Epics julklapp - Shenmue 3 och 14 andra spel gratis, rea i 3 veckor

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jo visst Steam är så bra att deras sketna Friends-tjänst kraschar minst 5 gånger i veckan, och sitter man och spelar multiplayer då så blir man utslängd ur spelet. Och så har Steam varit i 15+ år utan att det blivit bättre.

Och får jag en enda post som säger att "dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!" så kan du slänga dig i väggen för att du inte har en aning om hur Steams nätverks-API fungerar.

Nej, det har jag inte. Men det har inte hänt mig, låter sjukt jobbigt dock. Du kan så klart gå någon annanstans om Steam beter sig så för dig, that's obviously ok. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jo visst Steam är så bra att deras sketna Friends-tjänst kraschar minst 5 gånger i veckan, och sitter man och spelar multiplayer då så blir man utslängd ur spelet. Och så har Steam varit i 15+ år utan att det blivit bättre.

Och får jag en enda post som säger att "dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!" så kan du slänga dig i väggen för att du inte har en aning om hur Steams nätverks-API fungerar.

dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jo visst Steam är så bra att deras sketna Friends-tjänst kraschar minst 5 gånger i veckan, och sitter man och spelar multiplayer då så blir man utslängd ur spelet. Och så har Steam varit i 15+ år utan att det blivit bättre.

Och får jag en enda post som säger att "dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!" så kan du slänga dig i väggen för att du inte har en aning om hur Steams nätverks-API fungerar.

Vad är det för spel som man blir utslängd ifrån om friends disconnectar? 15k+ timmar i csgo/Dota2 och kan inte minnas att jag haft det problemet men kan ju vara så i andra spel. Kan inte minnas speciellt många gånger som friends dcat iof men visst har det hänt.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Vad är det för spel som man blir utslängd ifrån om friends disconnectar? 15k+ timmar i csgo/Dota2 och kan inte minnas att jag haft det problemet men kan ju vara så i andra spel. Kan inte minnas speciellt många gånger som friends dcat iof men visst har det hänt.

Chansar på att det är något som har med att man hostar själv att göra och inte så mycket med csgo/dota2.

Gen
Medlem

Är väl en av få som inte claimar Epics gratisspel bara för att det är kul att ha. Jag vet att jag inte har tiden att testa dem och lirar hellre något som jag köpt och vill spela.

Skrivet av CARTMAN:

Steam är för oss som gillar alla dess många funktioner vid sidan av spel. T.ex, forum, guider, statistik, grupper, många vänner o bra gemenskap, mod verkstad etc. Plus att vi helst vill ha allt samlat där snyggt o prydligt. Det erbjuder så mkt mer.
Vill man bara spela o skiter i allt annat funkar EPiC bra. Har själv den klienten också men föredrar Steam alla dar i veckan.
Plockar hem gratis spelen hos EPiC o har köpt några av deras tyvärr exklusiva spel.

I början köpte jag också något fåtal tidsexklusiva spel på EGS men ångrar givetvis detta idag.

Skrivet av Molotov:

Epic bygger på en inofficiell backlogg utan dess like.
Om man skulle sluta spela allt annat och bara hålla sig till epics gratis spel skulle man endå inte hinna spela allt.
och skulle man rensa bort sånt som man absolut inte vill spela och bara låta sånt som man vill och kan tänkas spela så finns det massvis med speltimmar att spendera.

Räcker med min Steambacklog som är full med gamla "bra att ha" spel som jag egentligen inte kommer orka lira.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Steam är för oss som gillar alla dess många funktioner vid sidan av spel. T.ex, forum, guider, statistik, grupper, många vänner o bra gemenskap, mod verkstad etc. Plus att vi helst vill ha allt samlat där snyggt o prydligt. Det erbjuder så mkt mer.
Vill man bara spela o skiter i allt annat funkar EPiC bra. Har själv den klienten också men föredrar Steam alla dar i veckan.
Plockar hem gratis spelen hos EPiC o har köpt några av deras tyvärr exklusiva spel.

Steam har alltid varit skit, deras ui har alltid varit skit. Nästan allt du listar har alltid sköts bättre av någon tredjepartsutvecklare.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Gen:

Är väl en av få som inte claimar Epics gratisspel bara för att det är kul att ha. Jag vet att jag inte har tiden att testa dem och lirar hellre något som jag köpt och vill spela.

I början köpte jag också något fåtal tidsexklusiva spel på EGS men ångrar givetvis detta idag.

Räcker med min Steambacklog som är full med gamla "bra att ha" spel som jag egentligen inte kommer orka lira.

Samma anledning varför jag inte prenumererar på Gamepass.
Det är endå en massa spel man endå inte vill eller har tid att spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Steam har alltid varit skit, deras ui har alltid varit skit. Nästan allt du listar har alltid sköts bättre av någon tredjepartsutvecklare.

Ok lista gärna upp vad som är bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Steam har alltid varit skit, deras ui har alltid varit skit. Nästan allt du listar har alltid sköts bättre av någon tredjepartsutvecklare.

Skrivet av Molotov:

Ok lista gärna upp vad som är bättre

Precis, det ska bli väldigt intressant att se vad du kommer fram till @mrFluffy.

Medlem

Steam är bara bloatware nuförtiden, Epic försöker åtminstone inte vara annat än en spelklient och store.

Steam behöver byggas om från grunden för att bli kvitt all feature creep som tagit över det senaste decenniet.

Medlem

Jag tycker Steam är bra även om det innehåller mycket skit som jag inte använder. Epic är ok men inte mer, GOG är riktigt bra tycker jag...Origin/Uplay etc. är också ok.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Steam har alltid varit skit, deras ui har alltid varit skit. Nästan allt du listar har alltid sköts bättre av någon tredjepartsutvecklare.

Kom in på Steam sent år 2016 så kan inte säga något om hur de var tidigare men jag fastnade direkt för Valves spelklient. Jag är ett statistik freak även så Steam passar mig bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Har inte hämtat spel på ett tag pga spelar inte så mycket på Epic men Loop Hero verkar coolt så jag får nog logga in idag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av Mortac:

Jo visst Steam är så bra att deras sketna Friends-tjänst kraschar minst 5 gånger i veckan, och sitter man och spelar multiplayer då så blir man utslängd ur spelet. Och så har Steam varit i 15+ år utan att det blivit bättre.

Och får jag en enda post som säger att "dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!" så kan du slänga dig i väggen för att du inte har en aning om hur Steams nätverks-API fungerar.

Jag säger verkligen inte detta för att vara dryg men det händer seriöst aldrig mig eller någon jag känner så antingen har du väldigt mycket otur eller behöver du se över/byta router eller ta ett snack med din ISP.

Sen fattar jag inte vad du menar med Steams nätverks-API för jag är ganska säker på att de flesta inte blir utslängd ur spelen och att Friends kraschar.

Gnällkuk

Ouff, Loop Hero. Skaffa! Grymt kul spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

dEt hAr aLDriG hÄnT miG sÅ deT äR iNtE sTeaM utaN diTT iNterneTz LoL!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ouff, Loop Hero. Skaffa! Grymt kul spel

Nja, första spelet på 1 år jag INTE claimar. Fattar inte vad som är roligt med kortspel. 🙂

Medlem

Brukar claima det mesta, även spel jag har på Steam men hoppar över Second Extinction, temat känns för udda och inget jag kommer ens fundera på att installera.

Medlem

Second Extinction var ju intressant enda man möts med är att spelet kraschar direkt när man försöker starta det 🤣

Medlem
Skrivet av xermalk:

Second Extinction var ju intressant enda man möts med är att spelet kraschar direkt när man försöker starta det 🤣

Blev lite besviken när jag såg att det var Early Access. Det får ligga och jäsa till sig i biblioteket ett tag.

Medlem

Jag tar alla gratisspelen men tror inte jag spelat ett enda än


signatur

//monster

Medlem

Vet inte hur man lyckas hitta de dagliga gratisspelen? Hade jag inte läst om det här hade jag aldrig hittat dem.

Medlem
Skrivet av Strampas:

Vet inte hur man lyckas hitta de dagliga gratisspelen? Hade jag inte läst om det här hade jag aldrig hittat dem.

Kan rekommendera discord botten för gratisspelen.
Annonserar i vald kanal på ens discord serer, varje gång där är ett nytt gratisspel.

https://www.epicfreegames.net/

Medlem
Skrivet av Strampas:

Vet inte hur man lyckas hitta de dagliga gratisspelen? Hade jag inte läst om det här hade jag aldrig hittat dem.

Tidigare så gick man inte Epic Games hemsida, och en bit ner på sidan stod det vilket / vilka gratisspel det var då. Nu verkar det som om Epic har gjort om sin sida. Antingen har dom tagit bort den informationen eller flyttat den någon annan stans på hemsidan.

Medlem
Skrivet av Zelbano:

Tidigare så gick man inte Epic Games hemsida, och en bit ner på sidan stod det vilket / vilka gratisspel det var då. Nu verkar det som om Epic har gjort om sin sida. Antingen har dom tagit bort den informationen eller flyttat den någon annan stans på hemsidan.

Dom verkar ha en del problem just nu så kan hända att dom tagit bort den delen för att minska på trycket.

https://twitter.com/EpicGames/status/1473644098632441860

Citat:

Internet services outages are currently impacting the Epic Games Store, affecting logins, library, purchases, etc.

We are monitoring the situation and we will update you when the issue is resolved.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Steam är för oss som gillar alla dess många funktioner vid sidan av spel. T.ex, forum, guider, statistik, grupper, många vänner o bra gemenskap, mod verkstad etc. Plus att vi helst vill ha allt samlat där snyggt o prydligt. Det erbjuder så mkt mer.
Vill man bara spela o skiter i allt annat funkar EPiC bra. Har själv den klienten också men föredrar Steam alla dar i veckan.
Plockar hem gratis spelen hos EPiC o har köpt några av deras tyvärr exklusiva spel.

bra gemenskap? är väl för fan inte lunarstorm heller.

;D

Skrivet av xermalk:

Kan rekommendera discord botten för gratisspelen.
Annonserar i vald kanal på ens discord serer, varje gång där är ett nytt gratisspel.

https://www.epicfreegames.net/

nice. men den är offline bara.

Medlem

Gratisspelet idag är Mutant Year Zero: Road to Eden, så ni inte missar det. Riktigt bra turbaserat spel från svenska spelstudion The Bearded Ladies.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

bra gemenskap? är väl för fan inte lunarstorm heller.

;D

nice. men den är offline bara.

Hehe, LunarStorm™ 💻. Shit vad länge sedan man hörde det namnet. Använde aldrig det själv eller liknande tjänster för den delen, men minns att syrran var torsk på "Lunar" way back in the day.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, LunarStorm™ 💻. Shit vad länge sedan man hörde det namnet. Använde aldrig det själv eller liknande tjänster för den delen, men minns att syrran var torsk på "Lunar" way back in the day.

https://stajlplejs.com om du ändrar dig...

Medlem

Jag nyper alla gratis spel på Epic, stänger ned klienten och spelar dem aldrig. Muhaha..... Muhahahha (dr evil style)...

Skriv svar