Har haft Xbox i alla år, nu även skaffat en PS. Vilka spel bör jag snegla på?

Medlem
Har haft Xbox i alla år, nu även skaffat en PS. Vilka spel bör jag snegla på?

PS5an damp ner idag och sedan tidigare har jag Series X så känner mig rätt nöjd med den uppställningen. Nu har jag inte haft Playstation sedan den allra första och så hade jag PS3 en kort stund.

Spelen jag har köpt idag är:

Last of Us: Remastered

Last of Us 2

Ghost of Tsushima Directors Cut

Spiderman Miles Morales

Gran Turismo Sport

Kingdome Come: Deliverance Royal Edition

God of War

------------------------

Vilka spel bör jag mer kolla på till PS5an som är exklusiva till PS? Har på Xbox AC Valhalla, Resident Evil 2, 7 och Village, Cod Modern Ware, F1 2021 med flera. Det är sådana spel jag gillar typ.

Medlem

Horizon zero dawn
Days gone
Detroit become human
Death stranding


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Medlem

I princip allt som sonys studios gör är bra.
"Until dawn" är en personlig favorit som passar extra bra att spela en mörk december-kväll.
Glöm inte heller dlc:t "left behind" till last of us.

Medlem

Red Dead Redemption 2 om du ännu inte har kört det

Medlem
Skrivet av bond12:

Red Dead Redemption 2 om du ännu inte har kört det

Jo kört det. Ett av dom bästa spelen jag spelat.

Är mest ute efter exklusiva titlar som alltså inte finns till Xbox utan bara PS.

Medlem

Du har flera spel i PS+ Collection som ligger på listan:

Bloodborne är självklart, du kommer hata det i början och inte förstå storheten. Jag hade liknande bekymmer. När det väl släpper, när rädslan att förlora inte längre finns där så väntar ett helt fantastiskt spel. Det är lätt topp 3 på listan över mina bästa spel genom tiderna, så bra är det. Det är lagom svårt, bitvis lite läskigt och fullt med upptäckarglädje.

Days Gone fick medelmåttig kritik men borde passa dig rätt bra med tanke på att du gillar open world-spel. Hyfsad story, ganska aktuell i dagens läge och roliga strider. Väl värt en genomspelning.

Persona 5, jag gillar inte direkt sega JRPGs men hade väldigt roligt med Persona 5. Det är flummigt och stundtals lite väl dialogtungt men det är också extremt välgjort. Att sitta och kolla på när tvättmaskinen blir klar har aldrig varit roligare.

Inte exklusivt men Monster Hunter World finns med i PS+ Collection också och där har min sparfil passerat 1000 timmar. Första 5-10 timmarna är tunga om du inte spelat Monster Hunter tidigare (World var mitt första). Det är väldigt mycket att ta in och kan avskräcka och verka för krångligt men det är inte speciellt krångligt eller djupt under ytan. Dock väldigt japanskt på många sätt och det passar inte alla. Ser att du nämner främst spel från väst och Monster Hunter i sin stomme är kanske raka motsatsen mot det. Jag var skeptisk, nu har jag spelat igenom Monster Hunter Rise och Freedom Unite och håller på med Generations Ultimate på Switchen men det tar ju aldrig slut.

Medlem

Räds du inte svårighetsgraden bör du ta dig en titt på Returnal. Mitt GOTY tillsammans med Metroid Dread i år.

Medlem

Ratchet och clank senaste för ps5

ferbruari 2022 droppas par tunga ps5 spel då så håll i pengarna
Senaste Gran Turismo
Horizon zero dawn 2


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Until Dawn brukar alltid vara mitt "goto"-svar på den här frågan. Samma studio har sedan en anthology-serie där dom släpper ett nytt spel varje år, kan rekommendera de spelen också, även om Until Dawn är snäppet bättre.:)

Vill även slå ett slag för Zero Horizon Dawn, tror du kommer gilla det utifrån dina preferenser,

Osäker om dom har kommit till xbox också, med ps1-klassikerna Crash Bandicoot trilogin plus racing, Spyro the dragon trlogin, Medievil , Tony Hawk spelen och de tre första WipeOut spelen finns ju också.

Första Spiderman verkar inte heller ha blivit nämnt än?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Räds du inte svårighetsgraden bör du ta dig en titt på Returnal. Mitt GOTY tillsammans med Metroid Dread i år.

Började spela Returnal förra veckan och klarade första bossen i helgen. Dog på den andra. Riktigt bra. Men har inte riktigt vant mig vid att ge upp vid dålig spawn än. Och det finns fortfarande mycket jag inte fattar men det är kul


signatur

PSN: OAKTHYR

NuZ
Testpilot

Spiderman, Bloodborne och Uncharted är ju givet! Vissa gillar HZD också även om det inte är min kopp av varm choklad. Just PS5 spel så har du nog det jag skulle uppskatta, Miles.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Många bra bidrag redan men jag vill ändå upprepa Death Stranding som ett absolut måste. Ett väldigt annorlunda spel med förvånansvärt beroendeframkallande gameplay och storyn var en väldigt stark upplevelse för mig.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Många bra bidrag redan men jag vill ändå upprepa Death Stranding som ett absolut måste. Ett väldigt annorlunda spel med förvånansvärt beroendeframkallande gameplay och storyn var en väldigt stark upplevelse för mig.

Den som vill kan få köpa min fysiska kopia (PS4) för en billig peng. Jag spelade det i 40 minuter innan jag gav upp. Jag förstår mig inte på Kojima. Det enda intressanta projektet var PT men det blev det ju inget med.

1
Skriv svar