Nu funkar Stadia på LG:s senaste smart-tv

Robot
Nu funkar Stadia på LG:s senaste smart-tv
Medlem

Oavsett vad man tycker om stadia låter detta riktigt häftigt!

Medlem

Stadia marknadsförs otroligt lite/dåligt känns det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu blev man rätt sugen på en ny tv!

Skribent

Väntar faktiskt på att MS ska göra samma sak en xcloud, släppa en app för tv-apparater.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Installerade appen nu, men kör bara Wifi på TVn i nuläget så vet inte hur bra det kommer fungera.

GeForce Now har väl också släppts på LG nyligen, men bara för WebOS 6 tror jag.

Medlem
Medlem

Funkar väldigt bra, dessutom får man 5.1-ljud som inte Chromecast Ultra fixade. Bra också om xCloud och GeForce kan få lite eld i baken och fixa deras molntjänster nu, upplevelsen med Stadia är ju väsentligt mycket bättre än med xCloud till exempel.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

GeForce Now har väl också släppts på LG nyligen, men bara för WebOS 6 tror jag.

Japp, finns ännu inte för min lg cx 🥲

Medlem

Stadia what now?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Japp, finns ännu inte för min lg cx 🥲

Det var väl med låg upplösning dessutom?
Men pallar stadia 4k med LG så är det ju trevligt, kul ifall man vill lira lite långsammare spel som inte kräver reaktionsförmåga och rör sig lite långsammare.
Lite tråkigt med komprimeringen också.

Även ifall det är trevligt med bra appar så ska man såklart aldrig köpa en tv på grund av detta, de blir ganska fort utdaterade och det finns bra stickor billigt som man kan använda istället.

Medlem

Jag är nyfiken på hur många betalar för tjänsten idag.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på hur många betalar för tjänsten idag.

17


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Det var väl med låg upplösning dessutom?
Men pallar stadia 4k med LG så är det ju trevligt, kul ifall man vill lira lite långsammare spel som inte kräver reaktionsförmåga och rör sig lite långsammare.
Lite tråkigt med komprimeringen också.

Även ifall det är trevligt med bra appar så ska man såklart aldrig köpa en tv på grund av detta, de blir ganska fort utdaterade och det finns bra stickor billigt som man kan använda istället.

Skulle jag villa nyttja geforce now eller stadia är det nog bättre att skaffa en shield eller motsvarande

Medlem

Stadia stadigt värre! 🙂

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Många fler än jag trodde det skulle vara.

Medlem

Nu vill jag också ha steam link. Men kommer definitivt prova Stadia. Även om jag inte prenumererar just nu.

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Funkar väldigt bra, dessutom får man 5.1-ljud som inte Chromecast Ultra fixade. Bra också om xCloud och GeForce kan få lite eld i baken och fixa deras molntjänster nu, upplevelsen med Stadia är ju väsentligt mycket bättre än med xCloud till exempel.

Jo stadia är mycket bättre än GF och xc men de behöver uppdatera sin hårdvara så att man kan få fler spel i 4k 60fps (obs inte testat på kanske 9 månader så kan vara helt fel ute)

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jo stadia är mycket bättre än GF och xc men de behöver uppdatera sin hårdvara så att man kan få fler spel i 4k 60fps (obs inte testat på kanske 9 månader så kan vara helt fel ute)

Näe, det ska inte behövas.
Den sitter ju på fler flops än PS5, så det borde inte vara några problem, tydligen så måste spelutvecklarna vara helt värdelösa på att optimera för detta då den i vissa fall presterar sämre än Xbox one X.

Medlem

Inga spel som intresserar på Stadia. Sen finns väl det mesta andra på konsol redan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Inga spel som intresserar på Stadia. Sen finns väl det mesta andra på konsol redan.

