343 Industries jobbar på möjligheten att spela om Halo Infinites kampanjuppdrag

Robot
343 Industries jobbar på möjligheten att spela om Halo Infinites kampanjuppdrag

Men det är utmanande på grund av det öppna upplägget.

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

Gamepass-effekten. Släpp spel halvfärdiga för att kunna patcha in funktioner flera månader efter spelsläpp så att folk prenumererar längre.

Medlem

Spelet är helt fantastiskt ändå. Och om det är saker man letar efter. Hittar man dem innan man aktiverar hissen eller går genom dörren. Jag letar överallt efter Spartan Core's, ljudloggar eller what-ever. Dessutom hör man dem när man är i närheten.

Dex
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Gamepass-effekten. Släpp spel halvfärdiga för att kunna patcha in funktioner flera månader efter spelsläpp så att folk prenumererar längre.

Håller med om att det är en väldigt tråkig trend i spelbranschen nu för tiden med att släppa spelen till massorna och sen "göra klart" spelen senare med patcher och uppdateringar, men är extremt tveksam till att det har något med Gamepass att göra då det händer många spel som inte kommer till Gamepass också.

Men helt klart en väldigt tråkig trend och hoppas verkligen det blir förändring på det så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Gamepass-effekten. Släpp spel halvfärdiga för att kunna patcha in funktioner flera månader efter spelsläpp så att folk prenumererar längre.

HAHA som det vore exklusivt till game pass spel? Vilken jävla korrelation du gör

Medlem
Skrivet av Dex:

Håller med om att det är en väldigt tråkig trend i spelbranschen nu för tiden med att släppa spelen till massorna och sen "göra klart" spelen senare med patcher och uppdateringar, men är extremt tveksam till att det har något med Gamepass att göra då det händer många spel som inte kommer till Gamepass också.

Men helt klart en väldigt tråkig trend och hoppas verkligen det blir förändring på det så fort som möjligt.

Kan bara hålla med, och man hoppas ju att EU kan införa bättre Quality testing garantier eller tredjepart-företag får testa spel innan dem släpps på marknaden. Man tycker ju att detta bör kunna ingå i nån form av Konsumentköplag, men visst vi kan refunda spelet och EU lär väl inte sträcka sig längre än så.

I dagsläget betalar vi fullpris på halvfärdiga spel, och det hade aldrig varit ok om det handlar om andra industrier.

Medlem

Egentligen har det väl varit så här innan game-pass också? Att spel släpps ofärdiga, vissa mer/värre än andra. När spelen väl är patchade/fixade finns en guldgruva i valmöjligheter (under förutsättning att det finns något som tilltalar).

Minns när jag fick hem unreal 1998 på cd-skiva och utvecklarna själva (epic games) skickade med en instruktion hur man skulle få spelet att fungera. LGR tar upp det rätt bra här, menar de var ju alla fall ärliga med att spelet är "färdigt". Nu för tiden släpper man spelet först och resten får vänta... eller ännu bättre... släpp en roadmap så ser det ut som att man inte glömt bort spelet.

4:41 i videon.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av noreason:

HAHA som det vore exklusivt till game pass spel? Vilken jävla korrelation du gör

Sa inte att det är exklusivt till gamepass. Det är helt enkelt en effekt av prenumerationstjänster så som Ea play, uplay och gamepass. Alla lika usla.

Du kommer se samma sak hända med Sonys spel den dagen de sjösätter en riktig prenumerationstjänst.

Skrivet av magma:

Egentligen har det väl varit så här innan game-pass också? Att spel släpps ofärdiga, vissa mer/värre än andra. När spelen väl är patchade/fixade finns en guldgruva i valmöjligheter (under förutsättning att det finns något som tilltalar).

Att ett spel är buggat är en sak. Att släppa ett Halo utan stöd för coop är en annan.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Sa inte att det är exklusivt till gamepass. Det är helt enkelt en effekt av prenumerationstjänster så som Ea play, uplay och gamepass. Alla lika usla.

Du kommer se samma sak hända med Sonys spel den dagen de sjösätter en riktig prenumerationstjänst.

Att ett spel är buggat är en sak. Att släppa ett Halo utan stöd för coop är en annan.

Precis, spelet fick i alla fall minus för co-op, vilket jag tycker är helt rätt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Sa inte att det är exklusivt till gamepass. Det är helt enkelt en effekt av prenumerationstjänster så som Ea play, uplay och gamepass. Alla lika usla.

Jag håller med om att det är för djävligt att spel släpps i dåligt skick, men jag håller verkligen inte med om att det skulle ha blivit värre i och med Gamepass/EA Play/Uplay, detta fenomen har funnits ett bra tag innan dess. Sen vet jag inte om jag skulle inkludera Halo i den gruppen spel alls. För mig känns det för tiden exceptionellt polerat och jag har i princip inte stött på några buggar alls, vilket är ovanligt. Jämför med t.ex. battlefield, cyberpunk 2077 (det senare som bekant inte kopplat till en prenumeration). 🤷‍♂️

Jag beundar verkligen dom som orkar ta sig genom "äventyret". Det finns egentligen inget incitament att spela genom kampanjen bara för att den är "ny", det känns nästan som ett onödigt släpp. Men, glad för dom som ser underhållningen i det, jag ser tillbaka på Halo nu med nostalgiska ögon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spela ut det i förrgår. Det var bra men inge otroligt. Älskar open world i halo. Det är en grej jag alltid viljat ha efter 2an vilket har gjort mig besviken på alla andra. Detta känns som rätt steg för halo. Vore kul med snö,öken kartor oså med dock
Skriver som en kratta mrn de är flr ja är utmattad så hjärnan fungerar inte direkt 🤣

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jag håller med om att det är för djävligt att spel släpps i dåligt skick, men jag håller verkligen inte med om att det skulle ha blivit värre i och med Gamepass/EA Play/Uplay, detta fenomen har funnits ett bra tag innan dess. Sen vet jag inte om jag skulle inkludera Halo i den gruppen spel alls. För mig känns det för tiden exceptionellt polerat och jag har i princip inte stött på några buggar alls, vilket är ovanligt. Jämför med t.ex. battlefield, cyberpunk 2077 (det senare som bekant inte kopplat till en prenumeration). 🤷‍♂️

Håller med dig!

Har kört ungefär halva kampanjen i Halo Infinite nu. Har inte stött på en enda bugg, inga krascher eller andra konstigheter. Det "bara funkar", flyter på bra och känns polerat, precis som du säger. Series X.

Sen kan jag så klart tycka det är dåligt att man inte kan spela om uppdragen, stör mig nästan mer på det än att co-op inte finns ännu då jag är lite av en completionist. Vill samla allt men nu har man inget annat val än att börja på en helt ny sparfil efter min första blinda genomspelning.

Sett till vad Halo Infinite är idag så ser jag det definitivt som ett "färdigt spel". Det här med att "ofärdiga" spel skulle släppas med flit på prenumerationstjänster i syfte att hålla kvar folk avfärdar jag som en ganska ointressant konspirationsteori.

Både Cyberpunk 2077 och AC: Valhalla kändes mycket mer ofärdiga än detta enligt mig.

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller med dig!

Har kört ungefär halva kampanjen i Halo Infinite nu. Har inte stött på en enda bugg, inga krascher eller andra konstigheter. Det "bara funkar", flyter på bra och känns polerat, precis som du säger. Series X.

Sen kan jag så klart tycka det är dåligt att man inte kan spela om uppdragen, stör mig nästan mer på det än att co-op inte finns ännu då jag är lite av en completionist. Vill samla allt men nu har man inget annat val än att börja på en helt ny sparfil efter min första blinda genomspelning.

Sett till vad Halo Infinite är idag så ser jag det definitivt som ett "färdigt spel". Det här med att "ofärdiga" spel skulle släppas med flit på prenumerationstjänster i syfte att hålla kvar folk avfärdar jag som en ganska ointressant konspirationsteori.

Både Cyberpunk 2077 och AC: Valhalla kändes mycket mer ofärdiga än detta enligt mig.

Bugg mässigt håller jag med att Halo definitivt inte är ett ofärdigt spel. Men håller med som andra säger att coop kommer 6 månader efter release i ett spel som har varit så populärt i coop kan ses som ett ofärdigt spel just nu.

Men som du sa så finns det många spel med betydligt större problem än Halo och som jag sa innan så tvivlar jag mycket på att gamepass skulle vara problemet. Jag kan förstå att man är orolig att företag kommer köra kvantitet före kvalité på en prenumerationstjänst, men tycker definitivt inte att Xbox har det problemet med gamepass då där är väldigt mycket kvalité på gamepass.

Avstängd
Skrivet av TheRob:

Kan bara hålla med, och man hoppas ju att EU kan införa bättre Quality testing garantier eller tredjepart-företag får testa spel innan dem släpps på marknaden. Man tycker ju att detta bör kunna ingå i nån form av Konsumentköplag, men visst vi kan refunda spelet och EU lär väl inte sträcka sig längre än så.

I dagsläget betalar vi fullpris på halvfärdiga spel, och det hade aldrig varit ok om det handlar om andra industrier.

Jag köper gärna halvfärdiga spel om det betyder att vi kan lämna den totalitära federationen EU. 😋

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag köper gärna halvfärdiga spel om det betyder att vi kan lämna den totalitära federationen EU. 😋

Det är bara att du flyttar?

Undra när de bestämde sig för att skala ner content till release, var det typ efter sommaren 2020?
Antar att de valde fokus någonstans där och då valde bort coop och bestämde sig för vad som var realistiskt att hinna med.

Jag tror nog ändå att de gjort rätt i slutändan och att lösningen vart tillräckligt bra.
Tråkigt med coop och att lite andra features samt variation saknas, fast core upplevelsen verkar ändå vara väloptimerad.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Det är bara att du flyttar?

Jag var här först.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag var här först.

1
Skriv svar