Glad idag? Läs inte här.

Medlem
Glad idag? Läs inte här.

Okej. Vad är det med det här förbannade landet. Hur många idioter till skall man behöva se och höra om.

Jag talar om. Bengt Grahn. Ett jävla kräk.

Ansvarig för grundskola, gymnasieutbildning, vuxenutbildning (motsvarar skolchef i andra kommuner)

Se vad han har att säga i slutet av klippet. Han borde sparkas omgående!

http://svt.se/2.33782/1.1521755/nicklas_stamplades_som_utveck...

Vad har ni för tankar kring detta?

Medlem

"Varför skulle jag göra det?"

Är gubben i fråga nykter?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

"Varför skulle jag göra det?"

Är gubben i fråga nykter?

Ja det kan man undra för han verkar vara helt från vettet.

Inaktiv

Jag fattar inte hur en sådan idiot kan få ett sånt viktigt jobb. Det finns många smarta personer i sverige och av alla dom så är det han som får jobbet. Får man inte genomgå nått slags test eller liknande för att se om man är rätt person för jobbet?
En riktigt stor skandal.

Medlem

Det är Vellinge kommun vi talar om. Varför är ni förvånade?

Ni menar att ni inte känner till Vellinge kommun? Den enda kommun i Sverige som tvärvägrar att ta emot flyktingar? Där politiker som föreslår att man ska utreda om man kan ta emot flyktingbarn hotas till livet (läs mer t.ex. här) tills dom hoppar av?

En av Sveriges rikare kommuner vad jag förstått, därtill hyllad av Svenskt Näringsliv för sin företagarvänlighet.

Där finns knappast plats för barn med ADHD och annat som sliter på finanserna. Flyktingar är ju, för att citera Lars-Ingvar Ljungman som är kommunstyrelsens ordförande, "en statlig och inte en kommunal angelägenhet" (källa).

Jag är inte ett dugg förvånad.

http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archive/00075/Vellinge_187_753...

EDIT:
Efter Ostmjuks påpekande nedan förtydligade jag lite i inlägget.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Frågan är om man ska skratta eller gråta över att man kan vara så förbannat arrogant. Byt jobb.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Vad är det för jävla clown i slutet?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Alltså... Någon måste ha yttersta ansvaret och gubben borde mediatränas men han har förmodligen aldrig träffat killen eller ens hört talas om honom - Vad är det för föräldrar som låter sitt barn bli placerat i särskola?

Det är tråkigt det som hänt men vad fan, folk får fan se till att själva ta lite ansvar - sverige håller på att förvandlas till en bunt jävla fingerpekande syltryggar. Ta lite ansvar, visa lite initiativ för satan.

Killens liv är dessutom allt annat än förstört, det är perfekta tider att plugga nu och dyslexi är ett hett och välförstått fenomen ute i skolorna - mitt råd till gossen är att akta sig för att spela offer och att plugga på - han är knappast ensam med läs- och skrivsvårigheter och/eller som pluggar om allt igen som vuxen.

Skolan har dabbat sig, förmodligen ville ingen honom illa vid något tillfälle förmodligen tvärtom - vad skall hända? Skall han ha miljonskadestånd? Skall han kvoteras in på arbetsmarknaden? Skall vi tycka synd om honom och samla in pengar?

Gubben verkade dryg men det är nog svårt att vara annat framför en journalist som skall med gråten i halsen säga att han bär ansvaret för att ha förstört en killes liv, jag tycker efter det lilla jag sett att det är skitsnack, det är olyckligt men föräldrarna bär största skulden till det som hänt samt att detta är inte ett förstört liv. En motgång som vill alla snubblar över förr eller senare.

Adapt, improvise and overcome.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jo för det är ju skitenkelt att säga emot när en kommunsponsrad psykolog klassificerar en som utvecklingsstörd.

Gubben behöver inte medietränas, han behöver inse vad hans arbete går ut på. Vad sägs om att sträcka ut en näve och erbjuda honom hjälp med att läsa sig till gymnasiekompetens- till att börja med?

Och vadå "allt annat än förstört"? Killen har tappat flera år av arbetsför ålder som han kommer att få ägna åt att läsa in kompetens han redan borde ha haft. Det är år som inte kommer att tillgodoräknas honom när han pensioneras exempelvis. Nog fan kommer detta att följa honom resten av livet.

Och vad är det för syltryggat ansvarsförnekande att påstå att bara för att ingen vill honom illa så ska han bara lämnas åt sitt öde, sorry, det gick som det gick, our apologies... Nej, vänta förresten, han kan ju inte vänta sig nån ursäkt.

Jisses, kom in i matchen...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Alltså... Någon måste ha yttersta ansvaret och gubben borde mediatränas men han har förmodligen aldrig träffat killen eller ens hört talas om honom - Vad är det för föräldrar som låter sitt barn bli placerat i särskola?

Det är tråkigt det som hänt men vad fan, folk får fan se till att själva ta lite ansvar - sverige håller på att förvandlas till en bunt jävla fingerpekande syltryggar. Ta lite ansvar, visa lite initiativ för satan.

