FZ har utsett Årets spel 2021!

Robot
FZ har utsett Årets spel 2021!

Redaktionen korar de 20 bästa spelen från i år.

#fz, #årets-spel, #årets-spel-2021


Medlem

Har inte spelet något spel på listan. Är jag inte en gamer?

En av de svagare spelåren på länge tycker jag. Hoppas på dunder och brak 2022!

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har inte spelet något spel på listan. Är jag inte en gamer?

Samma här... okej, Halo Infinite multiplayer har jag haft sen igår... men det räknas väl inte.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har inte spelet något spel på listan. Är jag inte en gamer?

Samma här.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

För lite Age of Empires 4 på listan


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

av dom jag har spelat på denna lista så finns det bara ett spel som jag inte förstår hur det hamnat här och det är Kena. Alltså deras fokus var ju verkligen
1: det ska vara gulligt
2: det ska vara gulligt
3: det ska vara gulligt
4: fan, vi behöver nåt för att folk ska uppmärksamma oss, så prio 4 får vara att spelet ska vara snyggt, sen skiter vi i resten

Bedrövligt tråkigt. Visst, det kanske blev roligare efter 3h, men det var ungefär då jag stängde av


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Ganska bra topplista. Förutom att redaktionen uppenbarligen helt har missat Road 96. Googla det och spela det! Gör sedan om listan

Min topp 3:
1. It Takes Two
2. Road 96
3. Hitman 3

Medlem

Trött år va? Min 1 Solar Ash kom inte med.. Det gillar man ju inte..

Chekkit om ni missat - ya'll!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Ganska bra topplista. Förutom att redaktionen uppenbarligen helt har missat Road 96. Googla det och spela det! Gör sedan om listan

Min topp 3:
1. It Takes Two
2. Road 96
3. Hitman 3

Tack för "Road 96" tipset. Ligger på min wishlist nu.

Kan tipsa folk om att plats nummer 5: Marvel's Guardians of the Galaxy har 35% rea på Steam just nu (38,99€).

https://store.steampowered.com/app/1088850/Marvels_Guardians_...

Medlem

2021 Gamer: Hej jag är från framtiden! Vad gör du?

2005 Gamer: Lirar BF2! Det är så jädra grymt! Men spel måste ju vara fantastiska i framtiden?

2021 Gamer: BF2042 var inte med på topp 20-listan av bästa spelen 2021.

2005 Gamer: Oj, fanns det så många bättre spel?

2021 Gamer: 😂

2005 Gamer: Jag förstår inte, skrattar du eller gråter du?

2021 Gamer: Ja

Medlem

Värt att notera att topp 3 går att spela via Xbox Game Pass, varav 2 av spelen är Microsofts.

Så sammantaget blir det.
1. It Takes Two
2. Halo Infinite
3. Forza Horizon 5
7. Psychnauts 2
13. Football Manager 2022
14. Humankind (PC)
15. The Ascents.

Alltså 7 av 20 spel är tillgängliga via deras tjänst.

Av spelen som finns på Xbox men inte på Game Pass, är Hitman 3, Marvels Guardians of the galaxy, Pathfinder: Wrath of the Righteous, F1 2021, så det blir 4 spel.

Värt att notera att Humankind på PC finns på Game Pass till Windows.

Alltså finns 10 av topp 20 spelen på Xbox, varav 6 (7 inkluderat Humankind på PC) av dessa är tillgängliga på Game Pass.

Medlem

Inte heller spelat något av spelen på listan. Var lite småsugen på Forza spelet men tror nog GT7 är mer för mig om jag lyckas skaffa en PS5 och har intresset kvar till dess.

Mina topp fem i år är nog:

  • Elite Dangerous (2014)

  • Combat Mission Cold War (2021)

  • EverQuest 2 (2004)

  • Skyrim (2011)

  • Star Wars The Old Republic (2011)

  • samt Combat Mission Red Thunder, Black Sea & Shock Force 2


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tack för "Road 96" tipset. Ligger på min wishlist nu.

