Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag har för mig att spelet fungerar till PS5 direkt med PS4-skivan? Eller hur menade du?

Vill ha det i 4k och 60 fps. Främst 60 fps.

Utgår från att det kommer så får tålmodigt vänta...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vill ha det i 4k och 60 fps. Främst 60 fps.

Utgår från att det kommer så får tålmodigt vänta...

I see

Förresten god jul alla cowboys!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vill ha det i 4k och 60 fps. Främst 60 fps.

Utgår från att det kommer så får tålmodigt vänta...

Samma här. Med tanke på hur kåta Rockstar är på att släppa gamla GTA V så är väl chansen stor att även RDR 2 kommer i 4K och 60fps.

Medlem

Hejsan! En liten fråga bara, i GTAV så kan man spela om uppdrag om man så vill men kan man göra det i RDR2?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Hejsan! En liten fråga bara, i GTAV så kan man spela om uppdrag om man så vill men kan man göra det i RDR2?

Nu är jag på jobbet men skulle säga "ja". (jobbet = kan inte kolla)

Du får ju starrating på dina uppdrag och där någonstans tror jag man kan spela om uppdraget.

Kan vara att jag har fläskkorvspad i blodomloppet så jag inbillar mig allt.

Lycka till

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Nu är jag på jobbet men skulle säga "ja". (jobbet = kan inte kolla)

Du får ju starrating på dina uppdrag och där någonstans tror jag man kan spela om uppdraget.

Kan vara att jag har fläskkorvspad i blodomloppet så jag inbillar mig allt.

Lycka till

Nice då kan jag spela om något av rånar-uppdragen

Medlem

Har någon skjutit på Fort Wallace (den där militärbasen) någon gång och lyckats döda alla där inne? Jag har skjutit mest på skoj mot stället men har inte haft lust att försöka.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har någon skjutit på Fort Wallace (den där militärbasen) någon gång och lyckats döda alla där inne? Jag har skjutit mest på skoj mot stället men har inte haft lust att försöka.

Nu är jag inte helt säker på ifall det är den militärbasen du skriver om här, men det är väl ett uppdrag som involverar att angripa den? Kommer som sagt inte ihåg namnet på den, men har för mig att det är den som är norr om Valantine.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har någon skjutit på Fort Wallace (den där militärbasen) någon gång och lyckats döda alla där inne? Jag har skjutit mest på skoj mot stället men har inte haft lust att försöka.

"De 'e bara å åk!"
Jag tycker du ska ge dem en läxa, de är ju ganska fula mot indianerna en bit norrut.

Minns jag det rätt så ska du ducka deras kulor och pricka med dina....pang ...pang...klart!

Mycket nöje

Medlem

Oh no någon dissar RDR2?!

#4218492

Nej men, varför anse att ett spel inte kan vara värt att spela som är fyra år gammalt bara? Spelar ibland GTAV men det är först nu spelet känns lite gammalt och det är nio år sedan det kom ut.

Skrivet av Zontos:

Oh no någon dissar RDR2?!

#4218492

Nej men, varför anse att ett spel inte kan vara värt att spela som är fyra år gammalt bara? Spelar ibland GTAV men det är först nu spelet känns lite gammalt och det är nio år sedan det kom ut.

Han dissar inte spelet!! han ger det 4av5... Rubriken frågar om det e värt! inte att han påpekar att det inte e värt det, och när man läser han text också så säger den ju ganska tydligt att ja det e värt det


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers

Är tillbaka i Valentine, lite drygt tre år efter recensionen. Skönt att ha distansen och lugnet nu att bara planlöst rida omkring, göra det som faller in. Så förbannat vackert.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är tillbaka i Valentine, lite drygt tre år efter recensionen. Skönt att ha distansen och lugnet nu att bara planlöst rida omkring, göra det som faller in. Så förbannat vackert.

Ah det är då som spelet kommer till sin rätt. Härligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Igår kväll startade jag upp min fjärde genomspelning av detta mästerverk. Finns inget annat som kommer i närheten, och nu ska det bli spännande att få uppleva det med min nya skärm


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Har precis börjat kolla på serien 1883. Det enda man kan tänka på är RDR2 när man ser den!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Raider:

Har precis börjat kolla på serien 1883. Det enda man kan tänka på är RDR2 när man ser den!

Helt missat att denna existerar. En Taylor Sheridan-serie? Måste ses!

Medlem

När detta spelet kommer till konsol med 60 fps så skall det blir en riktigt trevlig stund.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag älskar detaljrikedomen i det här spelet. Jag kände väl redan till de flesta sakerna i videon men det fanns några häftiga detaljer som jag missat.

Medlem

Nu vet jag inte om detta är helt rätt tråd, det gäller Red Dead Online. Jag försöker kunna tillaga ex prime beef och andra "bättre" köttbitar. Men jag har inga recept för dessa? Är det nåt man måste hitta eller har jag fått det om bakfoten?


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Nu vet jag inte om detta är helt rätt tråd, det gäller Red Dead Online. Jag försöker kunna tillaga ex prime beef och andra "bättre" köttbitar. Men jag har inga recept för dessa? Är det nåt man måste hitta eller har jag fått det om bakfoten?

Det går att få tag på recept lite här och där — testa att leta runt och öppna kistor, byrålådor, mm och sök bland nedskjutna banditer, osv. Det kan dyka upp recept på helt oväntade ställen när man utforskar olika ställen. Eller köp hos fence, där finns det goda chanser att hitta recept.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

När detta spelet kommer till konsol med 60 fps så skall det blir en riktigt trevlig stund.

Längtar så förbannat. Kan ej begripa varför det tar så lång tid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Raider:

Har precis börjat kolla på serien 1883. Det enda man kan tänka på är RDR2 när man ser den!

Deadwood, no?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Deadwood, no?

Edit: läste fel, trodde du menade att det var den enda serien som får en att tänka på RDR2.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det går att få tag på recept lite här och där — testa att leta runt och öppna kistor, byrålådor, mm och sök bland nedskjutna banditer, osv. Det kan dyka upp recept på helt oväntade ställen när man utforskar olika ställen. Eller köp hos fence, där finns det goda chanser att hitta recept.

Ah, ok, då det gäller även matrecept? Trodde det bara gällde crafting av grejer. Men då ska jag leta vidare, tack för svar.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av Freakon:

Deadwood, no?

Möjligtvis! Kass serie dock.

Medlem
Skrivet av Raider:

Möjligtvis! Kass serie dock.

Kass? Du är död för mig nu.

Medlem
Skrivet av Raider:

Möjligtvis! Kass serie dock.

Men.... Varför?

Själv så tycker jag att Deadwood är en av de absolut bästa serierna som gjorts. Helt fantastisk! Ger den utan tvekan 10 av 10 revolvrar. 🤠

Medlem
Skrivet av Nemo:

Men.... Varför?

Själv så tycker jag att Deadwood är en av de absolut bästa serierna som gjorts. Helt fantastisk! Ger den utan tvekan 10 av 10 revolvrar. 🤠

Jag och sambon tröttna efter två avsnitt. Fanns inget som fångade in oss

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sisyr:

Helt missat att denna existerar. En Taylor Sheridan-serie? Måste ses!

Tyvärr var den rätt kass. Fem avsnitt fick räcka. Insåg inte att det var en prequel-serie till Yellowstone heller, en annan serie jag slutade titta på omgående, annars hade jag kanske hoppat helt och hållet. Sam Elliott är alltid bra, men inte bra nog för att bära serien på egen hand.

Medlem

Nu närmar det sig verklighet för att skaffa ny dator så jag kan "återuppleva" RDR2 i full blom (inte bloom).
Önskar jag kunde återställa mig också till att få uppleva den för första gången igen också.

En jäkligt irriterande sak med att skaffa ny dator är dock utbudet......att ha saker att välja på är en bra sak, men att ha 32 saker att välja på och det endast skiljer ett "x" "ti" "fi" "g" eller något annan sak mellan dem gör mig gråtfärdig.

Vem kom på att 35 varianter på grafikkort/DDR minne/moderkort osv osv var av godo? Vad hände med ett simpelt "bra, bättre bäst"?
Tur det finns kloka människor på sweklockers som har orken att sätta sig in i allt onödigt vetande

Skriv svar