Spel för 57 000 kronor ska ha lagts till i Game Pass under 2021

Medlem

Det hade ändå varit ofantligt roligt om Sony lanserar en exakt kopia av GP.

Tänk om...

Medlem
Skrivet av NuZ:

De är främst för 11åringen jag tänkt det och ja inte för länge. Haha ja rätt in i rec room eller VR chat eller vad det heter

Haha ok, jag som bär brillor bör testa med distansen alltså! 🤙

RecRoom ja det kan mellanåt vara en riktigt dagisgård.
Det tragiska är att jag träffat ett gråtande barn i VR, tänkte vafasen är det som pågår, vart är föräldrarna och varför tar barnet för guds skull inte av sig headsetet. Fick till slut ungen att ta logga ut, retstickorna försvann snabbt.
Undviker RecRoom mestadels efter det, tittar in i bland.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Känner mig som en minoritet här. Tycker utbudet på game pass är dåligt och verkligen inte värt pengarna. Tog tre månader för 10 spänn nyligen för att köra lite forza, men säger definitivt upp det när dom månaderna har gått.

Jag håller med om att det inte är jättemånga spel som lockar mig heller. Sen beror det kanske på att jag föredrar "storproduktionerna" och många av dom släpps inte på gamepass direkt vid release. Om dom någonsin kommer dit. Jag fick ett år gratis och kommer inte förlänga det heller.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Väldigt låg siffra, om övriga sifferskrytet stämt går d in 30 miljarder kr årligen i Gamepass, att MS då lagt ut 57000 kr spel till tjänsten får inte hakan att gå i golvet direkt, särskilt inte då de sannolikt spetsat till siffran med "kundvärde" samt summan av deras egna spel snarare än hur mycket som faktiskt gått på att köpa in.

Om d där 20+ miljoner kontona inte bara var testkonton då.

???

Om du läser artikeln så ser du att det handlar om att butikspriset på spelen de lagt till i GP i år blir ca 57 000 kr. Alltså inte vad de lagt på tjänsten eller något liknande. Det motsvarar alltså t.ex. 114 spel som skulle kostat ca 500 kr/styck, vilket känns som extremt prisvärt.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det hade ändå varit ofantligt roligt om Sony lanserar en exakt kopia av GP.

Tänk om...

Trevligt att du hittat hit. Väntar ännu på svar på min fråga i en tidigare tråd.

Upprepar den här:
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?

Och igen. Är inte GP och Now båda två prenumerationstjänster? Det som skiljer är alltså utbudet eller?


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Skrivet av 4thePlayers:

Trevligt att du hittat hit. Väntar ännu på svar på min fråga i en tidigare tråd.

Upprepar den här:
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?

Och igen. Är inte GP och Now båda två prenumerationstjänster? Det som skiljer är alltså utbudet eller?

Trevligt att du huserar i denna tråd


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Trevligt att du hittat hit. Väntar ännu på svar på min fråga i en tidigare tråd.

Upprepar den här:
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?

Och igen. Är inte GP och Now båda två prenumerationstjänster? Det som skiljer är alltså utbudet eller?

Jesus.

Din fråga var så trött så jag orkade inte svara, men om du insisterar...

Ett RIKTIGT alternativ torde väl vara en EXAKT kopia av GP, dvs släpp alla förstapartsspel dag 1, släpp allt på PC samma dag, möjlighet att kunna spela på din mobil eller vad du vill, sparfiler mellan plattformarna osv. Ett helt ekosystem som fungerar i princip överallt. Allt för en (än så länge) ganska billig peng.

Märk väl att jag inte nödvändigtvis anser att detta är den absolut rätta vägen att gå, det finns säkert saker att diskutera med MS strategi, men det hör inte riktigt hit. Det jag från början skrev var att det hade varit kul om Sony lanserar ett "riktigt" (se definition ovan) alternativ ("kopia") och höra hur tongångarna hade låtit då om så vore fallet.

Orka hårklyveri.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jesus.

Din fråga var så trött så jag orkade inte svara, men om du insisterar...

Ett RIKTIGT alternativ torde väl vara en EXAKT kopia av GP, dvs släpp alla förstapartsspel dag 1, släpp allt på PC samma dag, möjlighet att kunna spela på din mobil eller vad du vill, sparfiler mellan plattformarna osv. Ett helt ekosystem som fungerar i princip överallt. Allt för en (än så länge) ganska billig peng.

Märk väl att jag inte nödvändigtvis anser att detta är den absolut rätta vägen att gå, det finns säkert saker att diskutera med MS strategi, men det hör inte riktigt hit. Det jag från början skrev var att det hade varit kul om Sony lanserar ett "riktigt" (se definition ovan) alternativ ("kopia") och höra hur tongångarna hade låtit då om så vore fallet.

Orka hårklyveri.

Ok. Så bara en 1:1 kopia kan anses vara en riktig prenumerationstjänst. Då vet vi. Tack för förtydligandet. Det är ju då förstås endast din egna tolkning av vad en prenumerationstjänst måste vara (denna del av inlägg endast för att undvika missförstånd).
Intressant nog råkar Microsoft ha träffat rätt på varenda punkt för att du ska bli nöjd. Eller är det kanske så att det är vad Microsoft erbjuder som styr din åsikt över vad som krävs?

Sony har ju för övrigt inget eget operativsystem till PC så att just den delen skulle vara lika lockande som för Microsoft tror jag inte.

Inget att vara bitter över. Det var bara en fråga jag ville ha svar på. Alltså helt ärligt. Förlåt om den gjorde dig trött. Alltid intressant vad olika persorer har för krav på olika saker


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Ok. Så bara en 1:1 kopia kan anses vara en riktig prenumerationstjänst. Då vet vi. Tack för förtydligandet. Det är ju då förstås endast din egna tolkning av vad en prenumerationstjänst måste vara (denna del av inlägg endast för att undvika missförstånd).
Intressant nog råkar Microsoft ha träffat rätt på varenda punkt för att du ska bli nöjd. Eller är det kanske så att det är vad Microsoft erbjuder som styr din åsikt över vad som krävs?

Sony har ju för övrigt inget eget operativsystem till PC så att just den delen skulle vara lika lockande som för Microsoft tror jag inte.

Inget att vara bitter över. Det var bara en fråga jag ville ha svar på. Alltså helt ärligt. Förlåt om den gjorde dig trött. Alltid intressant vad olika persorer har för krav på olika saker

Har helt ärligt ingen lust att diskutera med dig mer. Blir bara löjligt och leder ingenstans. Förstår inte vad du är ute efter.

Skrev till och med "Märk väl att jag inte nödvändigtvis anser att detta är den absolut rätta vägen att gå, det finns säkert saker att diskutera med MS strategi, men det hör inte riktigt hit", ändå fortsätter du käfta.

God jul!

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har helt ärligt ingen lust att diskutera med dig mer. Blir bara löjligt och leder ingenstans. Förstår inte vad du är ute efter.

Skrev till och med "Märk väl att jag inte nödvändigtvis anser att detta är den absolut rätta vägen att gå, det finns säkert saker att diskutera med MS strategi, men det hör inte riktigt hit", ändå fortsätter du käfta.

God jul!

Ursäkta för att du tar illa upp. Det jag var ute efter var din definition på en riktig prenumerationstjänst. Varken mer eller mindre.

Men med den attityden du har så är lusten att diskutera ömsesidig


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

@4thePlayers men nu är det ju så att du först frågar om vad ett riktigt alternativ är, inte vad som definierar en prenumerationstjänst.

