Cyberpunk 2077-modd lägger till ett fungerande tågsystem i Night City

Robot
Cyberpunk 2077-modd lägger till ett fungerande tågsystem i Night City
KoP
Medlem

Man har ju inte direkt saknat ett fungerande tågsystem i Cyberpunk. Sanningen att säga så är det ganska drygt att transportera sig runt med tåg i spel.

Har aldrig gjort det i GTA 5, RDR, RDR 2 eller i andra spel som erbjuder det som transportmedel. Dels för att det tar tid (man ska invänta tåget) och för att alternativa transportmedel i 9 fall av 10 går snabbare om man ska ta sig ifrån punkt A till B.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Man har ju inte direkt saknat ett fungerande tågsystem i Cyberpunk. Sanningen att säga så är det ganska drygt att transportera sig runt med tåg i spel.

Har aldrig gjort det i GTA 5, RDR, RDR 2 eller i andra spel som erbjuder det som transportmedel. Dels för att det tar tid (man ska invänta tåget) och för att alternativa transportmedel i 9 fall av 10 går snabbare om man ska ta sig ifrån punkt A till B.

Man kan ju slösurfa FZ/ Instagram / svara på mail om man åker tåg

Medlem

PC Master race


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Man har ju inte direkt saknat ett fungerande tågsystem i Cyberpunk. Sanningen att säga så är det ganska drygt att transportera sig runt med tåg i spel.

Har aldrig gjort det i GTA 5, RDR, RDR 2 eller i andra spel som erbjuder det som transportmedel. Dels för att det tar tid (man ska invänta tåget) och för att alternativa transportmedel i 9 fall av 10 går snabbare om man ska ta sig ifrån punkt A till B.

Nu är ju CP2077 (samt de övriga spel du nämner också för den delen) ett spel med roleplaying-inslag, så allt handlar inte alltid om att vara så effektiv som möjligt. Grejer som ökar inlevelsen i spel (men som kanske inte är optimala ur ren gameplay-synpunkt) är för mig personligen väldigt välkommet. Sen hur ofta man faktiskt kommer använda transportmedlet är en annan femma.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Imponerande minst sagt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

På tal om cyberpunk mods

Medlem

Jag gillade Cyberpunk även om det var länge sen man lirade igenom det nu men lite knas dock kan man tycka när ett spel växer och blir bättre pga moddare snarare än speltillverkarna själva.

Jag är nog också den typ av spelare som njuter av småsaker man kan göra som rent spelmässigt inte har så stor påverkan men ändå en ger cool påverkan som att åka tåg eller ta in megacity miljön.

Medlem

När jag spelade igenom det förra julen så var det moddarna (byta hår och utseende, fixade bilkörningen, fixade till crafting, buggar i spelet etcetera etcetera) som satte guldkant på upplevelsen och gjorde att den höjde sig lite lite. Kul att se att de fortfarande tillför sånt som CDPR inte fått med eller fått att fungera.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

När jag spelade igenom det förra julen så var det moddarna (byta hår och utseende, fixade bilkörningen, fixade till crafting, buggar i spelet etcetera etcetera) som satte guldkant på upplevelsen och gjorde att den höjde sig lite lite. Kul att se att de fortfarande tillför sånt som CDPR inte fått med eller fått att fungera.

Det är moddarna som alltid tillför.
titta på alla bethesda spel som jag ärligt talat inte kan förstå att folk orkar spela vanilla. (konsolspelare som inte vet bättre?)
Red dead redemption 2 var även ett spel som anses bra men moddar gjorde det ännu bättre. Så pass bra att det var faktiskt riktigt kul och man orkade slutföra spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Red dead redemption 2 var även ett spel som anses bra men moddar gjorde det ännu bättre. Så pass bra att det var faktiskt riktigt kul och man orkade slutföra spelet.

Vad skulle det vara för moddar då? Tycker spelet är okej som det är MEN å andra sidan har jag inte tänkt på att det finns moddar.

Medlem
Skrivet av shelter:

Vad skulle det vara för moddar då? Tycker spelet är okej som det är MEN å andra sidan har jag inte tänkt på att det finns moddar.

https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2
Nu var det ett tag sen så kommer inte ihåg alla jag körde men tex att det gick att råna banker posten och kassaskåp.
Inga witness som spawnar från tomma intet.
Gjorde om tågrånen så det inte automatiskt så man kunde göra ett "snyggt" och inte wanted direkt så det slutar med blodbad.

Finns en hel del, kolla in nexus


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När GTA5 släpptes på 360 så tog jag faktiskt tunnelbanan genom Los Santos och bara njöt. Spelet kändes verkligen next gen fast det släpptes i slutet av 360 eran.
Ljudet, grafiken, atmosfären... allt var top notch. Kändes verkligen som man var i en levande stand.

Synd att Cyberpunk var så stelt på den biten.

Medlem
Skrivet av KoP:

Man har ju inte direkt saknat ett fungerande tågsystem i Cyberpunk. Sanningen att säga så är det ganska drygt att transportera sig runt med tåg i spel.

Har aldrig gjort det i GTA 5, RDR, RDR 2 eller i andra spel som erbjuder det som transportmedel. Dels för att det tar tid (man ska invänta tåget) och för att alternativa transportmedel i 9 fall av 10 går snabbare om man ska ta sig ifrån punkt A till B.

Det var dock rätt nice i början av eran med open-world spel som hade tåg. Gillade att ställa mig och vänta på tåg i GTA 3 och åka runt staden, tyckte det var mysigt.

1
Skriv svar