Medlem
Unpacking

Plattform: PC (Xbox Game Pass).

En flytt kan innebära en stor förändring i livet och det är precis det vi får följa i spelet Unpacking.

Unpacking är ett kort och gulligt indiespel där vi får följa en tjejs liv genom att ja precis uppackning av flyttlådor. Ca 3–4 timmar som spelet tar att klara ut får vi följa flytt efter flytt, från tonårsrum till studentbostad, och senare genom vuxenlivet packa upp nya och gamla saker som huvudkaraktären tar med sig. Trots att vi inte får se hur hon ser ut och att det inte är några dialoger så lär man känna henne genom hennes tillhörigheter. Man får se hur nya saker dyker upp men också gamla saker finns kvar som hon har tagit med sig. Det ger spelet mer utfyllnad för sin egen fantasi som byggs upp med vad man ser. Efter varje avklarad nivå står det en text om beskrivning av rummet. Det finns också en gif funktion som sparar ner allt man har placerat och spelar upp det ett snabbar tempo vilket är kul och se

Sakerna man packar upp kan antingen placera var man vill medan andra måste placeras på rätt ställe och i rätt rum t ex kläder ska inte ligga på golvet utan hängas upp på en galje, köksprylar ska inte vara i sovrummet utan i köket. När man har placerat ut alla saker så hjälper spelet med att rödmarkera vilka prylar som ligger fel, det tycker jag är bra då det hjälper spelaren vad man ska flytta på, då det kan vara lite svårt att veta. Vissa saker är mer självklara medan andra får en att tänka lite. Jag gillar den tillfredsställande känslan när man är klar och har skapat struktur och ordning i rummen. Det är det som spelet strävar efter, att varje sak har sin plats. Gameplayet kan bli lite repetitiv då man gör samma sak för varje ny bana men eftersom det inte är så långt så ser jag inte det som något större problem. Spelet hade den här mediativt zen känslan och det var fin och lugn musik. Unpacking är ett trevligt och mysigt spel med charmig pixeldesign.

Unpacking
4
Mycket bra
+
Meditativt
+
Charmig pixeldesign
+
Lagom långt
-
Kan bli lite repetitivt efter ett tag
Det här betyder betygen på FZ

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Ambassadör
Xbox

Trevlig recension!

Spelade spelet nyligen genom Xbox Game Pass och tyckte att det var ett väldigt mysigt litet spel. Berättandet utan någon dialog eller text är väldigt trevligt, och har man det minsta behov av att lägga saker till rätta så kan jag varmt rekommendera att man provar på detta.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag spelade när det kom till Game Pass. Riktigt mysigt i korta stunder. Tog mig en dryg vecka att komma igenom när jag spelade en stund varje kväll. Det var perfekt att runda av med på kvällen i 20-30 minuter innan sovdags.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Trevlig recension!

Spelade spelet nyligen genom Xbox Game Pass och tyckte att det var ett väldigt mysigt litet spel. Berättandet utan någon dialog eller text är väldigt trevligt, och har man det minsta behov av att lägga saker till rätta så kan jag varmt rekommendera att man provar på detta.

Tack! Ja, perfekt med Xbox Game Pass om man bara vill spela något kort och mysigt spel.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Alltså, jag gillar Game Pass. Men kommentarerna ovan är som en dålig reklamkampanj!!!

Jag köpte gott godis igår. På Ica. Ica är jättebra om man ska köpa gott godis. Om man bara ska äta lite varje kväll.

Medlem
Skrivet av maq777:

Alltså, jag gillar Game Pass. Men kommentarerna ovan är som en dålig reklamkampanj!!!

Jag köpte gott godis igår. På Ica. Ica är jättebra om man ska köpa gott godis. Om man bara ska äta lite varje kväll.

Det är väll spelet som recenseras och inte game pass? Eller hade spelet dått annat betyg utan game pass?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Trevlig läsning och bra recension! Ska testa på direkten!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av maq777:

Alltså, jag gillar Game Pass. Men kommentarerna ovan är som en dålig reklamkampanj!!!

Jag köpte gott godis igår. På Ica. Ica är jättebra om man ska köpa gott godis. Om man bara ska äta lite varje kväll.

Men är icas exklusiva godisar något att ha då? Själv handlar jag bara på coop för deras exklusiva produkter är bäst!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Alltså, jag gillar Game Pass. Men kommentarerna ovan är som en dålig reklamkampanj!!!

Jag köpte gott godis igår. På Ica. Ica är jättebra om man ska köpa gott godis. Om man bara ska äta lite varje kväll.

Fast... det är ganska relevant. Just det här spelet hade jag aldrig provat på eller hade ens dykt upp på min radar om det inte hade släppts på Game Pass, och det är en i raden av dylika indie-upptäckter tack vare att det bara ligger där i biblioteket redo att spelas.


signatur

Jump in.

Medlem

Intressant, fast €20 är för mycket, wishlistar tills det är 75% rabatterat.

Medlem

OCDn sa precis till mig att testa detta.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Men är icas exklusiva godisar något att ha då? Själv handlar jag bara på coop för deras exklusiva produkter är bäst!

Jag är lite av en Willys-kille. Men man kan ju inte förneka att ICA's godis är bättre...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är väll spelet som recenseras och inte game pass? Eller hade spelet dått annat betyg utan game pass?

Läs igen. Jag kommenterade enbart kommentarerna. Vad recensionen handlar om har jag inte den blekaste aning om...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Men är icas exklusiva godisar något att ha då? Själv handlar jag bara på coop för deras exklusiva produkter är bäst!

Haha. Bäst.

Redaktör

Med mitt ordningssinne lär spelet krascha om jag ger mig på det...


signatur
Medlem

Massa tjafs om att spelet är på Game Pass... Det viktiga är väl att det verkar vara ett kul indiespel som lyfts fram på ett bra sätt....

Och att det inte finns på psnow såklart.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fast... det är ganska relevant. Just det här spelet hade jag aldrig provat på eller hade ens dykt upp på min radar om det inte hade släppts på Game Pass, och det är en i raden av dylika indie-upptäckter tack vare att det bara ligger där i biblioteket redo att spelas.

Menar du att spelet är värt högre betyg för att det finns på game pass?
Om det hade varit ett skitspel hade du spelat det endå? eller inte spelat det om det fått bra betyg men inte funnits på game pass?

Ang recensionen så verkar det som ett trevligt litet spel.
Tack för recensionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur många gånger ska @fz promota detta inlägg egentligen

Redaktör
Skrivet av noreason:

Hur många gånger ska @fz promota detta inlägg egentligen

En. jag missade att den redan hade lyfts. Tack för feedback.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Menar du att spelet är värt högre betyg för att det finns på game pass?
Om det hade varit ett skitspel hade du spelat det endå? eller inte spelat det om det fått bra betyg men inte funnits på game pass?

Ang recensionen så verkar det som ett trevligt litet spel.
Tack för recensionen

Hur läser du egentligen? Nej, det har jag verkligen inte påstått, haha.

Skrivet av anon_326114:

Fast, nej det är det inte. Precis som att det är MS förtjänst att det är ett bra spel och inte utvecklaren.

Det handlade om hur man upptäcker spel och tillgänglighet, synnerligen relevant för små spel som detta.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hur läser du egentligen? Nej, det har jag verkligen inte påstått, haha.

Det handlade om hur man upptäcker spel och tillgänglighet, synnerligen relevant för små spel som detta.

Det kunde läsas som att det var pga game pass du tyckte spelet var bra.
Du menar att du inte hade upptäckt spelet om det inte varit för gamepass? Men om du hade läst recensionen då och spelet inte fanns där?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar