Sweclockers prestandatestar Halo Infinite på PC

Robot
Sweclockers prestandatestar Halo Infinite på PC

Hur rulla Halo på? Sweclockers vet!

#Halo-Infinte, #PC, #benchmark


Medlem

Rullar katastrofalt dåligt, iaf på min burk.
Fascinerande hur pass dåligt optimerat det är, när det inte ser det minsta grafiskt imponerande ut förutom i cutscenes. Ser överlag väldigt gammalt ut.

Kantat med horribelt grötig grafik, stutter, framepacing-problem, låg fps på animationer osv, osv.

Fattar inte hur det kan glida så pass dåligt när det inte är i närheten av lika imponerande som RDR2 & Doom Eternal tex, som jag rullar runt 100 knutar.

Snacka om att speleti övrigt känns fattigt och gammalt.
Samma trötta värld rakt igenom, samma gameplay som för 20 år sen. Nya klämchecka Cortanakopian knäpper med fingrarna 500 gånger, Master Chief som frågar "is there a problem" och den arga flåsande spanjoren vart man ganska led på väldigt fort... men det är också allt som spelet var.

Besviken, även fast man inte är ett Halo-fän. 😐

Medlem
Skrivet av Razken:

Rullar katastrofalt dåligt, iaf på min burk.
Fascinerande hur pass dåligt optimerat det är, när det inte ser det minsta grafiskt imponerande ut förutom i cutscenes. Ser överlag väldigt gammalt ut.

Kantat med horribelt grötig grafik, stutter, framepacing-problem, låg fps på animationer osv, osv.

Fattar inte hur det kan glida så pass dåligt när det inte är i närheten av lika imponerande som RDR2 & Doom Eternal tex, som jag rullar runt 100 knutar.

Snacka om att speleti övrigt känns fattigt och gammalt.
Samma trötta värld rakt igenom, samma gameplay som för 20 år sen. Nya klämchecka Cortanakopian knäpper med fingrarna 500 gånger, Master Chief som frågar "is there a problem" och den arga flåsande spanjoren vart man ganska led på väldigt fort... men det är också allt som spelet var.

Besviken, även fast man inte är ett Halo-fän. 😐

Vet inte vad du kör på men det är optimerat för AMD...

Medlem
Skrivet av Razken:

Rullar katastrofalt dåligt, iaf på min burk.
Fascinerande hur pass dåligt optimerat det är, när det inte ser det minsta grafiskt imponerande ut förutom i cutscenes. Ser överlag väldigt gammalt ut.

Kantat med horribelt grötig grafik, stutter, framepacing-problem, låg fps på animationer osv, osv.

Fattar inte hur det kan glida så pass dåligt när det inte är i närheten av lika imponerande som RDR2 & Doom Eternal tex, som jag rullar runt 100 knutar.

Snacka om att speleti övrigt känns fattigt och gammalt.
Samma trötta värld rakt igenom, samma gameplay som för 20 år sen. Nya klämchecka Cortanakopian knäpper med fingrarna 500 gånger, Master Chief som frågar "is there a problem" och den arga flåsande spanjoren vart man ganska led på väldigt fort... men det är också allt som spelet var.

Besviken, även fast man inte är ett Halo-fän. 😐

Testade spelet på grund av bra betyg på FZ.
Måste säga ett av de sämsta spelen jag har spelat, fattig miljör tråkiga fiender allt känns fruktansvärt avskalat och repetitivt.

Medlem
Skrivet av Razken:

Rullar katastrofalt dåligt, iaf på min burk.
Fascinerande hur pass dåligt optimerat det är, när det inte ser det minsta grafiskt imponerande ut förutom i cutscenes. Ser överlag väldigt gammalt ut.

Kantat med horribelt grötig grafik, stutter, framepacing-problem, låg fps på animationer osv, osv.

Fattar inte hur det kan glida så pass dåligt när det inte är i närheten av lika imponerande som RDR2 & Doom Eternal tex, som jag rullar runt 100 knutar.

Snacka om att speleti övrigt känns fattigt och gammalt.
Samma trötta värld rakt igenom, samma gameplay som för 20 år sen. Nya klämchecka Cortanakopian knäpper med fingrarna 500 gånger, Master Chief som frågar "is there a problem" och den arga flåsande spanjoren vart man ganska led på väldigt fort... men det är också allt som spelet var.