Är ju verkligen inte för de exklusiva titlarna man spelar på Stadia. Tänker att antingen använder man tjänsten för att man vill spela AAA-grejer i 4K etc utan att behöva köpa en spelmaskin, eller, som jag, vill ha flexibilitet i hur man spelar. Att kunna köra Destiny på en UHD-tv, växla över till mobil och spela i sängen eller en halvtimme på kassa jobbdatorn - det är oslagbart. Och som sagt, utan några konstiga prenumerationer och märkliga tiers. Köp ett spel, spela. Exakt som på Steam eller PS Store.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Är ju verkligen inte för de exklusiva titlarna man spelar på Stadia. Tänker att antingen använder man tjänsten för att man vill spela AAA-grejer i 4K etc utan att behöva köpa en spelmaskin, eller, som jag, vill ha flexibilitet i hur man spelar. Att kunna köra Destiny på en UHD-tv, växla över till mobil och spela i sängen eller en halvtimme på kassa jobbdatorn - det är oslagbart. Och som sagt, utan några konstiga prenumerationer och märkliga tiers. Köp ett spel, spela. Exakt som på Steam eller PS Store.

Jag hör ofta de som har stadia prisa Destiny 2 till skyarna. Det fick jag gratis med grafikkortet och blev less efter en timme.

Men för de som av någon anledning ej har pc och konsol men ändå är gejmer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag hör ofta de som har stadia prisa Destiny 2 till skyarna. Det fick jag gratis med grafikkortet och blev less efter en timme.

Men för de som av någon anledning ej har pc och konsol men ändå är gejmer.

Uhm Destiny är ju bara ett exempel, poängen är att det finns en bunt fördelar med Stadia som faktiskt är ganska schyssta. Även utan exklusiva titlar.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Uhm Destiny är ju bara ett exempel, poängen är att det finns en bunt fördelar med Stadia som faktiskt är ganska schyssta. Även utan exklusiva titlar.

Har man konsol och pc hemma så ser jag ingen fördel med Stadia.
Att spela på en mobil är helt enkelt inte skönt.
Nintendo switch eller Steam Deck fyller den handhållna bärbara funktionen. Men jag spelar mest hemma ändå. Att jag ska behöva dras med en månadskostnad är heller inget jag föredrar utan jag gör ett köp och spelar ut det jag äger. De fysiska kopior kan jag sedan sälja begangnat och köpa in annat begagnat jag ej spelat.

Nu är jag extremt känslig mot input lag.
Mitt favoritspel Hollow knight äger jag på alla mina konsoler och pc. På switch och ps5 är det nästan ospelbart. Men på series X kan man styra med precision och på pc når jag 144fps och kan då lugnt speedrunna det på 2 timmar. Prövade streama på mobilen och det kändes som ett skämt. Vet inte om Stadia har det spelet men förväntar mig inte att det är bättre input lag än nintendo switch.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har man konsol och pc hemma så ser jag ingen fördel med Stadia.
Att spela på en mobil är helt enkelt inte skönt.
Nintendo switch eller Steam Deck fyller den handhållna bärbara funktionen. Men jag spelar mest hemma ändå. Att jag ska behöva dras med en månadskostnad är heller inget jag föredrar utan jag gör ett köp och spelar ut det jag äger. De fysiska kopior kan jag sedan sälja begangnat och köpa in annat begagnat jag ej spelat.

Nu är jag extremt känslig mot input lag.
Mitt favoritspel Hollow knight äger jag på alla mina konsoler och pc. På switch och ps5 är det nästan ospelbart. Men på series X kan man styra med precision och på pc når jag 144fps och kan då lugnt speedrunna det på 2 timmar. Prövade streama på mobilen och det kändes som ett skämt. Vet inte om Stadia har det spelet men förväntar mig inte att det är bättre input lag än nintendo switch.

Behövs ingen månadsprenumeration, du betalar för de spel du vill spela. Precis som på Steam. Och jag skulle vilja påstå att inputlag, givetvis på en hyfsad uppkoppling minst 50 Mbps ner, är minimal. I princip omärkbar.