Om streamingtjänst 1 erbjuder filmer och serier från alla världens hörn och streamingtjänst 2 bara erbjuder mumintroll, tänker du då att streamingtjänst 2 är ett riktigt alternativ till streamingtjänst 1? Båda två är streamingtjänster, så dom är samma lika enligt dig?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox

Jag har trott på Game Pass sedan begynnelsen, och det är jäkligt roligt att så här några år senare se hur folk har fått upp ögonen för hur in i h-e bra det är. Tjänsten har ju blivit bättre och bättre hela tiden, och intresset sammanfaller ju också så klart med Xbox uppgång i allmänhet både på konsolfronten och PC men framförallt på det egna utbudet från first party som ökar stadigt i både kvalitet och kvantitet. Xbox har ungefär 60 kända spelprojekt under utveckling just nu, de närmaste åren kommer att bli makalösa.

Även det riktigt grymma stödet för och från indie-utvecklare till Game Pass har gjort mycket, med många fantastiska spel som släppts direkt på tjänsten. Spel som kanske hade gått många förbi annars.

Tröttsamt är det dock med det vanliga konsolkrigartjafset här, nivån här är sällan särskilt hög. Skulle inte vara dumt med lite...hårdare regler för uppförande. Det finns poänger med att inte alla kommentarsfält och trådar blir exakt likadana då vi kan diskutera ämnen seriöst och fokuserat i stället för det ständiga jämförande tramset som oundvikligen dyker upp.


signatur

Jump in.

Medlem

Har själv GP, gillar idén av det och till stora delar gillar jag tjänsten men det har varit mycket skräp och mycket ofärdiga spel bland 57K av värde också, så vet inte om den summan säger så mycket egentligen.

Jag hoppas att det är pandemin och/eller dåligt flyt som gjort att flera dag-1-spel funkat undermåligt vid release t ex (nu är ju det tyvärr lite nutidens melodi också) men vill tro och hoppas att det sätts lite krav på utvecklarna i framtiden på den fronten, kanske t o m kan bli nyttigt med en liknande tjänst hos Sony för att konkurrera.

Utöver det; idén, mängden spel, spridning av spel/genre till den pengen det kostar är ett grymt initiativ, hoppas bara det blir ännu bättre.

Medlem

Skaffade Gamepass förra veckan för att spela nya Halo. Helt sjukt vad imponerad jag är på tjänsten.
Allt finns i Xboxarna, mobilen och datorn.

Medlem

PSNow finns ja. Men det är inte så att 3de part utvecklarna eller utgivarna står i kö för att få in sina spel i tjänsten? Men däremot gör den det på Game Pass. Outriders, Marvel's Avengers (ja det finns på båda men endast PS4 versionen på PSNow) Men det säger inte att PSNow kan bli en sådan tjänst. Men självaste namnet har blivit draget i smutsen. Och därav Sony's vilja att slå ihop dem 2. När dem väl lanserar den, bara en tidsfråga, rätt kan den nya tjänsten bli bra.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

PSNow finns ja. Men det är inte så att 3de part utvecklarna eller utgivarna står i kö för att få in sina spel i tjänsten? Men däremot gör den det på Game Pass. Outriders, Marvel's Avengers (ja det finns på båda men endast PS4 versionen på PSNow) Men det säger inte att PSNow kan bli en sådan tjänst. Men självaste namnet har blivit draget i smutsen. Och därav Sony's vilja att slå ihop dem 2. När dem väl lanserar den, bara en tidsfråga, rätt kan den nya tjänsten bli bra.

Ja där är mycket mer spelutgivare (framför allt dom stora utgivarna) som är med på Gamepass och inte på PS Now. Men tvivlar ju extremt mycket på att det skulle vara någon annan anledning än att Microsoft betalar dom massa pengar för att vara med på Gamepass. Tvivlar tlll exempel att EA har gjort en deal med Microsoft så att EA Play ingår i Gamepass för någon annan anledning än att Microsoft gav dom massa pengar för det.

Om Sony hade gett utgivarna lika mycket pengar så hade utgivarna kommit dit också så klart. Det är mycket möjligt att Sony gör det snart också då dom har sett vilken succé Gamepass har blivit och dom också vill marknadsföra något liknande skulle jag tro och tjäna massa pengar precis som Microsoft.

Avstängd
Skrivet av Issue:

@4thePlayers men nu är det ju så att du först frågar om vad ett riktigt alternativ är, inte vad som definierar en prenumerationstjänst.

Om streamingtjänst 1 erbjuder filmer och serier från alla världens hörn och streamingtjänst 2 bara erbjuder mumintroll, tänker du då att streamingtjänst 2 är ett riktigt alternativ till streamingtjänst 1? Båda två är streamingtjänster, så dom är samma lika enligt dig?

Det var en fortsättning från en annan tråd därifrån ravenlord plötsligt försvann då han blev trött och till synes bitter över en enkel fråga.

Nu tackar jag för mig i denna tråd då playstation now verkar vara något känsligt för en del. Även om det var dom själva som drog upp det.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja där är mycket mer spelutgivare (framför allt dom stora utgivarna) som är med på Gamepass och inte på PS Now. Men tvivlar ju extremt mycket på att det skulle vara någon annan anledning än att Microsoft betalar dom massa pengar för att vara med på Gamepass. Tvivlar tlll exempel att EA har gjort en deal med Microsoft så att EA Play ingår i Gamepass för någon annan anledning än att Microsoft gav dom massa pengar för det.

Om Sony hade gett utgivarna lika mycket pengar så hade utgivarna kommit dit också så klart. Det är mycket möjligt att Sony gör det snart också då dom har sett vilken succé Gamepass har blivit och dom också vill marknadsföra något liknande skulle jag tro och tjäna massa pengar precis som Microsoft.

Vart hittar du att Xbox tjänar massa pengar på gamepass?
Xbox har aldrig gått ut att dom tjänar något på gamepass.
Skulle dom göra det hade dom slängt fram såna siffror direkt.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Det var en fortsättning från en annan tråd därifrån ravenlord plötsligt försvann då han blev trött och till synes bitter över en enkel fråga.

Nu tackar jag för mig i denna tråd då playstation now verkar vara något känsligt för en del. Även om det var dom själva som drog upp det.

Ja?! Och nu svarar han dig varpå du ändrar dig från att fråga om ett riktigt alternativ till att styra det mot att att få definition på vad en prenumerationstjänst är. PS Now är inte känsligt här, känns mer som att du tackar för dig för att min fråga med streamingtjänst 1 och 2 var lite jobbigt för dig och ditt cause i denna tråd


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Japp, Xbox Game Pass är just nu och har varit det länge. The Best Deal In Gaming. Och oroa dig inte Lasse. PlayStation kommer nog att komma dit om några år med.

Sony är ungefär dubbelt så stora som Xbox på alla fronter (intäkter från speldivisionen, antal sålda enheter) så det enda jag är orolig för är att Sony går i MS fotspår och överger sitt SP fokus och också går mot att satsa allt på en liknande tjänst, eftersom jag är övertygad om att det innebär en kvalitets-försämring över tid som jag redan varit inne på.
Påkostade storydrivna single-player spel, som jag gillar, riskerar att helt försvinna då de passar oerhört dåligt på en prenumerationstjänst där huvudfokus är att behålla prenumeranter.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Sony är ungefär dubbelt så stora som Xbox på alla fronter (intäkter från speldivisionen, antal sålda enheter) så det enda jag är orolig för är att Sony går i MS fotspår och överger sitt SP fokus och också går mot att satsa allt på en liknande tjänst, eftersom jag är övertygad om att det innebär en kvalitets-försämring över tid som jag redan varit inne på.

Håller med dig, vill inte se Sony gå samma väg då tror spelen blir lidande i längden.

Visst gamepass är bra nu för gamers men skadar nog i långa loppet.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Varf ska varje gp grej handla om Ps.

