Bekräftat: Tv-serien om Halo kommer att ha en helt egen tidslinje

Robot
Bekräftat: Tv-serien om Halo kommer att ha en helt egen tidslinje

"Silver timeline" är inte en del av Halos kanon.

#343-industries, #Halo, #Paramount


Medlem

Vad svagt. Varför ens göra en serie i Halos universum? Om kreativ frihet är så viktigt kunde de ha gjort en egen värld.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ungefär som dom nyare Star Wars filmerna. Kyle Katarn är ju kanon och sedan kör dom ett sidospår på tv...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av Slimebeast:

Vad svagt. Varför ens göra en serie i Halos universum? Om kreativ frihet är så viktigt kunde de ha gjort en egen värld.

Så sant, kunde inte ha skrivit det bättre. Figurerna blir bara varianter på de man gillar i spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av SID 6.7:

Ungefär som dom nyare Star Wars filmerna. Kyle Katarn är ju kanon och sedan kör dom ett sidospår på tv...

I det här fallet är TV-serierna bättre än de nya filmerna och karaktärerna har fått lite mer liv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad svagt. Varför ens göra en serie i Halos universum? Om kreativ frihet är så viktigt kunde de ha gjort en egen värld.

Pengar, Pengar och Pengar. Det är garanterat en säkrare investering att göra en ny serie om man lutar sig mot något känt märke t.ex.
Witcher, Leage of legends, Halo osv. idag är det svårt att satsa på något nytt och fristående. Det är enklare att pitcha något som redan är känt.

Sen finns det väl alltid någon som vill berätta en bra historia men det är väl alltid sekundärt till vinstintresset och ska anpassas till rådande publik och samhällsnorm.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ungefär som dom nyare Star Wars filmerna. Kyle Katarn är ju kanon och sedan kör dom ett sidospår på tv...

Nu vet jag inte om du snackar om canon i ditt hjärta, eller om faktisk Star Wars-canon, men Kyle Katarn är väl inte längre canon? Tycker det blivit lite av en röra och det är lite tråkigt om de skapar liknande situation för Halo-fans.

Medlem

Låter väl vettigt i mina öron iaf

Medlem

Fair enough! :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

I det här fallet är TV-serierna bättre än de nya filmerna och karaktärerna har fått lite mer liv.

Jepp!

Skrivet av Kyraal:

Nu vet jag inte om du snackar om canon i ditt hjärta, eller om faktisk Star Wars-canon, men Kyle Katarn är väl inte längre canon? Tycker det blivit lite av en röra och det är lite tråkigt om de skapar liknande situation för Halo-fans.

I mitt hjärta så kommer alltid Kyle vara Kanon


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

"... Kiki Wolfkill (världens bästa namn?"

Nej!

Sven Magnar Sveablot

Medlem

Vad som är kanon och inte har alltid varit lite rörigt i HALO, Bungie ansåg de ju t.ex. inte att några av böckerna va kanon, och de ändrade ett par gånger storyn i spelet jämfört med vad som hände i böckerna. 343 hanterar böckerna annorlunda, och har sagt något i stil med att så länge vi inte uttryckligen säger att något inte är kanon så är det kanon. 🤷‍♂️

Medlem

Det är väl logiskt. Vet inte om det hade varit så kul att få följa handlingen i spelen i serie format. Efter vad det blev av Arcane vet jag att serier som är löst baserade på spel kan bli bra.
Är försiktigt positiv.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent

Jag förstår att de vill ha kreativ frihet, men känner väl kanske att det var onödigt att göra en ny "tidslinje". De kunde väl bara göra en helt ny berättelse som inte har direkt med Halo-spelens story att göra? Finns ju mycket i universumet bortom Master chiefs resa som går att utforska. Bara bygga upp något som inte direkt behöver påverka varandra, menar hela lekplatsen är ju ett stort jäkla universum.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas ändå det blir bra, fast lite tråkig nyhet är det så klart.

Det finns så himla mycket bra historier i Halo universumet som kunde filmatiseras. Och kreativ frihet kan man väl ändå ta sig till stor del. Jag hade gärna sett serie om hur spartans blev till eller covenant kriget. Har läst ett par av böckerna och tycker det är riktigt bra och mörkt.

Medlem

Halo storyn är väl bra men väldigt flummig, precis som wow vart innan dom retkonnade saker dock med retkonnsen togs bra saker ut med.

Tror skulle du göra en serie på halo är dom tvugna att retconna sjukt mycket.

Halos story hade varit mycket bättre om dom inte flummat in sig i sina hörn.

Så jag tar emot detta faktist med öpnna armar.

Skribent
Skrivet av lyrael:

Hoppas ändå det blir bra, fast lite tråkig nyhet är det så klart.

Det finns så himla mycket bra historier i Halo universumet som kunde filmatiseras. Och kreativ frihet kan man väl ändå ta sig till stor del. Jag hade gärna sett serie om hur spartans blev till eller covenant kriget. Har läst ett par av böckerna och tycker det är riktigt bra och mörkt.

Hade kunna ta en Full Metal Jacket/Starship Troopers-film Spartan-style. Militärträning och sen ut i tjänst/krig.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar