Rockstar ger ett gratisspel till ägare av GTA Trilogy-remastern på pc

Robot
Rockstar ger ett gratisspel till ägare av GTA Trilogy-remastern på pc

Eller lite virtuell valuta till GTA Online eller Red Dead Redemption.

#Grand-theft-auto, #Gta, #Rockstar


Medlem

Vilket skämt

Medlem
Medlem

Köper det jag vill ha. Och har redan det jag vill ha! Så mig lockar dom inte 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Majoriteten av dom får du för under 50 vid sale. Snålt Rockstar.

KoP
Medlem

Så uppenbart och patetiskt försök utav Rockstar att få fler att införskaffa bajskakan GTA Trilogy-remastern. Nej tack.

Medlem

Dom gjorde samma sak när RDR2 var halvtrasigt vid release. Tog emot gratisspelet men det ändrar inte åsikten om RS som ett av de sämsta spelföretagen som finns tillsammans med ABK

Medlem
Skrivet av KoP:

Så uppenbart och patetiskt försök utav Rockstar att få fler att införskaffa bajskakan GTA Trilogy-remastern. Nej tack.

Eller hur. Så märkligt att ett företag som verkligen har RÅD att ha integritet beter sig som en billig EA-kopia. Tyckte det var illa nog med allt GTA Online-mjölkande men den här trilogin var verkligen pricken över i:et.

Usch, dom lever på en annan planet, men gamers kommer ändå köpa deras spel fortsättningsvis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gör om spelet i stället. Vem bryr sig om att få ANDRA spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

GTA troligy hade potential att kunna bli hur bra som helst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

grove street games som gjorde definitive edition, inte rockstar

Backloggens befriare
Skrivet av tuckdragon:

grove street games som gjorde definitive edition, inte rockstar

Det där är ungefär som om jag skulle ha en praktikant på jobbet, och sedan böir allt kass och jag skyller på praktikanten. Det flyger inte. Fortfarande Rockstar som är ansvariga. De kunde sagt "det här håller inte" många gånger under tiden.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

De gjorde visserligen ett misstag men att de är ett av de sämsta spelföretagen är knappast sant. Skulle snarare säga att deras spel är bland de bästa och de värsta de gjort är att de pressat arbetarna när rdr2 skulle släppas.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det där är ungefär som om jag skulle ha en praktikant på jobbet, och sedan böir allt kass och jag skyller på praktikanten. Det flyger inte. Fortfarande Rockstar som är ansvariga. De kunde sagt "det här håller inte" många gånger under tiden.

Vart sa jag det?
Hur vet du dessutom att dom kunnat säga det många gånger?
Man vet ju inte ens hur involverade dom varit i det hela.

Medlem

Var nog ingen bra idé att skicka med originalen. Då kan man ju verkligen se skillnaden! Om man inte redan visste det, haha

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Vart sa jag det?
Hur vet du dessutom att dom kunnat säga det många gånger?
Man vet ju inte ens hur involverade dom varit i det hela.

Det är deras IP, dom är utgivare och har beställt spelet, dom har 100% insikt i hur remastern gått till och vilket skick spelet va i vid release, det finns ingen anledning att tro något annat. Det är en ren självklarhet.

Backloggens befriare
Skrivet av tuckdragon:

Vart sa jag det?
Hur vet du dessutom att dom kunnat säga det många gånger?
Man vet ju inte ens hur involverade dom varit i det hela.

Skrivet av RaXha:

Det är deras IP, dom är utgivare och har beställt spelet, dom har 100% insikt i hur remastern gått till och vilket skick spelet va i vid release, det finns ingen anledning att tro något annat. Det är en ren självklarhet.

Vad RaXha sa.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det är deras IP, dom är utgivare och har beställt spelet, dom har 100% insikt i hur remastern gått till och vilket skick spelet va i vid release, det finns ingen anledning att tro något annat. Det är en ren självklarhet.

Skrivet av keffkebab:

Vad RaXha sa.

Låter fortfarande som massa antaganden, knappast en självklarhet, som om ni har koll på vad som pågick bakom kulisserna ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Schyst av dem att bjuda på 8+ år gamla spel för att ha blåst sina trogna fans.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

grove street games som gjorde definitive edition, inte rockstar

Förstår inte riktigt vad du menar med detta inlägg. Skulle du kunna förtydliga?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Förstår inte riktigt vad du menar med detta inlägg. Skulle du kunna förtydliga?

Var mest bara att jag sett överdrivet mkt gnäll på rockstars kvalitet runtom på internet pga definitive edition när det inte ens är dom som utvecklat det, men allt för många verkar tro det

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Var mest bara att jag sett överdrivet mkt gnäll på rockstars kvalitet runtom på internet pga definitive edition när det inte ens är dom som utvecklat det, men allt för många verkar tro det

Alright. Du skriver överdrivet vilket jag tolkar som att du anser att det finns ett visst befog för detta s.k. gnäll på Rockstar kvalitet. Stämmer det och skulle du kunna förklara i så fall vad som gör att det är befogat?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Alright. Du skriver överdrivet vilket jag tolkar som att du anser att det finns ett visst befog för detta s.k. gnäll på Rockstar kvalitet. Stämmer det och skulle du kunna förklara i så fall vad som gör att det är befogat?