Kan tipsa folk om att plats nummer 5: Marvel's Guardians of the Galaxy har 35% rea på Steam just nu (38,99€).

https://store.steampowered.com/app/1088850/Marvels_Guardians_...

Om man klarar av Epic så finns det för strax över 240:- om man använder kupong (338:- utan).

Medlem

Saknar BF 2042. Nä skojjar!

Medlem

Att "It Takes Two" kammar hem Årets Spel-utmärkelser känns mer som ett bevis för hur uselt spelåret var snarare än att tala för hur bra det spelet var. Av spelen som släppts i år ligger nog Resident Evil: Village på topp för min del även om det troligen inte skulle komma nära topp 3 om spelåret ens var mediokert.

Medlem

Hur kan ett random kortspel vara med men inte Disicples Liberation? Illa. Märkte absolut ingen skillnad på Hitman 3, 2 och 1. Kunde lika gärna släppt fler banor som DLC. Många spel som inte förtjänar att vara med på listan enligt mig. Men inget bra spelår dock.

Medlem

Jag tror inte att jag har spelat så lite som jag har gjort iår. Jag vill spela ratchet och clank, men har inte kommit över någon ps5. Annars är det väldigt skralt med riktigt lockande spel iår! Forza är fantastiskt, men det har aldrig varit riktigt min grej med bilspel.

Medlem

Enda jag kört mer än 5 minuter på listan är horizon 5 och det gillade jag.

Ambassadör
Xbox

Min topp tre:

1. Halo Infinite
2. Forza Horizon 5
3. Psychonauts 2

Har inte spelat It Takes Two (än) bör tilläggas.


signatur

Jump in.

Medlem

Började spela Chorus härom veckan, detta blir nog mitt bästa spel i år eller Guardians of the galaxy.

Medlem

Jag håller med ÅS listan, inget spel känns malplacerat sen kanske jag hade valt annan ordning.
Däremot så saknas mitt ÅS helt men det är Cruelty Squad och det är lite speciellt... så jag är inte förvånad att det inte var med.

Medlem

Jaaaaaaa! It Takes Two!!!! Så j*vla välförtjänt. Woho!

Medlem

Rätt låt vann. Nu släpper vi micken och kramas.

Medlem

It Takes Two förtjänar det verkligen, jag spelar just nu igenom det med min flickvän, vi är ca 5 timmar in och fyfan vilket underbart spel, hon tycker det är enormt kul också (hon spelar inte spel i vanliga fall)! Wow säger jag bara, vilket jävla spel! Får en att känna sig som ett barn igen när man spelade spel och världen verkligen kändes magisk, dom har verkligen lyckats! Kommer utan tvekan att spela igenom A Way Out och A Tale of Two Brothers också nu!

På andra plats kommer Century: Age of Ashes för min del, spelat ca 100 timmar sedan release den 2 december.

Medlem

Ganska tråkigt år. Vet inte ens vilket spel som är mitt GOTY. Men jag har haft roligast med Valheim.
Annars Guardians of the Galaxy och Resident Evil.

BF2042 som skulle bli mitt GOTY bör tas bakom skjulet och skjutas.

Medlem

Fel spel vann!
Det är dock ett väldigt bra CO-OP spel.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Att "It Takes Two" kammar hem Årets Spel-utmärkelser känns mer som ett bevis för hur uselt spelåret var snarare än att tala för hur bra det spelet var. Av spelen som släppts i år ligger nog Resident Evil: Village på topp för min del även om det troligen inte skulle komma nära topp 3 om spelåret ens var mediokert.

Har du spelat It Takes Two?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har du spelat It Takes Two?

Spelet är ju inte för alla, är man lite mer "hardcore gamer" så är det ju inte direkt utmanande osv

It's not a lake, it's an ocean

Jag saknar förstås Kaze and the Wild Masks på listan, men jag hade inte förväntat mig att det skulle dyka upp där heller. Verkar inte vara så många som har spelat det, men för alla gillar plattformsmagi i två dimensioner är det verkligen ett spel jag rekommenderar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar