av problemen verkar komma från MS personalpolicy. En stor del av av de som jobbar på 343 är kontraktsanställda och får enligt MS policy bara vara där högst 18 månader. Jag kan inte lagarna i Washington men troligen måste man erbjuda fast anställning eller högre lön efter denna tid. Kombinera detta med en egen spelmotor med dåliga och krånglande utvecklarverktyg så kommer det hela tiden in nytt folk som det tar ett tag att lära hur saker fungerar,
Enligt Schreier så funderade man tydligen på att byta till Unreal då det skulle vara betydligt enklare att få tag i personal som kan och har erfarenhet av den motorn men valde i slutändan att fortsätta med sin egen motor.
Japp, du har helt rätt. Hoppas de iallafall löser det för det är ett såpass viktigt varumärke för Microsoft.
Har kört de nu i några timmar. En mycket stark 4a än så länge från mig. Gunplayet är sjukt bra. Förstår inte varför dom inte gjort de likadant i MP. MP Känns jätte långsamt jämfört med SP. Den öppna världen är bra. Ja det är fortfarande jaga ikoner på en karta men det går snabbt och de man får ut av de är faktiskt bra saker.
Storyn än så länge är bra. Ja mer same same. Men mycket lore. Och mycket story.
Tror att mycket av problemet nu för tiden är att projekten blir så gigantiska. Man borde hålla dem i mindre skala och sen bygga ut efter att man släppt spelet och testa vad som funkar. Tror det skulle vara en bättre strategi. Nu har jag ingen erfarenhet av spelutveckling men väl av projekt i finans och IT branschen.