Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?

nxo
Medlem

Oj det är många år, många bra spel.. svårt som den å välja DET men står mellan bioshock och dead space. Får nog säga bioshock iaf men dead space nära inpå.

Medlem

Med bästa måste det ju ändå vara något som är lika kul idag som det var då det släpptes. Men få är de spel som jag lagt hundratals timmar på som dessutom håller än idag.

Utan moddar kan jag faktiskt inte komma på nånting, då hade jag fortfarande lirat det.

Det spel som imponerade mig mest var nog Dark Cloud 2/Dark Chronicle, sjukt mycket innehåll som ingenting har varit i närheten av sedan dess, till min stora besvikelse.

Medlem

Eftersom Jag postade ett spel utanför den angivna tidsramen med min förra post i den här tråden så gör jag ett nytt försök.

Efter viss vånda så måste jag välja Stellaris.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Witcher 3, helt klart.

Medlem

Freespace 2 eller System shock 2

Medlem

Bara välja ett? Få se nu... DIABLO 2.
Dark souls serien är däremot den starkaste spelserien.

Medlem

Age Of Empires 2!

Medlem

Quake Live CA

Medlem

Quake Live CA

Medlem

Hur mycket jag än älskar Witcher 3 och Half-life 2 måste svaret bli det första Half-life.

En milstolpe och revolution på så många plan. Lika bra än idag.

Medlem
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Dark Souls.

Praise the sun!

Inaktiv

Hmmmm Half-Life 2 är nog det "viktigaste" och mest imponerande spelet för sin tid. Den satte igång en period av spelutvecklar intresse som höll i sig ganska många år

Medlem

Ultima Online (1997-2003)
Den upplevelsen går inte att slå, sedan finns det många, många fler bra spel genom åren, även före 1996


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Enkelt. Final Fantasy 7. Bästa spelet någonsin, alla kategorier.

Medlem

The Witcher 3.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Heroes of Might & Magic III

Medlem

Skyrim


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Witcher 3 bästa solo-lir
WoW bästa MP trots att jag hatar det numera

Medlem
Half-Life utan tvekan

Enligt allas våran vän Google så kom Half-Life 1998 och då är väl saken klar. Half-Life vinner


signatur
Medlem

Baldurs gate 2 borde väl vara rätt svar 😋

Medlem

Oj det är många lir som spelats under den tiden, men det första som slog mig var: The Witcher 3. Ett utav väldigt få spel jag spelat igenom 100% två gånger. Ett mästerverk helt enkelt.

Medlem

[/quote]

Edit: finns det något sätt att ändra storleken på bilder när man postar dom här med kod?

Medlem

Day of defeat 1.3

Skribent

Finns hur många bra som helst, förstås, men för mig är det ändå en solklar herre på täppan:


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Rambo the videogame

QRT
Medlem
Medlem

Det finns inget "bästa spel" för mig. Ett spel kan vara suveränt för stunden och senare hamna i skuggan av ett annat spel. Jag gillar ofta spel lika mycket, fast på olika sätt och det skulle vara omöjligt att välja ett enda.


signatur

Jätteintressant information.

Redaktör

Half-Life. Finns massor att välja på, men det var verkligen revolutionerande för singleplayer-fps. Doom och Quake var fps-ritningen, men Valve byggde ett hus det gick att bo i. Ett sånt där spel som fortfarande är bra, drygt 20 år senare.

I svår konkurrens med BF1942, GTA 3, UT och Q3, WoW, med flera.


signatur
Medlem

Min etta: Team Fortress 2 - roligare gameplay i ett multiplayerspel har jag inte hittat!
Nära var Slay the Spire och Planescape: Torment

Skriv svar