Besviken, även fast man inte är ett Halo-fän. 😐

Vad har du för hårdvara då?

Medlem
Skrivet av kaugen:

Testade spelet på grund av bra betyg på FZ.
Måste säga ett av de sämsta spelen jag har spelat, fattig miljör tråkiga fiender allt känns fruktansvärt avskalat och repetitivt.

Jag förstår inte varför reccensenter ger "snälla" betyg. Sanningen kommer ju fram när kunderna köper spelet. Vilket leder till missnöje och misstro. Journalister ska skydda konsumenter från företagens skeva marknadsföring.

Geeks Gaming

För mig rullar det på helt okey med mitt 2070super. Ja en del stutter problem men stör inte spelandet direkt.

Jag tycker spelet klart är en 4/5. Nog bästa gameplayet i ett Halo spel. Bra med frihet. Man får verkligen något ut av att göra sido uppdrag. Även om dom är ganska upprepande. Ja det är svårt att slå 1an och 2ans story. Men än så länge är det en bra och stabil story. Med en hel del mystik vilket fick mig att gilla Halo från första början.

Folk skriver fattig miljö? Då vet jag inte vilket spel ni spelar. Ja det mesta är skog men tror inte jag hittat ett enda område där jag känt "Hmm detta har jag sett innan". Ja alla baser ser lite likadana ut men är varierande hur dom utspelar sig.

Bästa är när man spawnar på en FOB och samlar ihop en lite trupp för att rädda några sen har man en mindre armé man kan använda för att ta större baser med.

Medlem

Mitt 1080Ti gillar inte alls utomhusmiljöerna. Inomhus hade jag riktigt bra fps, men utomhus var så horribelt så jag stängde av. Hoppas FSR kommer till spelet! Bör vara standard att DLSS och FSR kommer till titlar nu för tiden kan jag tycka.

Medlem

2080, jag tycker det rullar bra och är riktigt vackert..

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag förstår inte varför reccensenter ger "snälla" betyg. Sanningen kommer ju fram när kunderna köper spelet. Vilket leder till missnöje och misstro. Journalister ska skydda konsumenter från företagens skeva marknadsföring.

Man kan ju inte ta en recension som att den ska återspegla sina egna värderingar, betyget är ju en recesents egna betyg. Är det en välskriven recension så kan man ju ändå läsa o se lite vad man gillar o inte gillar ändå. Tittar man bara på betyget så blir det ju svårt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vet inte vad du kör på men det är optimerat för AMD...

Skulle nog våga påstå att det inte är optimerat alls. 😛

Skrivet av kaugen:

Testade spelet på grund av bra betyg på FZ.
Måste säga ett av de sämsta spelen jag har spelat, fattig miljör tråkiga fiender allt känns fruktansvärt avskalat och repetitivt.

Skulle inte säga att det är sämst, men det är inte heller jättebra. Bara väldigt, vääääldigt mediokert.
Blev väldigt trött på att bli one-shotad av snipers på andra sidan spelplanen... trots att man verkligen flyger runt med grappeln...
Men jag förstår absolut vad du menar. Håller med om att det är otroligt avskalat och repetitivt.
Dock kan jag tycka om repetitiva spel såsom nyaste DOOM-titlarna, men de håller en helt annan klass än dethär HALO-möget.

Skrivet av Lilagröt:

Vad har du för hårdvara då?

i7 8086K, RTX 2080, 32GB RAM, spelet installerat på Nvme SSD. 🙂

Medlem
Skrivet av Razken:

Skulle nog våga påstå att det inte är optimerat alls. 😛

Enligt sweclockers va det det

Medlem
Skrivet av Razken:

Skulle nog våga påstå att det inte är optimerat alls. 😛

Skulle inte säga att det är sämst, men det är inte heller jättebra. Bara väldigt, vääääldigt mediokert.
Blev väldigt trött på att bli one-shotad av snipers på andra sidan spelplanen... trots att man verkligen flyger runt med grappeln...
Men jag förstår absolut vad du menar. Håller med om att det är otroligt avskalat och repetitivt.
Dock kan jag tycka om repetitiva spel såsom nyaste DOOM-titlarna, men de håller en helt annan klass än dethär HALO-möget.

i7 8086K, RTX 2080, 32GB RAM, spelet installerat på Nvme SSD. 🙂

Ok då borde du optimera inställningarna köra någonstans medium/high och kunna få bra FPS. Får se om de optimerat spelet lite mer till jag är på infinite (håller på att tar mig igenom Master chief samlingen)

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ok då borde du optimera inställningarna köra någonstans medium/high och kunna få bra FPS. Får se om de optimerat spelet lite mer till jag är på infinite (håller på att tar mig igenom Master chief samlingen)

Kändes som att jag var "färdig" med spelet efter typ 6-7h, då jag inte upplevde något nytt över huvud taget... så det är avinstallerat för gott 😁.

Håller också på med de tidigare titlarna, dom spelar i en helt annan liga. Speciellt Halo 3 tycker jag sticker ut som ett fantastiskt snyggt och tilltalande spel.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag förstår inte varför reccensenter ger "snälla" betyg. Sanningen kommer ju fram när kunderna köper spelet. Vilket leder till missnöje och misstro. Journalister ska skydda konsumenter från företagens skeva marknadsföring.

Det är ju inte helt så det funkar, de spelar spelet, kanske 5 minuter till 5 timmar och baserar betyget på det och återvänder sedan aldrig. De har de fått spelen och om spelet är lite dåligt så hetsar de väl inte upp sig så värst mycket, spenderar man pengar på riktigt och har förväntat sig en bra upplevelse så blir man nog mer besviken.

När det kommer till prestanda så får jag förutsätta att de som recenserar spel har väldigt, väldigt bra datorer, annars går det ju inte, det hade nog varit bra om man hade kunnat spela massa på flera olika system, men det är nog svårt att fixa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade runt 70 fps i början av spelet, sedan när jag gick utomhus fick jag runt 40 fps. Därefter installerade jag de nya drivrutinerna för Amd därefter runt 70 igen...

Medlem
Skrivet av Razken:

Skulle nog våga påstå att det inte är optimerat alls. 😛

i7 8086K, RTX 2080, 32GB RAM, spelet installerat på Nvme SSD. 🙂

Jag håller med. har 100+ fps men det rullar som en sketen potatis.
2080ti 9900k @ 4.8ghz 1440p

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag håller med. har 100+ fps men det rullar som en sketen potatis.
2080ti 9900k @ 4.8ghz 1440p

Måste vara nåt riktigt j*vla janky med spelet, utöver den horribla prestandan även när settings är neddragna så såg själva bilden fruktansvärt laggig och ojämn ut. Trots att man sitter med en 170hz G-sync monitor.

Spel som Forza Horizon 5 såg helt fantastiskt ut även ifall jag låste bilden till 48. Även Red Dead 2 och andra tunga spel ser väldigt bra ut när det dippar kring 60-70fps. Det är ju hela poängen med G-sync/Freesync.

Medan Halo Infite upplevs som laggigt och extremt ojämnt, oavsett vilken fps jag har.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av itsnotme:

Jag förstår inte varför reccensenter ger "snälla" betyg. Sanningen kommer ju fram när kunderna köper spelet. Vilket leder till missnöje och misstro. Journalister ska skydda konsumenter från företagens skeva marknadsföring.

Sanningen är väl bara att du inte har samma smak som recensenten i det här fallet? En bra spelrecension är konsumentvägledande, men spel ligger betydligt närmre musik och film än vad de gör gräsklippare och matberedare.

Skrivet av Hipshot:

Det är ju inte helt så det funkar, de spelar spelet, kanske 5 minuter till 5 timmar och baserar betyget på det och återvänder sedan aldrig. De har de fått spelen och om spelet är lite dåligt så hetsar de väl inte upp sig så värst mycket, spenderar man pengar på riktigt och har förväntat sig en bra upplevelse så blir man nog mer besviken.

När det kommer till prestanda så får jag förutsätta att de som recenserar spel har väldigt, väldigt bra datorer, annars går det ju inte, det hade nog varit bra om man hade kunnat spela massa på flera olika system, men det är nog svårt att fixa.

Jag hade aktat mig för att dra alla recensenter över den berömda kammen med den typen av påstående. Händer gör det garanterat, men det känns en smula konspiratoriskt att utgå från att det är normen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Sanningen är väl bara att du inte har samma smak som recensenten i det här fallet? En bra spelrecension är konsumentvägledande, men spel ligger betydligt närmre musik och film än vad de gör gräsklippare och matberedare.

Jag hade aktat mig för att dra alla recensenter över den berömda kammen med den typen av påstående. Händer gör det garanterat, men det känns en smula konspiratoriskt att utgå från att det är normen.

Det är en konspiration mot alla recensenter...

Nej men alltså, det är skillnad för en användare att köpa ett spel de väntat på länge och en person som blir tilldelad ett spel att recencera av en sida, även om denna personen verkligen vill spela spelet och detta kan väl bland annat leda till den sortens skillnader man ser mellan användare och recensenter i slutbetyg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt fruktansvärt dåligt optimerat spel. Rent grafikmässigt hade spelet kunnat vara från 2012, men spelet har sämre prestanda än Cyberpunk 2077 när det var som allra sämst. Det "skalar" helt värdelöst också. Du kanske tror att du kommer få spelet att flyta på bättre om du bara drar ner inställningarna? Icke. Skillnaden mellan High och Low är minimal när det gäller bildrutor per sekund.

Medlem

Sjukt dåligt optimerat. Men själv tycker jag att spelet är ett av de vackraste jag har spelat på länge. Har inte heller haft så kul i en singleplayer kampanj sedan Crysis anno 2007.

Vid första anblick så kanske det inte ser så imponerande ut. Men tar man en stund och saktar ner så lägger man märke till hur nyanserad och detaljrik ljussättningen är. Jag tycker också att grafiken har en slags djup som suger in en på ett sätt som inte verkar förekomma i kontemporära spel.

But that of course is just one man's 'opinion'.

Medlem

Vad ni ska krångla till det med era datorer!

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag förstår inte varför reccensenter ger "snälla" betyg. Sanningen kommer ju fram när kunderna köper spelet. Vilket leder till missnöje och misstro. Journalister ska skydda konsumenter från företagens skeva marknadsföring.

En bra recensent ger inte snälla eller hårda betyg... Hen ger objektiva betyg med en sammanfattning som reflekterar personliga preferenser....

Det är det som är svårt, och som gör att inte alla passar som recensenter.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vad ni ska krångla till det med era datorer!

Xbox versionerna är inte fläckfria heller direkt. 😛

Medlem

Tyckte spelet var sjukt kul, rullade på väldigt bra på min gamla burk.

Spelet var på tok för kort dock, fick achivement "cleared main campaign in under 8 hours", vart helt paff när jag förstod att de vart slut.

Medlem
Skrivet av Razken:

Xbox versionerna är inte fläckfria heller direkt. 😛

Jag vet inte.

Jag kör Performance Mode och min TV har VRR, så kanske bara jag som tycker det flyter på fint.

Series X då.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag vet inte.

Jag kör Performance Mode och min TV har VRR, så kanske bara jag som tycker det flyter på fint.

Series X då.

Sure, kan tänka mig att SX är den mest stabila platformen att köra på.

Får dock en känsla av att 343 har tagit sig an för mycket, eftersom det är 5st platformar som spelet gjorts för.

PC porten verkar vara en av de platformarna som fått minst utvecklingstid, därav folks dåliga upplevelser som du ser här ovan.
Så att säga att "hur ni ska krångla till det mer era datorer" känns bara lite frånkopplat 🙃.
Spelet kostar ju ändå över 600 spänn, så det är ju klart man förväntar sig att det ska funka ordentligt.

Medlem

Spelet har problem med micro stutter om du körde frame limit i spelet har jag för mig, eller extern vsync. Digital foundry har en bra genomgång:

https://youtu.be/bCj2wEi80zA

Spelar på series x själv och är överraskad över hur kul jag hade. Bara spelat två timmar så nyss låst upp open world delen men var tvungen att tvinga mig själv att sluta spela då klockan blev mycket.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Sjukt dåligt optimerat. Men själv tycker jag att spelet är ett av de vackraste jag har spelat på länge. Har inte heller haft så kul i en singleplayer kampanj sedan Crysis anno 2007.

Vid första anblick så kanske det inte ser så imponerande ut. Men tar man en stund och saktar ner så lägger man märke till hur nyanserad och detaljrik ljussättningen är. Jag tycker också att grafiken har en slags djup som suger in en på ett sätt som inte verkar förekomma i kontemporära spel.

But that of course is just one man's 'opinion'.

'one mans opinion' men motiverad, och riktigt bra formulerad.... Can respect that 😉

12
Skriv svar