Medlem
It Takes Two

Spelet som vunnit årets spel på The game awards, samt Årets spel på vår egna favvis-sajt FZ, har ingen egen tråd i forumet? Eller är jag totalt förvirrad?

Hur som helst. Efter en höst med alldeles för lite tid till att spela något spel, så har jag och min kompis kommit fram till att detta spel måste vi ju ändå ta oss an. Jag misstänker att detta spelet upplevs bäst med en handkontroll (jag är pc gamer, ingen console-kille), jag har en gammal Steam controller som kanske kan göra jobbet? eller vad skulle ni rekommendera? Eller hur upplever man It takes two bäst? Förutom ett gäng kalla Punk IPA!

Medlem

Skulle definitivt rekommendera handkontroll.

Medlem

Jag har kört PS5-kontroll medan tjejen sitter med Mouse and keyboard och båda har fungerat galant förr oss, så välj det du själv tycker känns bäst bara!

Medlem

Xbox kontrollen är den ultimata gamingkontrollen som funkar för PC?

Medlem
Skrivet av Tratt:

Xbox kontrollen är den ultimata gamingkontrollen

Fixade det åt dig

Medlem

Jag kan rekommendera 8bitdo Pro 2, funkar riktigt bra att koppla både till PC och Nvidia Shield för att streama spel från datorn.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Gen
Medlem

Köp en Xbox kontroll till PC, kan användas i mängder med andra spel (tex Witcher 3 och liknande).

PS. Håller med dig om att Punk IPA är god.

Medlem

Säger slm flera ovan.
Köp en xbox series x controller + wireless adaptern + en kontroll till så är du fullkittad.
Wireless adaptern kan ta emot upp till 8 kontroller tror jag.

Funkar med bluetooth också utan adapter men många rekomenderar adaptern.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kör bara äldre spel på PC. Har en DualShock3 till detta.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Klarade ut det med en kompis igår. Superdupermegakul första halvan, andra halvan tyckte vi tyvärr att det kollapsade ganska hårt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skrivet av Dohman:

Klarade ut det med en kompis igår. Superdupermegakul första halvan, andra halvan tyckte vi tyvärr att det kollapsade ganska hårt.

Jag tyckte det blev lite för svårt på vissa ställen redan i akt II och III, men, testar nog igen vid annat tillfälle.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har problem när vi spelar att det hänger sig. Även att det sen inte startar vid den checkpointen man var vid. Trots att det hela tiden autosparar. Det går ju intre heller att ladda ett spel där den autosparar? Inte vad jag hittat utan att man helt enkelt får börja om på det kapitel man låste upp senast.

Sjukt segt, vi har fått spela om flera gånger på olika kapitel pga detta, börjar lessna på det faktiskt och undrar om vi ens ska köra klart det pga detta.

Både kör på varsin Xbox via play online. Series X och Series S och via game pass om det spelar någon roll.

Skribent
Skrivet av Marooned:

Har problem när vi spelar att det hänger sig. Även att det sen inte startar vid den checkpointen man var vid. Trots att det hela tiden autosparar. Det går ju intre heller att ladda ett spel där den autosparar? Inte vad jag hittat utan att man helt enkelt får börja om på det kapitel man låste upp senast.

Sjukt segt, vi har fått spela om flera gånger på olika kapitel pga detta, börjar lessna på det faktiskt och undrar om vi ens ska köra klart det pga detta.

Både kör på varsin Xbox via play online. Series X och Series S och via game pass om det spelar någon roll.

Märkligt, jag har spelat igenom det via samma uppsättning xboxar och spelet har inte låst sig en enda gång under tiden vi spelade det. Det buggade två gånger för oss, jag fastnade i terrängen på ett ställe och min partner råkade hoppa över en mur hon inte skulle hoppa över och fastnade där, då fick vi starta om banan. Men spelet har aldrig låst sig för oss.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar