Här är systemkraven för Final Fantasy VII Remake till PC

Robot
Här är systemkraven för Final Fantasy VII Remake till PC

Och spelets höga pris har försvunnit från butikssidan.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem

Ett "nextgen patchat" ps4-spel har som tur är inga "nextgen-krav"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

80 € !? 🤔

Japanerna kör tydligen aprilskämt i december. 🤑

ZF
Medlem
Skrivet av A1200G:

80 € !? 🤔

Japanerna kör tydligen aprilskämt i december. 🤑

Detta är nog bara wind-uppen till skämtet.

Det riktiga är att det är halva spelet. (och även halva priset då..)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett "nextgen patchat" ps4-spel har som tur är inga "nextgen-krav"

Hur länge är PS5 och XBOXSX nextgen? De har varit ute i över ett år

Medlem

Systemkraven ser ju helt okej ut, det gör mig lite lättad ändå. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Krav på Epic-butiken?

Tråkigt, hade varit kul att testa. Får hoppas att det kommer till Steam senare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Krav på Epic-butiken?

Tråkigt, hade varit kul att testa. Får hoppas att det kommer till Steam senare.

Lite konstigt att det är EGS krav då Steam är fullt av FF spel. Epic måste ha viftat med en enorm påse pengar framför näsan på SQEnix vilket de dessvärre nappade på. Någon/några individer blev rikare och många gamers blev "fattigare".

Medlem
Skrivet av A1200G:

80 € !? 🤔

Japanerna kör tydligen aprilskämt i december. 🤑

Speciellt när det är 80€ för ett mediokert spel i bästa fall.. en sann hädelse till orginalet

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Speciellt när det är 80€ för ett mediokert spel i bästa fall.. en sann hädelse till orginalet

Spelet är betydligt bättre än originalet i mitt tycke.
Originalet är alldeles för segt för att orka spela idag.

Medlem

Antar att mina datorer inte är så "uppseendeväckande" då 1080 är vad som sitter i ena och 780 i andra datorn...

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Spelet är betydligt bättre än originalet i mitt tycke.
Originalet är alldeles för segt för att orka spela idag.

Tja, originalet är ju trots allt 24 år gammalt. Jag tyckte 1997 att det var världens bästa spel och jag tycker fortfarande 2021 att det är världens bästa spel. Remaken gör mycket bra, men jag föredrar originalet alla dagar i veckan. Men har man aldrig spelat originalet och sätter sig med det för första gången nu 2021 så förstår jag att det kan vara en underväldigande upplevelse.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Tja, originalet är ju trots allt 24 år gammalt. Jag tyckte 1997 att det var världens bästa spel och jag tycker fortfarande 2021 att det är världens bästa spel. Remaken gör mycket bra, men jag föredrar originalet alla dagar i veckan. Men har man aldrig spelat originalet och sätter sig med det för första gången nu 2021 så förstår jag att det kan vara en underväldigande upplevelse.

Har spelat igenom originalet ett par gånger men skulle aldrig få för mig att spela om det nu.

Medlem

Kul att det kommer ändå.
Trodde att det skulle vara konsolbundet forever.

Är det något jag gillar med moderna FF så är det artstylen som är helt otrolig i vissa scener. Ska bli skojigt att testa. Detta blir det första FF som man ger sig i kast med.

Medlem

Hade dom hållt sig till orginalet som gtund, när dom gjorde remaken. Så hade jag varit hypad över pc släppet. Men nu ? Nej.!! Reboot på storyn är inte okej. Enligt mig iaf.

Medlem

En annan kan spela såväl originalet som remaken och älska dom lika mycket. Fler borde försöka göra det, är roligare så!

Medlem
Skrivet av xdrive:

Hur länge är PS5 och XBOXSX nextgen? De har varit ute i över ett år

Ok ett "old gen spel" som är "current gen" patchat som fortfarande inte kräver mer än "old gen" hårdvara då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Tja, originalet är ju trots allt 24 år gammalt. Jag tyckte 1997 att det var världens bästa spel och jag tycker fortfarande 2021 att det är världens bästa spel. Remaken gör mycket bra, men jag föredrar originalet alla dagar i veckan. Men har man aldrig spelat originalet och sätter sig med det för första gången nu 2021 så förstår jag att det kan vara en underväldigande upplevelse.

Jag tyckte också det var världens bästa spel förr men tycker inte det idag. Jag har goda minnen men inte mer än så. Man tycker olika helt enkelt.

Medlem

849 kronor stod det för mig på EGS när det fanns pris satt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tyckte också det var världens bästa spel förr men tycker inte det idag. Jag har goda minnen men inte mer än så. Man tycker olika helt enkelt.

Jag trodde när jag spelade orignalet senast - 2020 - att jag skulle tycka att det inte höll längre, men jag tyckte att det var otroligt bra fortfarande. Ja, smaken är som baken.

Medlem

Tycks vara en jävligt lat portning. Windowed eller Borderless fullscreen, ingen dedikerad fullscreen. Textures Low eller high och shadows low eller high i övrigt knappt några settings. Du kan även välja fps target 30/60/90/120 vilket tycks aktivera dynamisk upplösning för att nå målet om det behövs. I övrigt finns val för antal synliga karaktärer, diverse HDR-val samt brightness.
Tycks dock vara ganska bra optimerat för även klenare hårdvara med enbart lite klassiska "unreal 4 stutters" här och var.

Har inte kört det själv på pc utan enbart sett test av spelet på en stream.

Medlem
Skrivet av meanh:

Tycks vara en jävligt lat portning. Windowed eller Borderless fullscreen, ingen dedikerad fullscreen. Textures Low eller high och shadows low eller high i övrigt knappt några settings. Du kan även välja fps target 30/60/90/120 vilket tycks aktivera dynamisk upplösning för att nå målet om det behövs. I övrigt finns val för antal synliga karaktärer, diverse HDR-val samt brightness.
Tycks dock vara ganska bra optimerat för även klenare hårdvara med enbart lite klassiska "unreal 4 stutters" här och var.

Har inte kört det själv på pc utan enbart sett test av spelet på en stream.

Urk, nej jag väntar till de släpper fler delar och att det är patchat. Såg att det är släppt nu och kostar 849kr 😵


signatur

no remorse

1
Skriv svar