Nextgen-patch till Assassin's Creed Origins? Ubisoft antyder att det kommer

Robot
Nextgen-patch till Assassin's Creed Origins? Ubisoft antyder att det kommer

60 fps-patch till PS5 och Xbox Series undersöks.

#assassins-creed-origins


Riktigt nice att de patchar gamla spel för de som inte lirat dom (alls, eller på länge), trist bra att spelet i fråga är så jädrans trist Lirade igenom Origins efter Odyssey och jag avbröt genomspelningen många gånger innan jag tillslut kom i mål...

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Riktigt nice att de patchar gamla spel för de som inte lirat dom (alls, eller på länge), trist bra att spelet i fråga är så jädrans trist Lirade igenom Origins efter Odyssey och jag avbröt genomspelningen många gånger innan jag tillslut kom i mål...

Vad skulle du säga är den stora skillnaden? Har inte spelat Origins än, men jag gillade verkligen Odyssey.

Skrivet av Påskmust:

Vad skulle du säga är den stora skillnaden? Har inte spelat Origins än, men jag gillade verkligen Odyssey.

Man saknar verkligen valen och dialogerna (val saknas i Origins), det är alltid bättre att göra valen själv (efter humöret man är på), än att lira något förutbestämt. Det andra är gameplay generellt, gillar inte det klumpiga sättet att göra saker på, att man inte parerar med dubbla vapen utan behöver sköld, och mekaniken med sköld är urkass. Det tredje är att huvudpersonen är så jädrans trist, höjdpunkten i spelet var när jag fick tag på en riktigt fin kamel!

Det finns dock folk som har en helt annan uppfattning av spelet (likaså Odyssey), så testa och se vad du själv tycker. Det kan vara värt att lira igenom bara för att fylla hålen i storyn (storyn är en rätt viktig pusselbit).

Medlem

Det är precis det här som håller tillbaka mig ifrån att köpa Origins.
Köpte odysse nyligen och känner att det är värt det med patch medans Origins är lite på gränsen.

Kommer det patch så blir det köp, annars så blir det oddyse om ett tag och sedan Valhalla när backloggen börjar sjunka lite.

Finns ju fruktansvärt mycket bra serier, filmer och spel nu.
Det går ju inte att hinna med...

Medlem

Så efterlängtat! Stämningen och känslan i kartan tycker jag verkligen är grym.

Medlem

Yes ,Har verkligen maxat origins men kommer köra igen om det kommer . Mycket bättre känsla än odyssey som jag oxå maxat , odyssey var större ,men större betyder inte bättre ,bara mer av samma . Tyckter origins är det bästa ac sen black flag ,har inte kört valhalla än .

Medlem

Fixa gärna så att Syndicate funkar korrekt på PS5 också tack, medan ni ändå håller på.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Vad skulle du säga är den stora skillnaden? Har inte spelat Origins än, men jag gillade verkligen Odyssey.

Jag hade svårt att gå tillbaka till Origins efter Odyssey. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor, men det är småsaker som de tweakat i Odyssey som är svårt att sätta fingret på. Det känns bara sämre spelmekaniskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sorgligt att spela spel under 60fps.

Medlem

Assassins creed origins är ett förbannat snyggt spel.. gillade verkligen miljöerna. Tyckte inte om att skölden och bågen var "låsta" på en (fast nyligen har jag lärt mig ett sett att få bort dom).

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hade svårt att gå tillbaka till Origins efter Odyssey. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor, men det är småsaker som de tweakat i Odyssey som är svårt att sätta fingret på. Det känns bara sämre spelmekaniskt.

Samma med Valhalla vs Odyssey för mig. Körde igenom nya uppdraget på Odyssey som släpptes nyligen. Jävlar så stelt det var i jämförelse med Valhalla.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Hjälper det ett hopplöst spel? Spelat alla AC-spel upp tills dess och gång på gång försökt med O-spelen, men de är ju inte AC för fem öre. Konstiga val vad gäller grafik/rendering, omgjorda kontroller som är hopplösa. Har verkligen försökt låtsas att det inte är AC och tänka att "det är väl ett ok spel" men... Känns bara som om det är en massa grundläggande grejer som saknas ändå blandat med en massa fantasytrams som bara verkar bli värre och värre nu.
Man kanske kan hoppas på en Black Flag nextgen patch också, enda AC "icke-ac"-spelet jag verkligen uppskattat. Eller varför inte en faithful reimagine av originalet i en modern motor.

1
Skriv svar