Dr. Disrespect öppnar spelstudio med Halo- och COD-veteraner

Robot
Dr. Disrespect öppnar spelstudio med Halo- och COD-veteraner

Midnight Society ska skapa pvp-skjutare.

#Dr-disrespect, #Midnight-society


Medlem

Hahaha hahaha vilket skämt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk
Skrivet av miffot:

Hahaha hahaha vilket skämt

Varför då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja, varför inte? Han har erfarenhet av industrin som designer, konsument och underhållare och har lyckats plocka ihop ett kompetent team.

Dessutom har han ju starka åsikter om så gott som allt, så nu är det upp till bevis om han själv kan leverera en produkt som folk gillar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låter som en smart investering när man lever på spelande, lär ju inte bli några större problem att marknadsföra heller

Medlem

Herregud vad jag avskyr allt som har med streamare att göra, snälla ta mig tillbaka till en tid innan allt trams som förpestar spelvärlden


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av miffot:

Hahaha hahaha vilket skämt

Hans bakgrund är ju just spelutvecklare. Så speciellt konstigt är det ju inte.

Medlem
Skrivet av Angelino:

Herregud vad jag avskyr allt som har med streamare att göra, snälla ta mig tillbaka till en tid innan allt trams som förpestar spelvärlden

Förstår inte riktigt hur det kan vara så jobbigt för dig.
Man tvingas ju inte på något vis att ha något med streamare att göra om man inte vill.
Varför inte köra på det man gillar och bara strunta i det man inte gillar?

Medlem
Skrivet av puban:

Förstår inte riktigt hur det kan vara så jobbigt för dig.
Man tvingas ju inte på något vis att ha något med streamare att göra om man inte vill.
Varför inte köra på det man gillar och bara strunta i det man inte gillar?

Finns ju fler anledningar till att avsky streamers än att inte gilla deras innehåll dock.
Skulle nästan vilja påstå att det är en aning problematiskt hur vissa fans dyrkar dessa som några slags gudar och agerar deras personliga lilla armé.

XQC och Trainwreckz är ju några exempel på personer som har betett sig riktigt vidrigt och använt sin följarbas för att göra livet riktigt tråkigt för mindre streamers.

Medlem

Får man gissa att det blir ett BR?

Gnällkuk
Skrivet av loerk:

Finns ju fler anledningar till att avsky streamers än att inte gilla deras innehåll dock.
Skulle nästan vilja påstå att det är en aning problematiskt hur vissa fans dyrkar dessa som några slags gudar och agerar deras personliga lilla armé.

XQC och Trainwreckz är ju några exempel på personer som har betett sig riktigt vidrigt och använt sin följarbas för att göra livet riktigt tråkigt för mindre streamers.

Visst, men det finns ju rövhattar inom alla branscher och områden. Jag skulle vilja hävda att merparten av streamers spelar spel och underhåller sina följare utan att för den delens skull bete sig dåligt. Har aldrig följt eller kommer följa Dr. Disrespect men jag kan klart se potentialen i det han ämnar skapa.

Han är en välkänd profil, drar in miljoner och har således både en extremt stabil grund att stå på både marknadsmässigt och ekonomiskt. Lägg där till att han har bakgrunden som krävs och garanterat speltiden i diverse fps-spel för att ha en extremt god inblick i scenen. Till sin studio har han dessutom värvat ett gäng duktiga utvecklare, så allt skulle jag säga finns på plats för framgång.

Sen att detta inte är någon garant för framgång är rätt självklart, det kan bli för ambitiöst eller kantas av hybris och brist på ledarskap eller tydliga mål, men det går ju att säga om i princip varenda aaa-titel idag. Vi får se helt enkelt, men jag tvivlar inte på potentialen i hans nygrundade studio.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snacka om att bege sig in på en övermättad marknad. GLHF.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Visst, men det finns ju rövhattar inom alla branscher och områden. Jag skulle vilja hävda att merparten av streamers spelar spel och underhåller sina följare utan att för den delens skull bete sig dåligt. Har aldrig följt eller kommer följa Dr. Disrespect men jag kan klart se potentialen i det han ämnar skapa.

Han är en välkänd profil, drar in miljoner och har således både en extremt stabil grund att stå på både marknadsmässigt och ekonomiskt. Lägg där till att han har bakgrunden som krävs och garanterat speltiden i diverse fps-spel för att ha en extremt god inblick i scenen. Till sin studio har han dessutom värvat ett gäng duktiga utvecklare, så allt skulle jag säga finns på plats för framgång.

