Microsoft ångrar hur de hanterade Fable-skaparen Lionhead Studios

Robot
Microsoft ångrar hur de hanterade Fable-skaparen Lionhead Studios

Och önskar att det fortfarande var en gångbar studio.

#Fable, #Lionhead-studios


Medlem

Synd på en kreativ studio

FM-guru
F.d. Sisyr

Vart är mitt The Movies 2, liksom...

Medlem

Börja med att göra lionheads klassiker tillgängliga och optimerade för nya generationens konsoler. Tror många skulle uppskatta det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dom verkar i alla fall sett vad läxan var här, men har dom använt sig av lärdomen?

Medlem
Skrivet av lerb:

Black & White 3, tack!

I VR

Jag har tyvärr inte så mycket förtroende för hur Microsoft hanterar sina uppköp efter tidigare historik.
Förhoppningsvis så lyckas Phil med det som alla hoppas på att vända skutan när det kommer till detta.

Dock så är det mycket upp till bevis de närmsta 2-3 åren och vi är inte där än även fast Microsoft fansen redan är övertygade och hypade.
Möjligheterna för Microsoft att lyckas har dock aldrig varit större.
Jag tror och hoppas mycket just på 2023 som startskottet för den senaste generationens konsoler, samt att Microsoft Studios förhoppningsvis börjar dra igång karusellen då.

Skribent
Skrivet av lerb:

Black & White 3, tack!

Detta.

Jäklar vad lajbans man haft i B&W-spelen. Man kan ju alltid hoppas att serien står näst på tur att få en reboot efter Fable.

Medlem

Säkert den där jävla Don Mattricks fel!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Dom verkar i alla fall sett vad läxan var här, men har dom använt sig av lärdomen?

Psychonauts 2? MS slängde in mer pengar och tid där som dem fick göra vad dem ville med. Vi fick boss-fighter som annars inte hade varit med överhuvudtaget.

Medlem

X-box gamepass
our goal is too continue to innovate.

Det är nog dessa personer som försöker att förstöra windows med att ta bort start och lägga inställningar på fler ställen än kontrollpanelen mm.

sure lols

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vart är mitt The Movies 2, liksom...

Håller med!

Medlem

Å andra sidan kan man verkligen inte kasta pengar på Molyneux. Det är en man som måste hållas mycket hårt och inte får ha något reellt faktiskt ansvar. Gärna idéspruta, inspiratör, men någon annan som håller mycket, mycket hårt i rodret. Att det fortfarande finns folk som går på vad han säger är rätt häpnadsväckande.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Synd på en kreativ studio

Visst skapade studion mycket charm. Men de (med Peter Molyneux i spetsen) levererade knappt halvt av de lovade och väldigt ofta ljög i diverse intervjuer. Älskar Fable och B&W men de var långt ifrån vad som lovades i media.

1
Skriv svar