Robot
The Gunk

Steamworld-studion byter pixlar mot polygoner. Resultatet är platt.

#image-and-form, #the-gunk, #thunderful-publishing


Medlem

Trist! Då slipper jag ödsla tid på detta 👍

Gnällkuk

“Steamworld-ensemblem må vara bokstavligt platta, men The Gunk-duon är platt på riktigt. Jag vet vad jag föredrafplattr.“

Här blev det så tråkigt att vår käre recensent däckade över tangentbordet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ouch! Tråkigt att höra. Jag ser fortfarande fram emot att få testa, finns ju ändå på Gamepass.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

“Steamworld-ensemblem må vara bokstavligt platta, men The Gunk-duon är platt på riktigt. Jag vet vad jag föredrafplattr.“

Här blev det så tråkigt att vår käre recensent däckade över tangentbordet.

Det där kan vara ett fall av "Ah, det var DÄR min markör var när jag trodde jag skrev i ett annat fönster." Och jag kan vara den skyldiga.


signatur
Skribent
Skrivet av Bennii:

Ouch! Tråkigt att höra. Jag ser fortfarande fram emot att få testa, finns ju ändå på Gamepass.

Jag rekommenderar och testa. Jag pratade om spelet på podden Öppna världar igår och även om vi också var kritiska så är spelet ändå mysigt på sitt vis. Tror i mitt fall att jag kanske förväntade mig något mer än vad jag fick, när jag sen skalade ner dessa förväntningar tyckte jag spelet var trevligt. Det är inte så långt heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tusan, såg fram emot detta. Steamworld är grymma spel och trodde detta skulle bli nästa WC>WOW.

Medlem

Ska ändå testa detta, tror jag kan tycka om det för vad det är!

Medlem

Hoppsan, länge sen man såg en 2a på FZ.(Om inte minnet sviker mig)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

Det jag sett ser mysigt och chillaxing ut, blir till att bilda sig en egen uppfattning via Game Pass!


signatur

Jump in.

Medlem

Körde en timme efter jobbet idag. Mitt första intryck är ändå rätt positivt. Mer äventyr än action än så länge vilket jag gillar. Kan dock tänka mig att gunksugningen kan bli lite enformig i längden. Kommer nog att fortsätta att spela ikväll så får se om jag ändrar uppfattning.

Medlem

Ska testa spelet ändå det finns ju på Gamepass. Ser rätt mysigt ut, gillar grafiken.

Medlem

Testat ca 1h då en del verkade gilla det. Det räckte.

Jag förstår utvecklarna som vill bredda sig men i och med detta spela har man tappat sin kärngrupp skulle jag säga.

Medlem

Nu ska jag inte vara någon domedagsprofet. Men, jag uppskattade Gunk betydligt mer än Halo Infinity.
Ta från det vad ni vill.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skribent

Öppna Världar

Här är min lilla åsikt från Öppna världar för den som är intresserad.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Öppna Världar

Här är min lilla åsikt från Öppna världar för den som är intresserad.

Struntar i din åsikt. Vill bara höra din röst.

EDIT: Du låter mycket manligare än du ser ut.

<3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Struntar i din åsikt. Vill bara höra din röst.

EDIT: Du låter mycket manligare än du ser ut.

<3

hahaha dagens skratt!


signatur

"Writer and Fighter"

Lirade igenom det och tyckte att det var mysigt oc helt ok. Absolut värt att spela igenom en gång

NuZ
Testpilot

Alltså min uppfattning av spelet är att det är sjukt snyggt, älskar art stylen i spelen. Men gameplay blev snabbt tråkigt och det är ganska platt spelet. Trist men som recensenten skriver, bättre nästa gång för svenskarna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Alltså min uppfattning av spelet är att det är sjukt snyggt, älskar art stylen i spelen. Men gameplay blev snabbt tråkigt och det är ganska platt spelet. Trist men som recensenten skriver, bättre nästa gång för svenskarna

hmpf, tråkigt, såg ju fram emot detta. Men men, kan ju offra en timme av mitt liv då det ändå finns på Game Pass för att testa.
Det ligger för mycket fokus på att spel ska vara snygga, är väl så dom sticker ut. För mig var det samma med Kena: Bridge of Spirits, jag stod ut några timmar innan jag stängde av.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

hmpf, tråkigt, såg ju fram emot detta. Men men, kan ju offra en timme av mitt liv då det ändå finns på Game Pass för att testa.
Det ligger för mycket fokus på att spel ska vara snygga, är väl så dom sticker ut. För mig var det samma med Kena: Bridge of Spirits, jag stod ut några timmar innan jag stängde av.