Jao, affärsmässigt känns det som det finns lite befog till gnäll, men dom ägs ju av taketwo och tror personligen där större delen av problemen ligger, men dom går ju handihand tyvärr.

Att dan houser lämnade rockstar och direkt skapade ny studio känns personligen som rätt stort tecken på att det är missnöje för hur skeppet styrs. hur taketwo verkade försöka fucka leslie benzies känns inte så positivt heller.

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

Låter fortfarande som massa antaganden, knappast en självklarhet, som om ni har koll på vad som pågick bakom kulisserna ¯\_(ツ)_/¯

Vad menar du ens? Antingen hade Rockstar koll på spelen när de gavs ut ELLER så hade det inte det vilket är minst lika illa om de inte ens bryr sig tillräckligt att kolla in hur arbetet har gått. Varför säger du det som att det skulle på något sätt vara förmildrande?

Oavsett så var Rockstar i slutändan ansvariga för spelsläppet så det spelar egentligen ingen roll vad anledningen är att de lät det bli så här.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad menar du ens? Antingen hade Rockstar koll på spelen när de gavs ut ELLER så hade det inte det vilket är minst lika illa om de inte ens bryr sig tillräckligt att kolla in hur arbetet har gått. Varför säger du det som att det skulle på något sätt vara förmildrande?

Oavsett så var Rockstar i slutändan ansvariga för spelsläppet så det spelar egentligen ingen roll vad anledningen är att de lät det bli så här.

Många bitar som måste gå ihop vid spel släpp av större bolag, rockstar ägs även av taketwo, så inte ens säkert rockstar har sista säg om det hela även om det publicerades under dom.

Jag tror inte spelskapare knåpar på spel i girighet och släpper dom i dåligt skick för att jävlas med folk.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Låter fortfarande som massa antaganden, knappast en självklarhet, som om ni har koll på vad som pågick bakom kulisserna ¯\_(ツ)_/¯

Tycker du själv det låter troligt att Rockstar som beställare av denna remaster och ägare av GTA franchisen inte har sett spelet innan dom lagt upp det i sin egen butik? Att dom under utvecklingen inte har fått se hur jobbet fortgår? Att dom inte alls brytt sig om att kontrollera hur deras pengar använts? Tycker du gör rätt märkliga antaganden här. 😅

Medlem
Skrivet av RaXha:

Tycker du själv det låter troligt att Rockstar som beställare av denna remaster och ägare av GTA franchisen inte har sett spelet innan dom lagt upp det i sin egen butik? Att dom under utvecklingen inte har fått se hur jobbet fortgår? Att dom inte alls brytt sig om att kontrollera hur deras pengar använts? Tycker du gör rätt märkliga antaganden här. 😅

Nej för att det är du som antar att jag antar allt det där. du är medveten att rockstar är ett dotterbolag till taketwo va?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Nej för att det är du som antar att jag antar allt det där. du är medveten att rockstar är ett dotterbolag till taketwo va?

Med tanke på att du av någon anledning verkar försvara det som hänt så är det ju svårt att anta något annat?

Jag är fullt medveten om att Take Two äger Rockstar, men det är Rockstar som står som publisher. Jag känner inte att det spelar så stor roll dock, den som beställt produkten av Grove Street Games, vilket vi kan anta är Rockstar eftersom de agerat utgivare, har uppenbarligen inte brytt sig om att kontrollera kvalitén på det som levererats. Om någon på Rockstar faktiskt brytt sig så hade dom tagit tag i detta tidigare, de är ju inte kända för att tumma på kvalitén i vanliga fall. Det är självklart att dom som utgivare och beställare haft alla möjligheter att kontrollera produkten och utvecklingen under tidens gång, och definitivt innan lansering. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av RaXha:

Med tanke på att du av någon anledning verkar försvara det som hänt så är det ju svårt att anta något annat?

Jag är fullt medveten om att Take Two äger Rockstar, men det är Rockstar som står som publisher. Jag känner inte att det spelar så stor roll dock, den som beställt produkten av Grove Street Games, vilket vi kan anta är Rockstar eftersom de agerat utgivare, har uppenbarligen inte brytt sig om att kontrollera kvalitén på det som levererats. Om någon på Rockstar faktiskt brytt sig så hade dom tagit tag i detta tidigare, de är ju inte kända för att tumma på kvalitén i vanliga fall. Det är självklart att dom som utgivare och beställare haft alla möjligheter att kontrollera produkten och utvecklingen under tidens gång, och definitivt innan lansering. 🤷‍♂️

Att taketwo är pengarnissarna och kanske inte velat betala för utvecklingen längre tror jag spelar rätt stor roll även om rockstar är dom som publicera spelet.

Försvara vet jag väl inte riktigt, men vet hur svårt det är att bara göra upp en plan mellan 2 personer och kan knappt föreställa mig hur svårt det blir mellan alla dessa företag och dess byråkrati och när pengar är inblandat osv. Hade allt varit så simpelt som du verkar tro så hade nog det här aldrig hänt. Jag tror inte folk bara blint inte bryr sig.

1
Skriv svar