Playstation 5-sidopaneler i fem färger släpps 2022

Robot
Playstation 5-sidopaneler i fem färger släpps 2022

Även Dualsense-kontrollen får fler färger än vitt.

#nyhetstips, #playstation-5, #sony


Medlem

Skulle absolut kunna ta en rosa, såg lite fint ut
ontopic eller offtopic, någon som hört någon som hur det gått för Dbrands nya varianter? Är sony kinkiga på de med?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

De skulle gjort originalmodellen i svart som de alltid annars gör, ser sjukt mycket bättre ut både på konsolen och kontrollen än den vita jag har ståendes här hemma!

Medlem

DBrands sidopaneler är snyggare


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Fucking called it
Visste att dom gav sig på företag som dbrand (och andra) som gjorde egna paneler för att börja kröka sina egna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra att de ger ut egna alternativ när de uppenbarligen inte vill att andra gör det. Kunde ju gått Nintendo-vägen och bara stänga ned allt andra försöker göra utan att någonsin fundera över att möta efterfrågan själva.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fucking called it
Visste att dom gav sig på företag som dbrand (och andra) som gjorde egna paneler för att börja kröka sina egna

Känns som SONY börjat få storhetsvansinne de senaste åren med sina många patent, stämningar m.m.

MicroSoft gör tvärtom men det är väl så det alltid varit att ledaren gör lite hur den vill medans 2an går för goodwill.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Helsvart, ja tack! Även om det vore enklare om de bara släppte en helsvart konsol direkt istället. Men lär inte vara alltför svårt att byta paneler. Dock surt om de kostar så mycket som 500 och sen ska de ändå "snart" förkastas när en slim/pro-version kommer ut. Nåväl. Får hoppas de är något billigare än ryktet säger då.

Medlem

Jag behöver inga fler handkontroller, jag behöver inga fler handkontroller, jag be...

Medlem
Skrivet av yonaz:

DBrands sidopaneler är snyggare

Sluta ljug för dig själv 😂


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

De skulle gjort originalmodellen i svart som de alltid annars gör, ser sjukt mycket bättre ut både på konsolen och kontrollen än den vita jag har ståendes här hemma!

Problemet med de svarta modellerna är att de syns inte. De försvinner i mörkret och blir en generisk svart låda i vardagsrummet. Jag minns när min bror uppgradera till PS3 från PS2 och jag hade ingen aning. Lika så när min rumskompis bytte från PS3 till PS4, jag märkte inget (jag spela bara PC då). Det är bättre att ha något som syns, en diskussions startare.

Medlem

Rätt trist att vi inte ska få köpa dem här då.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Problemet med de svarta modellerna är att de syns inte. De försvinner i mörkret och blir en generisk svart låda i vardagsrummet. Jag minns när min bror uppgradera till PS3 från PS2 och jag hade ingen aning. Lika så när min rumskompis bytte från PS3 till PS4, jag märkte inget (jag spela bara PC då). Det är bättre att ha något som syns, en diskussions startare.

Jag tror de flesta tycker tvärtom, dvs hellre nåt som kan försvinna in i tvbänken..

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Fucking called it
Visste att dom gav sig på företag som dbrand (och andra) som gjorde egna paneler för att börja kröka sina egna

Nu gav du mig en bra idé.
Bara ta valfri känd låt. Ändra pitchen med 0,5% och släppa den som min egen. Kanske även slänger in en error.wav från Windows i slutet på låten också men som knappt hörs för att göra den helt min egen. Pengarna kommer att rulla in.

Gissar att du missat att Sony inte bryr sig i dbrands nya design, vilket inte är en 1:1 kopia av original sidopanelerna


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Jag föredrar nog en standard vit, passar bäst in i min vita bokhylla och dammet syns inte lika mycket som på en svart

Medlem

Ps5 kommer se ful ut oavsett färg. Helsvart är väl ändå bäst då den smälter in med mitten skalet.

Men så tittar jag oftast inte på konsolen så jag orkar inte bry mig om att skifta.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Nu gav du mig en bra idé.
Bara ta valfri känd låt. Ändra pitchen med 0,5% och släppa den som min egen. Kanske även slänger in en error.wav från Windows i slutet på låten också men som knappt hörs för att göra den helt min egen. Pengarna kommer att rulla in.

Gissar att du missat att Sony inte bryr sig i dbrands nya design, vilket inte är en 1:1 kopia av original sidopanelerna

Gissar att du missat att Sony inte kan göra något åt dbrands nya design pga att den inte är en kopia men egen design
Därför kan dom inte stämma dem


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Nu gav du mig en bra idé.
Bara ta valfri känd låt. Ändra pitchen med 0,5% och släppa den som min egen. Kanske även slänger in en error.wav från Windows i slutet på låten också men som knappt hörs för att göra den helt min egen. Pengarna kommer att rulla in.

