YouTube börjar ta betalt

Inaktiv
YouTube börjar ta betalt

Artikel

Känns lite tråkigt men om det krävs för att det ska gå runt kanske det är ett måste. Vad tycker ni?

Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ah! idioter
när dom börjar ta betalt.
Det är den dagen då youtube inte kommer vara störst.

grattis. idioter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Suck, betala för att titta på klipp utan ljud. Aldrig.

YouTube has been corrupted by the buck... Brukade älska den sidan, framtidens community såg jag det som. Nu blir jag bara äcklad av den företagsportal sidan har blivit. YouTube kan dra åt helvete...

Medlem

Det gäller material som idag inte finns på youtube, väll? Dvs. filmer och serier. Skulle det verkligen vara så dåligt av dom i sånna fall?

Artikeln gav mig i alla fall ingen som helst klarhet i vad det faktiskt gällde för något.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Välkommen till nya internet där allt kommer att kosta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

MFC
Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Artikel

Känns lite tråkigt men om det krävs för att det ska gå runt kanske det är ett måste. Vad tycker ni?

Spontant?... Detta är bara början. Man kan alltid spekulera vad detta innebär men på lång sikt är detta bara början av ett övertagande av nätet av företagen.

Internet är på väg att bli Kabel-TV!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av IceMan:

grattis. idioter.


signatur
Medlem
Skrivet av SuperTank:

Det gäller material som idag inte finns på youtube, väll? Dvs. filmer och serier. Skulle det verkligen vara så dåligt av dom i sånna fall?

Artikeln gav mig i alla fall ingen som helst klarhet i vad det faktiskt gällde för något.

jag kan hålla med, de var lite flummigt skrivet.

men om dom ska börja ta betalt för allt på sidan( som jag förstod att dom inte skulle) är de bara allmänt dumt. Men är de för annat( serier som Lost och så vidare) så ja, kanske....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

det där gör de bara för att undgå eventuella stämningar i och med den nya lagen.

lägger till: men vem vill se serier i youtube kvalitet? inte ens HD är något bra där.

Medlem

allt är USA fel. Spräng dem åt helvete


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Dom kommer förlora så många besökare så att dom tvingas bli reklam-finansierat igen, Eller så kommer det bli stora demonstrationer för denna sajt

MFC
Medlem
Skrivet av Reaction:

Dom kommer förlora så många besökare så att dom tvingas bli reklam-finansierat igen, Eller så kommer det bli stora demonstrationer för denna sajt

dom vet att Internet är på väg att reformeras och förbereder sig för denna reform.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MacNille:

allt är USA fel. Spräng dem åt helvete

Och årets nobelpris i uttalande går till...

Ontopic så önskar jag dem lycka till med sin betaltjänst, ha kul med de 100 som betalar. Grattis till den gratistjänst som ersätter youtube.

Internet är inte piratebay, youtube, facebook osv, det verkar som att det är lätt att glömma det ibland.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Seriöst så skulle det ju vara en vettig lösning att "sälja" tv-serier osv. på YouTube, så man när som helst, billigt och enkelt kan se dom.

(Att följa TV-tablån är för folk som genomled andra världskriget...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

det där gör de bara för att undgå eventuella stämningar i och med den nya lagen.

lägger till: men vem vill se serier i youtube kvalitet? inte ens HD är något bra där.

Och vem säger att det blir dålig kvalitet tror nog det kan bli bättre efter detta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

De video som är gratis lär ju inte tas bort, om de inte på något sätt skulle gå emot Youtubes regler...

Sen så står det knappast någon klar fakta i den artikeln, snarare spekuleringar. Och så kommer det dessutom från Aftonbladet... enough said.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

MFC
Medlem
Skrivet av Exeron:

De video som är gratis lär ju inte tas bort, om de inte på något sätt skulle gå emot Youtubes regler...

Sen så står det knappast någon klar fakta i den artikeln, snarare spekuleringar. Och så kommer det dessutom från Aftonbladet... enough said.

Fel, Youtube har redan börjat ta bort filmer gjorda av sånna som "dig o mig" för att de inte genererar tillräckligt med intäkter åt Google / Youtube, dessutom editerar de befintliga filmer utan att fråga!

Youtube KOMMER att börja ta betalt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Exeron:

De video som är gratis lär ju inte tas bort, om de inte på något sätt skulle gå emot Youtubes regler...

Sen så står det knappast någon klar fakta i den artikeln, snarare spekuleringar. Och så kommer det dessutom från Aftonbladet... enough said.

Fel, Youtube har redan börjat ta bort filmer gjorda av sånna som "dig o mig" för att de inte genererar tillräckligt med intäkter åt Google / Youtube, dessutom editerar de befintliga filmer utan att fråga!

Youtube KOMMER att börja ta betalt.

Så youtube blir som en tv kanal typ??


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Seriöst så skulle det ju vara en vettig lösning att "sälja" tv-serier osv. på YouTube, så man när som helst, billigt och enkelt kan se dom.

(Att följa TV-tablån är för folk som genomled andra världskriget...)

Medlem
Skrivet av IceMan:

Det är den dagen då youtube inte kommer vara störst.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Hmmm... Någon som vill starta en ny liknande hemsida eller? Count me in!

Medlem

Kommer förmodligen bara vara material som t.ex musikvideor.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

De kommer förlora många tittare om de börjar ta betalt. Bland annat mig.

Medlem

Förhoppningsvis kommer det bli bättre kvalitet.

Hadde jag pengar så skulle jag nog starta en ny liknande sida.

Medlem

Orkade inte läsa artikeln, men ni är lite fåniga om ni säger att "detta blir döden osv" för antingen så testar dom och det funkar/funkar inte, eller så lägger dom ner det. Detta kallas marknadsekonomi sen får ni säga vad ni vill. Saker som man inte tjänar pengar på lägger man ner. Google förlorar just dagligen uppåt 1,65 MILJONER dollar PER DAG på youtube (http://www.internetevolution.com/author.asp?section_id=715&do...). Så tona ner gnället lite. Hade det varit någon annan än Google så hade det här hänt för länge sen, alternativt hade sajten varit borta.

Medlem

men det tjänar det 10 dubbla på nån annan site?

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Exeron:

De video som är gratis lär ju inte tas bort, om de inte på något sätt skulle gå emot Youtubes regler...

Sen så står det knappast någon klar fakta i den artikeln, snarare spekuleringar. Och så kommer det dessutom från Aftonbladet... enough said.

Fel, Youtube har redan börjat ta bort filmer gjorda av sånna som "dig o mig" för att de inte genererar tillräckligt med intäkter åt Google / Youtube, dessutom editerar de befintliga filmer utan att fråga!

Youtube KOMMER att börja ta betalt.

Är du säker? Visste att de tog bort vissa videoklipp för att de bröt mot upphovsrätten, men inte bara sådär random.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Fan vad synd, har letat efter spelklipp, musikvideor, skojsiga klipp, och hur ska det gå med "wtf?!!" om man inte får skicka in utubeklipp?

12
Skriv svar