Sen att detta inte är någon garant för framgång är rätt självklart, det kan bli för ambitiöst eller kantas av hybris och brist på ledarskap eller tydliga mål, men det går ju att säga om i princip varenda aaa-titel idag. Vi får se helt enkelt, men jag tvivlar inte på potentialen i hans nygrundade studio.

Jo jag skrev ju positivt om just detta skeende i ett inlägg innan.
Många streamers är ju helylle, jag reagerade mest på "ignorera och gå vidare om det inte passar" attityden.

Medlem

Gillar det, så länge det drivs med passion för spelupplevelsen (läs, Josef Fares)

Medlem
Skrivet av loerk:

Finns ju fler anledningar till att avsky streamers än att inte gilla deras innehåll dock.
Skulle nästan vilja påstå att det är en aning problematiskt hur vissa fans dyrkar dessa som några slags gudar och agerar deras personliga lilla armé.

XQC och Trainwreckz är ju några exempel på personer som har betett sig riktigt vidrigt och använt sin följarbas för att göra livet riktigt tråkigt för mindre streamers.

Samma logik går att applicera på folk som tittar på sport, och specifika proffs-spelare.

eld
Medlem
Skrivet av Angelino:

Herregud vad jag avskyr allt som har med streamare att göra, snälla ta mig tillbaka till en tid innan allt trams som förpestar spelvärlden

Nej fyfan med spelvärlden, bara full med sex och våld, det var bättre innan spel existerade!

Medlem
Skrivet av eld:

Nej fyfan med spelvärlden, bara full med sex och våld, det var bättre innan spel existerade!

Ja precis! Då var det aldrig någon som bråkade eller hade sex ;P


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

PVP-Multiplayer? är inte det lite redundant, hur skulle du kunna PVP:a utan multiplayer? *SKÅL*!

Skribent
Skrivet av Esri:

PVP-Multiplayer? är inte det lite redundant, hur skulle du kunna PVP:a utan multiplayer? *SKÅL*!

Ridå, jag går och lägger mig nu.

Avstängd

Det blir upp till bevis då med tanke på allt snack Dr. Disrespect har haft i sina streams om "Hur han bannemig kunde göra ett riktigt bra spel om han bara fick resurserna tilldelade sig." Nu har han det.

Frågan är inte om även han kommer att gå över till den onda sidan (mikrotransaktioner) när han frestats tillräckligt - dvs., sett hur ofattbart kostnadseffektivt det är för lönsamhet inom spelindustrin.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför då?

För jag tror inte 10öre att han kan få fram en bra ide


signatur

Spela spel är kul ibland.

eld
Medlem
Skrivet av miffot:

För jag tror inte 10öre att han kan få fram en bra ide

Baserar du det på hur mycket du ogillar honom som streamer eller var det något annat?

Gnällkuk
Skrivet av miffot:

För jag tror inte 10öre att han kan få fram en bra ide

Skrivet av eld:

Baserar du det på hur mycket du ogillar honom som streamer eller var det något annat?

100%


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det ska bli intressant att se hur exakt likt detta kommer vara COD osv.

Allt för snabba pengar.

Medlem

Måste väl inkludera ett battle royale-läge då, med tanke på hur han klagade över att Halo Infinite inte skulle överleva längre än 1-2 veckor, med tanke på att det inte innehåller ett sådant läge. Allt annat vore hyckleri.

Medlem

Dr. Disrespect är så full av sig själv att det rinner över. Riktig dåre!
...det här kan fasen bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av Angelino:

Herregud vad jag avskyr allt som har med streamare att göra, snälla ta mig tillbaka till en tid innan allt trams som förpestar spelvärlden

Avundsjuk?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eld:

Baserar du det på hur mycket du ogillar honom som streamer eller var det något annat?

Streamer, men även generellt, tror hans ider skulle va något han själv och hans tittare skulle dyrka men ingen annan,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Låter som ett vanity project.

Medlem

Ska bli väldigt kul och se om han lyckas att skapa ett spel som han orkar med.
Just nu är det fett mycket gnäll på alla spel.
Iof det är ju lite kul och se han flippa ut.

12
Skriv svar