Quantic Dreams Star Wars Eclipse kanske inte släpps förrän "tidigast" 2025

Robot
Quantic Dreams Star Wars Eclipse kanske inte släpps förrän "tidigast" 2025

Är "tre–fyra år bort" påstås det.

#quantic-dream, #star-wars-eclipse


Medlem

Hinner hända mycket i spelvärlden på fyra år...

Medlem

Varför ens släppa en trailer då?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Varför ens släppa en trailer då?

Varför ens utannonsera det? så sjukt onödigt. 1år innan MAX kan jag köpa.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ens utannonsera det? så sjukt onödigt. 1år innan MAX kan jag köpa.

Personligen så tycker jag det är ok att säga man jobbar på det, så vet jag. Men en trailer och sen säga ca 3-4 år kvar. Det ger ju ingen mening.

Avstängd

Hahahaha wow... så spelet släpps strax innan ps6 då.

Medlem

Trailer som ser skitsnygg ut idag. Sen en massa strul med utvecklingen, avhopp och byte av studios. Sen ett spel om fyra-fem år som inte är i närheten av lika snyggt som trailern man visar nu. Ofärdigt och buggigt.

Medlem

Det var en diskussion här på FZ i våras kanske, där frågan var, hur långt innan är det rimligt att utannonsera ett spel..
Quantiq dreams har svaret på hur man inte ska göra.
Lite Elder scrolls VI varning på det. Men det spelet kommer ju knappast den här generationen

Medlem
Medlem

Vad som förvånar mig är att inte fler ifrågasätter att det är Quantic Dream som gör spelet, de är ju kända för att göra mycket "on the rail" experiences som med Heavy Rain osv. (Jag älskade Heavy Rain, Beyond osv när de kom).

Men det känns väl kanske lite väl uttjatat nu och inte passande för den här typen av spel kan jag tycka? Man har ju ingen aning om hur de har tänkt att genomföra det?

Hoppas de lyckas iallafall, men att släppa en trailer med så lite information ger mig Bethesda Starfield vibbar.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Vad som förvånar mig är att inte fler ifrågasätter att det är Quantic Dream som gör spelet, de är ju kända för att göra mycket "on the rail" experiences som med Heavy Rain osv. (Jag älskade Heavy Rain, Beyond osv när de kom).

Men det känns väl kanske lite väl uttjatat nu och inte passande för den här typen av spel kan jag tycka? Man har ju ingen aning om hur de har tänkt att genomföra det?

Hoppas de lyckas iallafall, men att släppa en trailer med så lite information ger mig Bethesda Starfield vibbar.

Det kommer bli en rail-QTE flopp..

Fattar inte varför Disney öht ens övervägde QD som utvecklare

Medlem
Skrivet av werme:

Det kommer bli en rail-QTE flopp..

Fattar inte varför Disney öht ens övervägde QD som utvecklare

Känner det också på mig

Medlem
Skrivet av werme:

Det kommer bli en rail-QTE flopp..

Fattar inte varför Disney öht ens övervägde QD som utvecklare

För att försvara Quantic Dream lite så har de väl inte gjort speciellt många floppar? QTE dock^^.

Gillade Fahrenheit som attan när det släpptes även om det spårade ut lite mot slutet vad jag vill minnas, Heavy Rain var även det riktigt bra. Beyond har jag inte spelat och Detroit var ok i mina ögon. Star Wars börjar väl däremot kännas ganska uttjatat? Jag är långt ifrån ett fan men förstår inte riktigt hur man kan hålla lågan brinnande när man blir överkörd hela tiden?

Jedi Fallen order har jag dock varit sugen på en massa gånger men aldrig fått tummen ur.

Medlem
Skrivet av werme:

Det kommer bli en rail-QTE flopp..