Killens liv är dessutom allt annat än förstört, det är perfekta tider att plugga nu och dyslexi är ett hett och välförstått fenomen ute i skolorna - mitt råd till gossen är att akta sig för att spela offer och att plugga på - han är knappast ensam med läs- och skrivsvårigheter och/eller som pluggar om allt igen som vuxen.

Skolan har dabbat sig, förmodligen ville ingen honom illa vid något tillfälle förmodligen tvärtom - vad skall hända? Skall han ha miljonskadestånd? Skall han kvoteras in på arbetsmarknaden? Skall vi tycka synd om honom och samla in pengar?

Gubben verkade dryg men det är nog svårt att vara annat framför en journalist som skall med gråten i halsen säga att han bär ansvaret för att ha förstört en killes liv, jag tycker efter det lilla jag sett att det är skitsnack, det är olyckligt men föräldrarna bär största skulden till det som hänt samt att detta är inte ett förstört liv. En motgång som vill alla snubblar över förr eller senare.

Adapt, improvise and overcome.

Nej, jag menar inte att vi skall se några skadestånd eller offerroller. Men jag väntade mig åtminstone ursäkt från en som ANSVARAR för utbildningen, visad förståelse och vilja till agerande för att förhindra att samma sak kan hända igen. Inte ett piss fick vi se här :/

edit: +alla viktiga poänger som Devices gjorde.

edit: Devices. Det är lätt att missupfatta ditt citat. Det han säger rör endast flyktingpolitiken och inte även barn med t.ex. ADHD.
Men låt de i vällinge skapa sin lilla helsvenska genpool att leka i så ser vi hur långt de kan komma med det.

Medlem

Som Castorfiber sa så är hans liv allt annat än förstört.
Jo, han har förlorat flera år men hans liv är INTE förstört.
Tyckte för övrigt att det var ett bra reportage, det är bra att kommuner som dessa uppmärksammas och assholes som gubben i slutet.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

edit: Devices. Det är lätt att missupfatta ditt citat.

Ajdå, det var inte meningen.

Citatet gäller som Ostmjuk säger enbart flyktingar. Jag vet inte riktigt om just det kan betraktas som en förmildrande omständighet i sammanhanget...

Och nä, jag kommer nog inte att bli Vellingebo inom en snar framtid.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:

Jo för det är ju skitenkelt att säga emot när en kommunsponsrad psykolog klassificerar en som utvecklingsstörd.

Ja, det är världens enklaste sak att säga emot eller ifrågasätta en diagnos som denna - eller menar du att det är rimligt att killen kommer hem med ett papper där det står att han är utvecklingsstörd på och att föräldrarna säger "jasså, var tråkigt... verkligen tråkigt".

Skrivet av Devices:

Gubben behöver inte medietränas, han behöver inse vad hans arbete går ut på. Vad sägs om att sträcka ut en näve och erbjuda honom hjälp med att läsa sig till gymnasiekompetens- till att börja med?

Jag menade att han gav ett riktigt illa intryck förmodligen för han kände sig trängd, ertappad och lurad. Jag säger att lite mediaträning hade dödat den här nyheten direkt - "Ja, vi måste se över våra rutiner (LOL)... vi har tillsatt en arbetsgrupp... vi skall kontakta familjen..." - Ingen hade orkat bry sig, nu retar vi oss på den stöddig gubben.

Skrivet av Devices:

Och vadå "allt annat än förstört"? Killen har tappat flera år av arbetsför ålder som han kommer att få ägna åt att läsa in kompetens han redan borde ha haft.

Så alla som läser in gymnasiet i efterhand på grund av att de inte kommer in på de utbildningar de vill eller liknande har förstörda liv?
Då är vi ganska många som helt förstörda liv... Det där är BS i min bok.

Skrivet av Devices:

Det är år som inte kommer att tillgodoräknas honom när han pensioneras exempelvis. Nog fan kommer detta att följa honom resten av livet.

Därför är det viktigt att inte gå runt och tycka att alla är skyldiga honom något eller anse att man är ett offer för maskinen för DÅ kommer det gå åt pipsvängen för honom utan tvekan.

Skrivet av Devices:

Och vad är det för syltryggat ansvarsförnekande att påstå att bara för att ingen vill honom illa så ska han bara lämnas åt sitt öde, sorry, det gick som det gick, our apologies... Nej, vänta förresten, han kan ju inte vänta sig nån ursäkt.

Jisses, kom in i matchen...

Jag förespråkar inte något ansvarsförnekande och som jag sade behöver de medietränas, jag förstår att du inte fattar vad jag menar med det men jag menar alltså att de skulle sköta detta bättre - Killen borde givetvis få en ursäkt och kommunen borde ju kunna ge honom ett jobb om han inte vill gå i skolan mer eftersom de är DELAKTIGA i hans situation.

Det löser ingenting att peka finger och hoppas i sin småsinthet att någon skall avgå eller liknande, de som avgår är ju de människor som tar ansvar för sina misstag - så blir vi av med folk som lärt sig läxan och vi är kvar med folk som borde avgå men som inte har vett till det.
*HOST, schyman, sahlin och wedin, host*

Kom in i matchen? Vi spelar nog inte samma sport.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar