Här är första gameplayet från Senua's Saga: Hellblade 2

Robot
Här är första gameplayet från Senua's Saga: Hellblade 2
Medlem
Medlem

Wow

Har trånat efter ettan ett bra tag men inte synkat tillräckligt mentalt än att köpa det. Det finns en känsla av att det kommer vara nära på ett uppvaknande att spela igenom det. NU ångrar jag mig att jag inte slog till på bf rean!

Allt det skrev jag innan jag för säkerhetsskull kollade Steam. Tar mig friheten att tipsa om ett spel jag inte spelat

TIPS: 1an på 75% rea @STEAM

Medlem

Oj så snyggt! Tyckte ettan var riktigt bra så har en hel del förväntningar på denna.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Satan vad snyggt! Blir till att dra igenom ettan igen lagom till release, för det här ska banne mig spelas dag 1

Medlem

Spelade ettan första gången nu i sommar som var riktigt häftigt. Med lurar tror man att man är sinnessjuk på riktigt.
Detta var ju vansinnigt snyggt. Kul att studion har fått ordentligt med resurser för uppföljaren.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jäklar vad snyggt det ser ut

Medlem

Sjukt taggad! 1an var riktigt bra och hoppas detta levererar också.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ganska läckert helt klart, gillade designen på jätten.

Har inte lirat första då jag sett en del gameplay på streams och ja, det ser inte sådär jättelockande ut, väldigt mediokert. Kanske får spela spelet för storyn och atmosfären.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ettan var grym, och detta ser ju snyggt ut. Hoppas de behållit systemet med "rösterna" hon hör.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ganska läckert helt klart, gillade designen på jätten.

Har inte lirat första då jag sett en del gameplay på streams och ja, det ser inte sådär jättelockande ut, väldigt mediokert. Kanske får spela spelet för storyn och atmosfären.

Ettan lyckades med allt förutom gameplay vilket tyvärr bestod av ett väldigt simpelt och tråkigt combat system samt några enkla pussel.

Medlem

Synd att det inte kommer till PS5 :'( *snyft*

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Synd att det inte kommer till PS5 :'( *snyft*

"Dont you guys have Pc:s?"

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

"Dont you guys have Pc:s?"

Har en laptop, men inte tillriktigt bra för att kunna spela på den...

Medlem

Wow det där såg sjukt bra ut! Lirade igenom ettan första gången i år och spelet var faktiskt bättre än vad jag trodde. Gameplayen var inget jätte speciellt men atmosfären, miljöerna och skådespelet var så jävla bra, hon som spelar Senua gör ett så sjukt bra jobb.

Det har också en väldigt mörk ton över sig. Fiende designen är jävligt bra och man får en lite obehaglig känsla när man ser deras monster. Hel i första spelet gav mig liknande känsla som jätten i denna trailer. Me like!

Hela psykos delen var också riktigt bra gjort och jag gillade det verkligen. Hoppas de lyckas utveckla det mer. Ser iaf fram emot detta, tror det kommer bli bra

ELF
Medlem

Ettan var riktigt bra, men den hade nog varit bättre om jag redan från början hade fattat vad det handlade om. Min hjärna kopplade inte förräns mot slutet att hon hade hjärnspöken. Tror det hade gjort upplevelsen bättre om det var förklarat innan man började spela.
Men nu kan jag redan från början gå in med att hon har hjärnspöken när jag börjar spela tvåan. Bara för det så har hon väll gått hos psykolog och blivit av med dem så det är den speltypen som jag trodde ettan var :).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ambassadör
Xbox

Har fortfarande gåshud. Helsike vad fränt det här kommer att bli.


signatur

Jump in.

Medlem

Är det Heilung man hör vid 4:00 i trailern? Det låter precis som dem.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Har en laptop, men inte tillriktigt bra för att kunna spela på den...

Vad är det för laptop du har som inte orkar driva Microsoft Edge, Chrome eller annan valfri webbläsare?

Medlem
Skrivet av justabit:

Är det Heilung man hör vid 4:00 i trailern? Det låter precis som dem.

Ja det är det, det var även deras musik som användes i tillkännagivande trailern. Ett av dom bästa samarbetena i nutid skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Ja det är det, det var även deras musik som användes i tillkännagivande trailern. Ett av dom bästa samarbetena i nutid skulle jag säga.

För de som inte hört Heilung förut:

https://youtu.be/kmWTZ3KfnXE


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Ja det är det, det var även deras musik som användes i tillkännagivande trailern. Ett av dom bästa samarbetena i nutid skulle jag säga.

Tycker The Hu i Star Wars Jedi Fallen order var rätt fint också

Gillade verkligen Hellblade och ser fram emot fortsättningen.

Medlem

Sprang på en artikel om hur man gjorde trollet i trailern där man bland annat använder machine learning för att bland annat få trollfläsket att dansa rätt med rörelserna och gravitationen.

"The tradeoff for the gigantic film-quality results, however, was a render speed of 6 hours per 50 frames, leading to hundreds of hours of baking on a 15 machine AWS cluster."

För den intresserade:
https://venturebeat.com/2021/12/09/ninja-theory-shows-terrify...

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/12/10/2349777...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vad är det för laptop du har som inte orkar driva Microsoft Edge, Chrome eller annan valfri webbläsare?

Vad menar du? Cloud gaming?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad menar du? Cloud gaming?

Ja.

Men det är ju inte den bästa spelupplevelsen kanske, även om det funkat okej när jag testat det. Blandade åsikter kring det där verkar det som. Köra lokalt är ju dock att föredra.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja.

Men det är ju inte den bästa spelupplevelsen kanske, även om det funkat okej när jag testat det. Blandade åsikter kring det där verkar det som. Köra lokalt är ju dock att föredra.

Mm håller med att det e blandade upplevelser. Jag har också testat och fungerade bättre än jag trodde. Men bildkvalitén/upplösningen dippade allt för ofta till rätt kasst. Så öallade inte. Jag spelar inte tillräckligt ofta för att det ska vara värt att bygga en ordentlig PC heller. Men vem vet, kanske kan testa Cloud o lira detta när det kommer ut. Kanske värt att testa

1
Skriv svar