Fattar inte varför Disney öht ens övervägde QD som utvecklare

Därför att de vill ha ett storyfokuserat Star Wars-spel..? Det finns ju ingen utvecklare som ens kommer i närheten när det kommer till produktionsvärde och storyfokus. Sen kan man säga vad man vill om lösa trådar och logiska missar i berättelsen, personligen älskade jag Heavy Rain och inga av, exempelvis, Telltale Games spel har kommit i närheten när det kommer till faktiska konsekvenser.

Skrivet av Laddemannen:

Varför ens släppa en trailer då?

This though, word.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

CFW
Medlem

High republic-eran…kunde nästan skriva hela det innan jag gäspade mig sönder och samman. 0 intressant, hoppas det floppar.

Lustigt att folk diskuterar om EA ska bli av med SW-licensen eller inte. Disney är de som borde bli av med SW; dekonstruerat, förstört och söndertrampat. Rykande ruiner är det enda som nu återstår.

Skrivet av Laddemannen:

Varför ens släppa en trailer då?

Jag kan tänka mig att det finns investerare som vill veta varför de binder upp en massa miljoner och kompetens i ett flerårigt projekt.

De behöver inte ha ett PR-maskineri för att kunna söka rätt kompetens och samtidigt hålla projektet hemligt. De slipper dessutom att deras anställda ska tvingas hålla käften kring vad de arbetar med i flera år.

Själv tyckte jag det var ganska trevligt tilltag. QD gör bra spel och jag hoppas de kan tillföra något nytt till Star Wars än de trötta spel vi fått de senaste åren.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av CFW:

High republic-eran…kunde nästan skriva hela det innan jag gäspade mig sönder och samman. 0 intressant, hoppas det floppar.

Lustigt att folk diskuterar om EA ska bli av med SW-licensen eller inte. Disney är de som borde bli av med SW; dekonstruerat, förstört och söndertrampat. Rykande ruiner är det enda som nu återstår.

Är inte helt enig med Disney enbart förstört SW. Ja den nyaste trilogin var fruktansvärd MEN(!), vi har fått The Mandolorian, Rouge One, Han Solo ( jag gillade iaf den) och nu kommer också Boba Fett serien som också kan ha potential. Men vi tycker alla olika och så är det med det.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ens utannonsera det? så sjukt onödigt. 1år innan MAX kan jag köpa.

Att släppa en trailer 5 år innan spelet väntas vara klart osar överhypning a la Cyberpunk 2077 lång väg.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Att släppa en trailer 5 år innan spelet väntas vara klart osar överhypning a la Cyberpunk 2077 lång väg.

Håller med. Man skulle tro att ngn måste ngn i spelindustrin ha lärt sig av andras misstag. Antagligen tror många att det är ju inte se "de andra"....
Men som ngn annan skrev, antagligen typ aktieägare som ska tillfredställas, eller ngt liknade.

Medlem

Vilka idioter 🤣🤣🤣🤣

Medlem

Så himla onödigt.. 2025... Allvarligt

Kan hända så mycket till dess, kommer troligen läggas ner innan vi får se riktigt gameplay, sedan kommer massa koncept bilder på spelet.

Medlem

Jag tyckte Alan Wake-annonseringen är på "gränsen" men det är bara för jag älskar Remedy. Det kommer 2023. Men detta är ju sanslöst lång tid.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skrivet av RaXha:

Att släppa en trailer 5 år innan spelet väntas vara klart osar överhypning a la Cyberpunk 2077 lång väg.

Eller att de vill locka till sig utvecklare som är sugna på att arbeta med SW-varumärket.
Eller att de bara brukar utveckla ett spel i taget och då slipper de förklara varför de "inte jobbar på något" under flera år.
Eller att det ska knytas samman med andra projekt inom High Republic-eran Disney vill sparka loss.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Undra vilket som kommer släppas först, Star Wars Eclipse eller nya Indiana Jones spelet? Ska bli kul att se hur dom blir. Vill minnas att det fanns planer på ett äventyrsspel i Star Wars universumet redan under Lucasarts tid som aldrig förverkligades.

Lagom till tatatatatata taaaam

Ps6 (@@)

1
Skriv svar