Ja precis, få bryr sig om gameplay nu för tiden. Där är väl indie som bäst.

Inte provat Kena än tyvärr.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det är mysigt, men jag tröttnade lite på att sunka upp allt gunk hela tiden, hoppas på att få något tillbehör till handsken så att det går fortare.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har förvisso bara spelat nu på förmiddagen och är inte på långa vägar klar med spelet. Men... Känns som recensenten hade helt andra förväntningar än vad jag hade. Lite väl hård recension. Inte fasen är det väl en 2a? Jag hade det rätt trevligt och gillade spelmekaniken. Kommer spela vidare.

Medlem

Har nu rullat eftertexter på det och för mig är det en solklar trea, varken mer eller mindre. Tycker dialogen mellan Rani och Becks ändå är ganska mysig och visst är spelmekaniken ganska trött, men samtidigt. Sådana här spel är ganska sköna att spela igenom ibland, allt behöver inte vara komplicerat.

Känns lite som att recensenten gick in i det här med helt andra förväntningar än vad jag gjorde. Förväntade mig i stort sett inget alls och blev ändå ganska nöjd. Tycker att längden är alldeles utmärkt för ett sådant här spel och letar man kanske efter en lite avkopplande paus mellan diverse tyngre spel tycker jag gott att man kan ge The Gunk en chans.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det är mysigt, men jag tröttnade lite på att sunka upp allt gunk hela tiden, hoppas på att få något tillbehör till handsken så att det går fortare.

Det finns det, du kan uppgradera så att du kan suga upp längre ifrån och på en större yta. Det blir mycket sugande oavsett men ändå. Tur att spelet är kort.

Tycker att spelet är mysigt. Ingen GOTY precis men 3.5/5 åtminstone.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blackwolfe:

Det finns det, du kan uppgradera så att du kan suga upp längre ifrån och på en större yta. Det blir mycket sugande oavsett men ändå. Tur att spelet är kort.

Tycker att spelet är mysigt. Ingen GOTY precis men 3.5/5 åtminstone.

Har lyckats missa detta, och är snart klar med spelet. Man ska tydligen scanna mer stuff.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Lirat igenom nu, det tar inte många timmar. 5-6 som mest. Jag tror mig börja skönja ”Gamepass-spel” som begrepp och det har för mig ingen negativ klang. Enklare spel som är småcharmiga men som max bjuder på slöspelande, inga ÅS-kandidater.

Det känns som studion hade kunnat ta ut svängarna lite mer, göra något mekanik lite djupare. Starkast lyser designen, och att suga upp Gunk. Det är något visst med att göra världen lite finare. Kolla bara på hur hela Powerwash-fenomenet exploderat. Men det tas aldrig till sin spets. Uppgraderingarna fullkomligen ber om att få användas i Metroidvania-sammanhang men blir aldrig en vital del av spelet, så att dammsuga miljöerna efter resurser blir aldrig den drivkraft små gömda skrymslen signalerar. Plattformspusslen ligger och sjuder, får lite kraft mot slutet, men det fanns helt klart mer potential.

Jag vill ha mer av allt egentligen men ångrar inte att jag drog igenom det.


signatur
Medlem

Mysigt spel som man kan luta sig tillbaka och glida genom, en klar 3 av 5 från mig


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Frilansare

Något att spela med 10-åringen kanske?

Ambassadör
Xbox

Spelar det nu, mysigt lir. Ganska precis vad jag förväntat mig, avkopplande och trevligt att utforska. 3/5 !


signatur

Jump in.

12
Skriv svar