Men absolut, fattar att det inte är för dig. Men jag tror du kan se varför det kan tilltala människor som antingen inte vill köpa en dyr maskin eller vill kunna köpa ett spel en gång och spela på alla typer av skärmar.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Inaktiv
Skrivet av niklasalicki:

Och jag skulle vilja påstå att inputlag, givetvis på en hyfsad uppkoppling minst 50 Mbps ner, är minimal. I princip omärkbar.

För mig är det där osanning. Det finns inte ens chans att det inte är märkbart för ett tränat muskelminne. Ge mig ett blindtest på stadia och en standard gaming rigg så hade jag hittat vilken det är som har mest latens 10 av 10 gånger sekunden jag rör kontrollen

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Behövs ingen månadsprenumeration, du betalar för de spel du vill spela. Precis som på Steam. Och jag skulle vilja påstå att inputlag, givetvis på en hyfsad uppkoppling minst 50 Mbps ner, är minimal. I princip omärkbar.

Men absolut, fattar att det inte är för dig. Men jag tror du kan se varför det kan tilltala människor som antingen inte vill köpa en dyr maskin eller vill kunna köpa ett spel en gång och spela på alla typer av skärmar.

Responstid har i stort sätt inget med Mbps att göra, Mbit är bara hur fort du laddar ner data, inte responstiden för nedladdning.
Förstår inte riktigt hur det kan vara så många som gör den missen.
Du kan ha Gbit fiber, men ändå ha dålig responstid.

Man behöver väl visst ha månadsprenumeration?
Man blir väl av med en stor del av sitt bibliotek samt att man blir begränsad till 1080P utan surround och HDR annars?
Men spelar man på telefonen och bara vill spela de spelen som man köpt så måste man väl inte betala iofs....

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Responstid har i stort sätt inget med Mbps att göra, Mbit är bara hur fort du laddar ner data, inte responstiden för nedladdning.
Förstår inte riktigt hur det kan vara så många som gör den missen.
Du kan ha Gbit fiber, men ändå ha dålig responstid.

Man behöver väl visst ha månadsprenumeration?
Man blir väl av med en stor del av sitt bibliotek samt att man blir begränsad till 1080P utan surround och HDR annars?
Men spelar man på telefonen och bara vill spela de spelen som man köpt så måste man väl inte betala iofs....

Nej ingen månadskostnad behövs som sagt, du köper de spel du vill ha och spelar hur länge du vill.

25 Mbps är Stadias egen gräns, men jag skulle säga att 50 Mbps är minimum.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Nej ingen månadskostnad behövs som sagt, du köper de spel du vill ha och spelar hur länge du vill.

25 Mbps är Stadias egen gräns, men jag skulle säga att 50 Mbps är minimum.

Javisst, man "behöver" ingen månadskostnad, dock så får du nöja dig med prestanda från typ 2015 utan surround och HDR då.

Nej, Stadias egen gräns är 10Mbit.
Betalar du för tjänsten och vill köra 4K HDR så vill de ha minst 35Mbit(går det stabilt så borde det inte krävas mer).

Mbps har som sagt inget att göra med responstid.

Stadia hjälpsida

Medlem
Skrivet av niklasalicki:

Behövs ingen månadsprenumeration, du betalar för de spel du vill spela. Precis som på Steam. Och jag skulle vilja påstå att inputlag, givetvis på en hyfsad uppkoppling minst 50 Mbps ner, är minimal. I princip omärkbar.

Men absolut, fattar att det inte är för dig. Men jag tror du kan se varför det kan tilltala människor som antingen inte vill köpa en dyr maskin eller vill kunna köpa ett spel en gång och spela på alla typer av skärmar.

Visst. Finns ju barnfamiljer som kör free to play spel på mobilen. För dem är det säkert en stor uppgradering.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar