Peter Molyneux jobbar på nytt spel – med NFT och blockkedjor

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här låter som pyramidspel som Earth 2 t ex.

https://pbs.twimg.com/media/FDdiYAnVkAQeiKZ.jpg

Ja, det var min första tanke med. Men ingen kan väl vara förvånad över att just Molyneux hoppar på NFT-tåget.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hans idéer är ju skoj även om alla spelen inte är det.
Känns som ett VR black & white kanske hade varit något. Jobbigt att flyga i VR dock hmm.

Vad hette det där mobilspelet där man skulle klicka på massa bubblor i all oändlighet.
Känns som han går på spelidé först och allra sist hur kul det är att spela..funkar ibland och många gånger inte alls

Medlem
Skrivet av aholman:

Vad hette det där mobilspelet där man skulle klicka på massa bubblor i all oändlighet.

Curiosity: What's Inside the Cube?

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Hur gick det med kuben alla hackade sönder tillsammans och kärnan innehöll ett hemligt pris bara en kunde vinna?

Jodå, det bidde en "vinnare". Men ja, Molyneux etc..

https://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity:_What%27s_Inside_the_...

Medlem

Jamen det är väl KLART att han gör.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Oh no hide the women and children the Molyneux is back!

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Hur gick det med kuben alla hackade sönder tillsammans och kärnan innehöll ett hemligt pris bara en kunde vinna?

Vinnaren skulle bli någon from av gud i Godus, men spelet nådde aldrig det stadiet. Bryan, som han hette, vann alltså inget mer än ett tomt löfte.

Medlem
Skrivet av maq777:

Curiosity: What's Inside the Cube?

Det var någon slags enkel by-simulator. Det enda man egentligen gjorde i slutändan var att klicka på bubblor. Sedan växte byn.
Godis hette det.

Kuben var ju ändå coolt som experiment och tekniskt intressant. Spelmekaniskt var det knappt ett spel.

Medlem
Skrivet av aholman:

Det var någon slags enkel by-simulator. Det enda man egentligen gjorde i slutändan var att klicka på bubblor. Sedan växte byn.
Godis hette det.

Kuben var ju ändå coolt som experiment och tekniskt intressant. Spelmekaniskt var det knappt ett spel.

Det måste jag missat. Du har inte lyckas klura ut vad det hette än?

edit: Jag är nog inte läskunnig. Glöm frågan. Själv tyckte jag Godus var lite småkul, i alla fall till en början...

12
Skriv svar