Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 ryktas släppas i november 2022

Robot
Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 ryktas släppas i november 2022

Vi får kanske äntligen återvända ut i det stora vilda Hyrule under 2022.

#Nintendo, #Zelda-Breath-of-the-wild-2, #rykte


Medlem

Pokémon Arceus ryktas inte släppas i januari utan har fått ett officiellt släppdatum, 28e januari. Det kan bli försenat såklart men det är datumet de satt på Arceus.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Pokémon Arceus ryktas inte släppas i januari utan har fått ett officiellt släppdatum, 28e januari. Det kan bli försenat såklart men det är datumet de satt på Arceus.

Ah då ska jag rätta till det! Men i så fall så kanske min teori om tidsplanen faller in ännu mer


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah då ska jag rätta till det! Men i så fall så kanske min teori om tidsplanen faller in ännu mer

Din tidsplan känns väldigt rimlig! Sen har de ju Splatoon 3 som också är ett stort släpp som ska passa in någonstans plus andra oannonserade grejer såklart.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Din tidsplan känns väldigt rimlig! Sen har de ju Splatoon 3 som också är ett stort släpp som ska passa in någonstans plus andra oannonserade grejer såklart.

Splatoon glömde jag bort, det skulle också kunna bli ett sommar-släpp? Bayonetta sägs 2022, men skulle nog kunna släppas tidigt 2023 också om de vill passa in Splatoon under året istället.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Samma månad som Starfield, damn.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Splatoon glömde jag bort, det skulle också kunna bli ett sommar-släpp? Bayonetta sägs 2022, men skulle nog kunna släppas tidigt 2023 också om de vill passa in Splatoon under året istället.

Splatoon 3 känns som ett sommarsläpp men vem vet, Mario and Rabbids 2 ska också släppas, blir ett hektiskt år för Nintendo, för det kommer garanterat utannonseras fler spel.Bayonetta 3 tror jag släpps 2022 nu när de till slut visat det och sagt 2022, men återigen, vem vet🙂

Medlem

Oh då kanske vi kan se lite mer livstecken av switch pro

Medlem
Skrivet av Querth:

Oh då kanske vi kan se lite mer livstecken av switch pro

Vettefan alltså, Switch säljer så otroligt bra så det kan nog dröja till 2023 innan vi får höra nåt om det.

Medlem

Gör vapnen betydligt mer stryktåliga så de inte ramlar isär efter några hugg, och implementera en easy svårighetsgrad för mig som suger på originalet så kan jag ge uppföljaren en chans.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ett spel som går ut på att utforska en värld man redan utforskat i del 1, kul...not! Känns mer som ett glorifierat DLC

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gör vapnen betydligt mer stryktåliga så de inte ramlar isär efter några hugg, och implementera en easy svårighetsgrad för mig som suger på originalet så kan jag ge uppföljaren en chans.

Håller helt med vapen mekaniken förstörde så mycket tyckte jag och svårighetsgraden en fiende kunde ha ihjäl en på ett par hugg känns det som gärna mer tempel och sånt och dom får gärna skippa dom där laser robot grejerna dom stressade bara upp mig så mycket

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gör vapnen betydligt mer stryktåliga så de inte ramlar isär efter några hugg, och implementera en easy svårighetsgrad för mig som suger på originalet så kan jag ge uppföljaren en chans.

Håller helt med vapen mekaniken förstörde så mycket tyckte jag och svårighetsgraden en fiende kunde ha ihjäl en på ett par hugg känns det som gärna mer tempel och sånt och dom får gärna skippa dom där laser robot grejerna dom stressade bara upp mig så mycket

Inaktiv

Själv är jag väldigt nyfiken på vad Breath of the Wild uppföljaren kommer heta.
Nintendo har ju avslöjat att de inte vill berätta namnet än pga att titeln är ganska avslöjande på något sätt.

Medlem

Hoppas på ett Switch Pro lagom till releasen.

Medlem

Angående vapnen att de går sönder osv. Det var en kul idé för ett spel. Men i nästa spel hoppas jag på permanenta vapen som ska gå att uppgradera i byar hos någon smed.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Gör vapnen betydligt mer stryktåliga så de inte ramlar isär efter några hugg, och implementera en easy svårighetsgrad för mig som suger på originalet så kan jag ge uppföljaren en chans.

Om jag inte minns fel är det bekräftat att det ändrat hela grejen med att vapnen går sönder?

Själv hade jag varit nöjd om vapnen inte gick helt sönder, utan gick att reparera i städerna. Det var ju inte som man hade brist på rubees i spelet. Vet att det gick att köpa nya kristalvapen på ett ställe, men hade gärna sett en smed som kunde reparera andra typer av vapen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om jag inte minns fel är det bekräftat att det ändrat hela grejen med att vapnen går sönder?

Själv hade jag varit nöjd om vapnen inte gick helt sönder, utan gick att reparera i städerna. Det var ju inte som man hade brist på rubees i spelet. Vet att det gick att köpa nya kristalvapen på ett ställe, men hade gärna sett en smed som kunde reparera andra typer av vapen.

Detta vore mycket mer rimligt. Att vapen tar stryk när de används i strid känns troligare än att de helt går sönder av att ha klippt lite gräs. Att behöva laga hos smed för optimal skada men användbart annars också känns mycket mindre jobbigt!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Vettefan alltså, Switch säljer så otroligt bra så det kan nog dröja till 2023 innan vi får höra nåt om det.

Ja, samtidigt är nog Nintendo måna om att garanterat kunna producera rejält av "Switch Pro" när den väl ska ut. Historiskt sett har släppet av en ny nintendokonsoll mer eller mindre dödat den föregående ganska snabbt. Går Switch bra, och sannolikt tillverkas med god vinst, kanske kan få en ännu billigare revision snart, känns det risky att i coronatider chansa med en ny konsoll med osäker försäljning samtidigt som Switchen fortfarande går bra.

Samtidigt har jag svårt att se att BOTW2 inte skulle vara releasespel till en ny konsoll (och sista Zelda till Switch, jämför Wii U som också fick BOTW).

Svarte Petter för Nintendo kan visserligen vara om Apple TV, Android TV, eller liknande, går långt förbi Switch i prestanda (redan idag möjligt) och enkelt kan paras med en handkontroll (redan idag möjligt); för alla som spelar stationärt - varför ska de ha en switch om TVn, eller mobilen, fullt ut ersätter? När väl Switch Pro kommer vill Nintendo säkert inte ha konkurrens från många andra mobila eller stationära kontroller, och bli tvåa-trea in på banan.

Medlem

2022 ser ut att bli ett tungt spelår!

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Ja, samtidigt är nog Nintendo måna om att garanterat kunna producera rejält av "Switch Pro" när den väl ska ut. Historiskt sett har släppet av en ny nintendokonsoll mer eller mindre dödat den föregående ganska snabbt. Går Switch bra, och sannolikt tillverkas med god vinst, kanske kan få en ännu billigare revision snart, känns det risky att i coronatider chansa med en ny konsoll med osäker försäljning samtidigt som Switchen fortfarande går bra.

Samtidigt har jag svårt att se att BOTW2 inte skulle vara releasespel till en ny konsoll (och sista Zelda till Switch, jämför Wii U som också fick BOTW).

Svarte Petter för Nintendo kan visserligen vara om Apple TV, Android TV, eller liknande, går långt förbi Switch i prestanda (redan idag möjligt) och enkelt kan paras med en handkontroll (redan idag möjligt); för alla som spelar stationärt - varför ska de ha en switch om TVn, eller mobilen, fullt ut ersätter? När väl Switch Pro kommer vill Nintendo säkert inte ha konkurrens från många andra mobila eller stationära kontroller, och bli tvåa-trea in på banan.

De ska ha en Switch för att vare sig TVn eller mobilen kan spela Nintendospel, med det sagt skulle jag gärna se en mer kraftfull Switch lanseras med Botw2, om spelet släpps 2022 så tror jag inte det kommer hända.

Medlem

Låter som en bra tidpunkt för egen del så man kanske hinner spela föregångaren innan^^. Har dock alltid tyckt det varit roligare att titta på när andra spelar Zelda än att spela själv av någon anledning. Kan ju hoppas BotW ändrar på det för det ser ju heltrevligt ut.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Hoppas på ett Switch Pro lagom till releasen.

Själv tror jag inte att det någonsin kommer en Switch Pro, utan att det kommer istället bli uppföljaren till Switch.
Men det kan man väl säkert kalla för en Pro modell i sig.

Kan gissa att den kommer 2024.

Medlem

Eftersom det är nintendo (de kan ta betalt för sina grejjor) skulle det ju räcka att de släppte en pro-docka för några tusen som hjälper till om nu nuvarande gränssnitt stödjer det?

1
Skriv svar