Gissar att du missat att Sony inte bryr sig i dbrands nya design, vilket inte är en 1:1 kopia av original sidopanelerna

Du får nog göra en cover med egna instrument i stället. Det brukar jag göra, men säljer naturligtvis inte musiken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Sidopaneler med speltema nästa?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

One
Medlem

En rosa indikerar på att man spelar för att det är kul så en sådan får det bli

Medlem

Sony är riktigt duktiga.

Sälj den fulaste konsolen på planeten.
Tillverka sedan skal och moduler för att ändra utseende till ett pris av 10% av konsolen.

Profit.

Medlem

Tänk om de gjort som Valve istället och släppt 3D-filer så folk kunde printa sina egna grejer.
Anyway, no chrome, no deal. Med feta fingeravtryck och allt, krom ska det vara! Skulle kunna tänka mig koppar också, eller "rost". Fan, rost hade varit läckert.

Inaktiv
Skrivet av One:

En rosa indikerar på att man spelar för att det är kul så en sådan får det bli

Vad indikerar en blå?

One
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad indikerar en blå?

Även den att man lattjar lite ibland och inte 80% av sin lediga tid. 'sometimes casul' vibe 🙂

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

dbrands nya design pga att den inte är en kopia men egen design
Därför kan dom inte stämma dem

Exakt.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Gissar att du missat att Sony inte kan göra något åt dbrands nya design pga att den inte är en kopia men egen design
Därför kan dom inte stämma dem

(Jag gör en copy-paste från vad jag skrev på Sweclockers)

Jag har inte läst Sonys Design Patent, jag tror inte det är publicerat än. Men patent skrivs så brett som möjligt. Påhittat exempel: Sonys Sidopaneler skulle kunna beskrivas som "Doubled curved surface with multiple attachment pins fastened to said doubled curved surface. o.s.v". Så att göra ventilationshål på sidopanelen bryter fortfarande mot design patentet eftersom att det i så fall fortfarande har "Doubled curved surface with multiple attachment pins fastened to said doubled curved surface. o.s.v".

För att gå runt patentet måste någon av grundelementen tas bort. Så om DBrand hade tillverkat en produkt utan "multiple attachment pins" så hade det gått bra. Tillexempel en design likt en strumpa som träs över hela konsollen (inga "attachment pins"). Vi får se vad som händer med DBrands uppdaterade version, jag tror dessvärre att det är för likt.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Nu gav du mig en bra idé.
Bara ta valfri känd låt. Ändra pitchen med 0,5% och släppa den som min egen. Kanske även slänger in en error.wav från Windows i slutet på låten också men som knappt hörs för att göra den helt min egen. Pengarna kommer att rulla in.

Du fick mig att tänka på denna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ända sen första gången man fick se hur smidigt panelerna gick att ta loss har jag förväntat mig nya färger. Kändes som ett klockrent tillbehör. 500:- tycker jag dessutom känns som ett vettigt pris om det nu hamnar därikring vill säga. Trodde nog att mittdelen på kontrollen även den skulle komma som tillbehör i olika färger men det återstår väl att se.

Jag tycker ändå det är kul med alternativ, speciellt officiella som sitter som de ska så sånt här är jag helt klart för.

Medlem

Känner ändå att de missar ett öppen mål med att inte inkludera en PS1-grå.
Den PS1-grå PS4:an var oerhört läcker och de mockups jag sett på Dualsense likså.

https://pbs.twimg.com/media/EuOe8axXEAMhHJm?format=jpg&name=l...

Medlem
Skrivet av itsnotme:

(Jag gör en copy-paste från vad jag skrev på Sweclockers)

Jag har inte läst Sonys Design Patent, jag tror inte det är publicerat än. Men patent skrivs så brett som möjligt. Påhittat exempel: Sonys Sidopaneler skulle kunna beskrivas som "Doubled curved surface with multiple attachment pins fastened to said doubled curved surface. o.s.v". Så att göra ventilationshål på sidopanelen bryter fortfarande mot design patentet eftersom att det i så fall fortfarande har "Doubled curved surface with multiple attachment pins fastened to said doubled curved surface. o.s.v".

För att gå runt patentet måste någon av grundelementen tas bort. Så om DBrand hade tillverkat en produkt utan "multiple attachment pins" så hade det gått bra. Tillexempel en design likt en strumpa som träs över hela konsollen (inga "attachment pins"). Vi får se vad som händer med DBrands uppdaterade version, jag tror dessvärre att det är för likt.

Attachement pins har använts i decennier för tex gamla mobilskal etc så det skulle aldrig hålla i rätten, men det går bra försöka skrämmas med det.

12
Skriv svar