Tja, jag kör både PS och Xbox så jag kostar på mig att besvara denna gissningsvis retoriska fråga efter bästa förmåga. I kommentarsfältet för de flesta Game Pass-artiklar dyker det upp personer som starkt förespråkar PlayStation och proklamerar att PS Now faktiskt var såväl före som bättre då det innehåller fler spel, varpå Xbox-vurmare menar att GP har övertaget p.g.a. alla crossave/stream-funktionaliteter samt det faktum att även storspel som Forza, Halo, Gears, Starfield m.fl. släpps till tjänsten på såväl konsol som PC samma dag som de släpps i övrigt. Därefter kastas en paj från lägret till höger följt av en retur från lägret till vänster och folk på båda sidor glömmer nästintill bort att spelande är billigare och mer tillgängligt än någonsin och att all tid ägnad åt att försvara ”sitt” multimiljardbolag istället kunde ha ägnats åt att ha kul 🙂

Medlem

Alltid roligt när företag ska räkna fram saker. Borde de inte räkna minus på alla spel som försvunnit också fast det är ju inte lika roligt? Men kul att så många gillar gamepass och att det går bra för dem. Behövs konkurrens för att driva allt framåt. 🙂

Skrivet av Mortaigne:

Tröttsamt är det dock med det vanliga konsolkrigartjafset här, nivån här är sällan särskilt hög. Skulle inte vara dumt med lite...hårdare regler för uppförande. Det finns poänger med att inte alla kommentarsfält och trådar blir exakt likadana då vi kan diskutera ämnen seriöst och fokuserat i stället för det ständiga jämförande tramset som oundvikligen dyker upp.

Konsol krigarna kommer tyvärr finns kvar, och dom kommer alltid att vrida å vända på allt för deras fördel för att dom tror att deras spel blir bättre då när dom har utsett en vinnare... Och det är ju samma personer var gång, och vissa av dom behöver psykologisk hjälp


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Gud vad tröttsamt det är att se samma personer fanboya sönder alla trådar. Vissa medlemmar viftar sina fanor så högt så det bara blir pinsamt.

Medlem

Ja jävlar va gamepass är bra. (Enligt mig)
Den dagen Sony lyckas göra en lika bra tjänst så köper jag en ps5 direkt. Dom är tyvärr riktigt långt efter än så länge. (Enligt mig)

Dex
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vart hittar du att Xbox tjänar massa pengar på gamepass?
Xbox har aldrig gått ut att dom tjänar något på gamepass.
Skulle dom göra det hade dom slängt fram såna siffror direkt.

Jag sa inget om att Xbox känner massa pengar på Gamepass (tvivlar mycket på det själv just nu). Jag sa att Xbox ger andra utvecklare / utgivare massa pengar för att deras spel ska finnas på Gamepass. Precis som Sony betalar utgivare för att deras spel ska vara på PS Now.

Tror du missuppfattade mig lite grann eller så var jag otydlig!

Medlem

Skaffade mig ett Xbox Series S på black friday. Game Pass är helt fantastiskt för den struntsumma (135:-) som den kostar i månaden. Väldigt bra utbud av spel för den nätta slanten.
Sjukt värt!

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag sa inget om att Xbox känner massa pengar på Gamepass (tvivlar mycket på det själv just nu). Jag sa att Xbox ger andra utvecklare / utgivare massa pengar för att deras spel ska finnas på Gamepass. Precis som Sony betalar utgivare för att deras spel ska vara på PS Now.

Tror du missuppfattade mig lite grann eller så var jag otydlig!

Du skrev att Sony kanske tar efter gamepass för att tjäna massa pengar precis som Xbox.

Vilket jag tolka att du anser att gamepass genererar massa intäkter till Xbox.

Dex
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du skrev att Sony kanske tar efter gamepass för att tjäna massa pengar precis som Xbox.

Vilket jag tolka att du anser att gamepass genererar massa intäkter till Xbox.

Ah ja jag ser nu också att jag skrev det. Blev väldigt fel av mig där!

Min tanke var mer att Sony kanske tar efter Microsoft efter Gamepass har varit en stor succé för Xbox. Vet inte dock om det är en finansiell succé. Har för mig att någon högt upp på Microsoft sa för ett tag sedan att dom inte gick plus på Gamepass just nu, men det var dom beredda på för att bygga upp tjänsten. Men kommer inte ihåg var jag läste det.

123
Skriv svar